K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-09-2011, 12:53   #1
Nico
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 22
Styrke: 14
Nico er ny på vejen
er jeg mon på vej til fleksjob?

Jeg har været sygemeldt i et år nu med en bipolar lidelse (maniodepressiv). Jeg har de seneste 4 uger været i virksomhedspraktik, og alle er godt tilfredse med forløbet. Ved rundbordsmøde i sidste uge blev min praktik udvidet fra 5 uger til 8 uger, og timeantallet blev nedsat fra 20 timer til 15 timer med plan o
om at stige i næste uge til 16 timer, hvorefter vi skal tale sammen igen og vurdere, om det er realistisk at sætte timetallet op med en time, eller om de 15-16 timer fastholdes de sidste uger af praktikken.

Jeg tænker, at når jobcenter og jobkonsulent sammen med min behandler vurderer, at timeantallet skal sættes ned, og det ikke forsøges øget væsentligt, om jeg så allerede nu kan forvente at være godt på vej mod fleksjob. Efter min mening vil det være det ideelle for mig, da det er tydeligt, at jeg ved for meget pres både opgavemæssigt og timemæssigt skubbes tættere på symptomforværring, hvilket kan resultere en mani/depression.

Hvad mener alle I kloge hoveder herinde - er jeg på vej, eller tror I jeg skal udsendes i yderligere prøvninger?
Nico er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 14:01   #2
Nico
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 22
Styrke: 14
Nico er ny på vejen
speciallægeerklæring

Nå, nu har kommunen oplyst, at der skal udarbejdes en speciallægeerklæring. Jeg vil blive indkaldt i uge 36 eller 37. Mon det så er den, der kommer til at afgøre, om jeg kan bevilges fleksjob?
Nico er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 15:08   #3
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Hej Nico - velkommen til

En speciallæge erklæring er et skridt på vejen. Kommunen vil have et overblik over dine diagnoser og muligheder. Hvad der videre skal ske, kommer an på hvad speciallægen kommer frem til.

I mit tilfælde blev jeg bedt om at svare på et hav af spørgsmål, som han brugte under konsultationen. Jeg vidste ikke hvad han havde modtaget fra mit jobcenter, så sammen med svarene på alle spørgsmål, indsendte jeg ALT, jeg mente kunne have betydning for hans vurdering af mig.

Efter samtalen lavede han en vurdering til jobcenteret. Jeg havde bedt ham sende en kopi til mig samt min læge, så vi selv havde noget at arbejde ud fra
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 15:09   #4
Nico
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 22
Styrke: 14
Nico er ny på vejen
John-Erik Andersson

Jeg er nu blevet indkaldt til speciallægeundersøgelse om 2 uger hos psykiater John-Erik Andersson. Er der nogle der har kendskab til ham og kan fortælle lidt om ham? Er lidt nervøs for undersøgelsen, og hvad den kommer til at betyde.

Det føles, som om sagsbehandler på jobcenter ikke rigtig tror på, at jeg er for syg til at arbejde mere end de 15 timer, som jeg nu på 6 uge i virksomhedspraktik er oppe på, og det samme timeantal de næste 2 uger også. For mig føles det som det rigtige timeantal - jeg bruger mig selv rigtig meget i praktikken og er træt, når jeg kører hjem, men efter afspænding og motion derhjemme er der nu stadig lidt energi til børn og øvrige sædvanlige gøremål i hverdagen. Jeg vær før oppe på 18-20 timer, og det fungerede bare slet ikke, syntes jeg. Men kommunen har jó selv været med til at fastsætte timetallet de her sidste uger af praktikken.

Kan jeg mon risikere, at hun afviser praktikken under påstand af, at jeg ikke vær der nok timer, og at det så ikke har været grundlag nok til at blive prøvet?
Nico er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 21:56   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis du ikke allerede gør det, så vil jeg kraftigt anbefale dig, at skrive en udførlig dagbog for hele døgnet, jeg brugte selv denne model i min sidste afprøvning: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 23:09   #6
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Nico.

Kan 8 uger virkelig give et realistisk billede af hvad du kan?
Jeg mener; at du i disse to måneder har været tilstrækkeligt stabil til at kunne klare det er jo ikke ensbetydende med, at du ikke er depressiv eller manisk to måneder fra nu..?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 15:35   #7
Nico
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 22
Styrke: 14
Nico er ny på vejen
blev lige så glad..

Min chef i min virksomhedspraktik er gået hen og blevet så glad for min arbejdskraft, at han i dag tilbød mig at arbejde hos ham indtil december. Derefter har han ikke længere behov for den ekstra hjælp.

Jeg tog straks kontakt til jobkonsulent og spurgte, hvordan jeg skulle forholde mig til det. Jeg vil rigtig gerne fortsætte og "få en fod inden for", men vil ikke ødelægge mine eventuelle muligheder for fleksjob ved at tage jobbet. Hun frarådede mig absolut at tage jobbet, da jeg så skulle raskmeldes, og så er jeg ude af systemet og skal starte forfra, hvis/når jobbet slutter. Og jeg kan jo ikke leve af en indtægt svarende til 15 timer om ugen; det er da vist de færreste, der kan det.

Jeg har kontaktet min sagsbehandler på jobcentret og spurgt, om der mon er mulighed for at forlænge praktikken, indtil min sag er afklaret. Hun er der ikke i dag, så må vente på svar til fredag.

Jobkonsulenten mente ikke det var muligt, men hun anbefalede mig at gøre det alligevel. Hvis det ikke kan lykkes, er jeg færdig med praktikken i næste uge, og så skal jeg bare gå og vente på, at sagsbehandleren får afsluttet min sag... og jeg ved ikke, hvad tidshorisonten er på det
Nico er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 10:04   #8
Nico
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 22
Styrke: 14
Nico er ny på vejen
er der nogen der tør gætte?

Som nævnt tidligere blev jeg tilbudt tidsbegrænset ansættelse i det firma, hvor jeg nu er ved at afslutte min virksomhedspraktik/arbejdsprøvning. Jeg spurgte jo kommunen om mulighed for at forlænge praktikken, men det har hun klart afvist med henvisning til, at det ikke kommer til at gøre en forskel for arbejdsprøvningen, idet jeg jo ikke kan komme op i tid - er på 16 timer pr. uge nu. Jeg tænker jo, at det må være posititivt for mig, at det er fastslået, at jeg ikke kan komme mere op i tid. Men hvad mener I - er det mon et skridt i den rigtige retning mod flekjobbet? eller er jeg mon bare naiv i min tro på, at det er ved at lykkes?
Nico er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 10:15   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det er jo kun ca to måneder du er lovet job,så tror det vil være svært at få en afgørelse lige med det samme, også når du skal udredes af special læge,den skal nok også med i deres afgørelse.

så jeg tror du bare skal slå koldt vand i blodet og være glad for at du har været et godt sted for dig i din arbejdes prøvning
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 10:57   #10
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
Hej Nico

Jeg var kun i en arbejdsprøvning og den varede 3 mdr. Jeg kom kun op på 3-4 timer om ugen, skønt målet var over 20.

Det blev accepteret og jeg fik bevilget førtidspension. Så hvis den spiciallæge -erklæring du skal have lavet underbygger at din tilstand er varig, kan jeg ikke se hvorfor det ikke skulle være nok til flex-bevilling. Jeg krydser fingre for dig.
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension