K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2012, 15:07   #1
Konstantin
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2012
Lokation: Korsør
Alder: 49
Indlæg: 3
Styrke: 0
Konstantin er ny på vejen
Fleksjob/ledighedsydelse

Hej K10


Har lige meldt mig ind, læser dagligt her på siden om mangen spændende ting.


Er havnet i en situation hvor jeg søger hjælp, kan ikke helt finde noget om emnet nogen steder.


Jeg blev tilkendt mellemste førtidspension 2002, efter en bilulykke i 1999.


Så her snakker vi gamle pensions ordning, efter en del genoptræning og opstart på Remicade i 2007, er min situation sådan at jeg er i bedring og får mod på at prøve kræfter med arbejdsmarkedet.


Jeg render gang på gang panden mod en mur på jobcenter Slagelse, hvorved jeg til sidst bliver visiteret til skånejob og lige efter overgår til fleksjob i 2008, på 20 timer pr uge og 2/3 løntilskud.


Min pension er så stillet i bero og kan genoptages igen hvis jeg selv ønsker det. Det er jo i sig selv heldigt nok og gir stor tryghed i det daglige.


Bliver løst informeret om reglerne af min job konsulent ved ledighed, han siger bla. At hvis jeg bliver arbejdsløs så ville jeg kunne få ledighedsydelse efter 9 måneders ansættelse, det er jo også fint nok nu jeg er visiteret og har et job.


Så er situationen at jeg bliver opsagt den 24/11-2011 fra mit arbejde sammen med 5 andre som er ansat på normale vilkår, vi blev i øvrigt opsagt kollektivt, arbejdede i trælast branchen.


Jeg kontakter min jobkonsulent og fortæller ham at jeg er blevet opsagt med udgangen af december. Så jeg skal ha` ledighedsydelse pr. 1/1-2012 det er så helt fint og i orden.


Sidst i januar 2012 skal der gå ledighedsydelse ind, men der kommer ingen penge, kontakter så jobkonsulenten som vender tilbage og siger det er en fejl, en uge efter står der så lidt skillinger på min konto.


Bliver så kaldt til møde om min fremtid på jobcentret i starten af februar måned, hvor jeg skal kunne dokumenterer hvor jeg har søgt arbejde og hvad vi gør for at få mig tilbage på banen igen.


samtidig med min indkaldelse modtager jeg et brev hvor der står jeg er berettiget til ledighedsydelse.


Da jeg møder op hos fleks team Slagelse, starter de med at sig jeg ikke er berettiget til ledigheds ydelse…


Min verden gik i stå, det sortnede for mine øjne og så blev jeg afsindig rasende, hvad pokker bilder den dame sig ind, men ved jeg kom fra pension har jeg et forsørgelses grundlag siger hun..


Øøh min pension er stillet i bero og jeg er visiteret til fleks så længe jeg selv ønsker dette.


Men hvad med det de havde sagt om at jeg var godkendt til ledigheds ydelse…


Yderligere skal jeg godkendes til fleksjob, hvis jeg ryger tilbage på min pension og skal ud igen.


Hjæææææælp.. er der andre som har prøvet det her før, og er det rigtigt hvad de siger??


Min tanke er at det er kasse tænkning fra kommunens side..


Hilsen en bekymret fleksjobber/ pensionist.

PS. Undskyld mit rodet brev…..
Konstantin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2012, 16:42   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Som jeg læser det, fik du fleksjobbet i år 2008 og blev arbejdsløs i november 2011. Så har du været ansat i mere end 9 måneder, hvorfor jeg ikke kan forstå de siger, du ikke er berettiget til ledighedsydelse.

Bed om en skriftlig afgørelse på afslag på ledighedsydelse.. Sig til dem, at du jo har været i arbejde mindst 9 måneder, så du bør være berettiget til ledighedsydelse. Du har krav på en skriftlig afgørelse. De SKAL begrunde deres afslag på ledighedsydelse.... Og hvis de nægter, så klag til jobcenterchefen.

Synes faktisk du godt kan skrive en klage over sagsbehandlingen, og den kan godt skrives til jobcenterchefen... Reagerer de ikke, så er det en tur til borgmesteren.

Var det jobkonsulenten der senere sagde, at du ikke var berettiget? Hvis det er en sagsbehandler et andet sted, der har sagt det, kan der måske være sket en kommunikationsfejl... Kontakt din jobkonsulent, hvis det er - og fortæl om det problem, du er havnet i - altså hvis det ikke var denne, der sagde det til dig, at du ikke var berettiget. Den jobkonsulent kan måske være med til at udrede en misforståelse.

TILFØJELSE:
Forresten kan se du skriver "fleksteam slagelse", hvis det er anden aktør, er det altså ikke dem, som bestemmer, om du er berettiget til ledighedsydelse eller ej. Det er altid selve kommunen, som afgør det.... Jeg håber da, at du får nogen ydelse som du kan have noget at leve af.... Så jeg vil tro, du skal have de problemer afklaret hos selve kommunen (jobcentret) - og gerne starte hos den jobkonsulent, du havde at gøre med.

Sidst redigeret af curls; 04-03-2012 kl. 17:01.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2012, 17:06   #3
Konstantin
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2012
Lokation: Korsør
Alder: 49
Indlæg: 3
Styrke: 0
Konstantin er ny på vejen
Jeg kom op til mødet og de startede med at sige jeg ikke var berettiget til ledighedsydelse, da jeg har forsørgelses grundlag i den gamle pension som jeg kan gå tilbage til.


Jag tager så hjem efter et meget hidsigt møde, prøver at forklarer dem at mit indtægts grundlag smuldrer, hvis jeg skal tilbage på den gamle pension, jeg er gift og har to børn.


Den gamle pensions ordning som gift er noget mindre end ledighedsydelse.


Dagen efter ringer de og siger at de har undersøgt det med ministeriet, og jeg kan få lov til at blive på ledigheds ydelse til jeg finder et arbejde, men bliver jeg arbejdsløs igen må jeg tilbage på pension.


Forvirret… ja det er jeg!!


Skal til møde med min jobkonsulent i løbet af ugen, da jeg har stor mulighed for at blive genansat i mit gamle job, men ville godt ha` klarhed over mine rettigheder, hvis jeg mister jobbet igen.


Virker som om de fatter hat på jobcenter Slagelse.


Det med afslaget på skrift lyder faktisk som en rigtig god ide, havde selv tænkt på at klage til borgmesteren.
Konstantin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2012, 17:12   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Konstantin Se meddelelser

Skal til møde med min jobkonsulent i løbet af ugen, da jeg har stor mulighed for at blive genansat i mit gamle job, men ville godt ha` klarhed over mine rettigheder, hvis jeg mister jobbet igen.


Virker som om de fatter hat på jobcenter Slagelse.


Det med afslaget på skrift lyder faktisk som en rigtig god ide, havde selv tænkt på at klage til borgmesteren.
ja. Det er altid vigtigt at få afslaget på skrift, og du har mulighed for at klage over en afgørelse - inden 4 uger....

Bare sig til jobkonsulenten, at da der er tale om en afgørelse, at de giver dig afslag på ledighedsydelse, så har du krav på en skriftlig afgørelse - bare henvis til forvaltningsloven § 23, om at hvis de giver afslaget mundtligt, så skulle de have vejledt dig i, at du kan bede om en skriftlig afgørelse.... For det HAR du krav på at få....
Forvaltningesloven § 23 kan findes her:
https://www.retsinformation.dk/Forms...id=105127#Kap6

God idé at skrive til borgmesteren - også fordi du tidligere var blevet vejledt i at du ville være berettiget til ledighedsydelse efter 9 måneder ansættelse, hvis du blev arbejdsløs igen. Og du har jo ikke bedt om at få førtidspension igen efter ledighed. Men fortsætte på fleksjob-ordningen.

Håber du vil kæmpe!

Hvis du er i fagforening, så hør om de vil bakke dig op i din sag.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2012, 18:00   #5
Konstantin
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2012
Lokation: Korsør
Alder: 49
Indlæg: 3
Styrke: 0
Konstantin er ny på vejen
Curls det lyder som om du er godt inde i sagerne, takker for hjælpen.

Ville prøve at følge op på nogen af tingene, i den kommende uge.

For jeg ønsker IKKE at vende tilbage til pension igen, når man nu kan 20 timer så skal man også yde ik.

Dengang jeg skulle ud i fleksjob, ville kommunen heller ikke lade mig komme ud, kæmpede i over et år med at komme ud af min pension.

Fik til sidst hjælp af en sagsbenhandler på sygehuset som også kendte reglerne, så fik piben en anden lyd.

Fandt selv fleksjob med det samme.
Konstantin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ledighedsydelse 20 timers fleksjob Pernilledj Spørgsmål ang fleksjob 13 15-08-2012 21:11
Fleksjob - Ledighedsydelse. le cuere Spørgsmål ang fleksjob 16 01-08-2012 18:31
Ledighedsydelse & fleksjob jespus Spørgsmål ang fleksjob 7 29-12-2011 20:44
fleksjob/kontanthjælp/ledighedsydelse WILGOTTMINE Spørgsmål ang fleksjob 6 02-11-2011 11:52
Fleksjob/Ledighedsydelse og Ferie? Vendel Spørgsmål ang fleksjob 1 25-11-2008 20:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension