K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2009, 19:58   #11
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Der skal laves en skriftlig kontrakt inden du starter på et afklarings/praktikforløb!
Mht hvor ofte der skal følges op ved jeg det ikke, men er sikker på andre herinde ved det....

Har de ikke reageret på din anmodning om aktindsigt?? I så fald er det et alvorligt lovbrud, for de skal sende akterne til dig indenfor 10 dage og ellers varsle hvorfor de evt er forsinket...
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 21:53   #12
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Pinballs
Når du skriver praktik, er det så med henblik på evt. fleksjob,
eller er det arbejdsprøvning du skal i, for hvis det er det du skal,
evt. med henblik på førtidspension, så tror jeg det er vigtigt, at
du bliver godt beskrevet med hensyn til arbejdstid, effektivitet,
arbejdstempo, bliver tilbudt evt. hjælpemidler f.eks hæve- sænkebord,
korrekt indstillet stol, forsøger at øge arbejdstid , og så naturligvis
den rette opfølgning af jobkonsulenten, der er sikkert nogle, der kan
tilføje mere, men det er min opfattelse, at hvis man søger førtidspension,
så skal alt gerne omtales i RF, og jeg mener også du skulle have været
fuldt op på i din tidligere praktikperiode.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 22:31   #13
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Uanset hvad en evt praktik/afklaring skal føre til, skal der laves en kontrakt på det, da den er en del af beslutningsgrundlaget efterfølgende...
Det ville måske være oplagt at lave en smertedagbog også, hvori du skriver ALT hvad du foretager dig hver dag, inkl. hvor meget smertestillende du har måttet tage, hvad du har lavet efter arbejde, hviletid mv... du kan bede om at få den scannet ind i din journal/vedhæftet din RP..
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 23:15   #14
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
De gange jeg har bedt om aktindsigt får jeg kun det de syndtes jeg skal have jeg kan se den første gang jeg fik aktindsigt at der havde været en lægekonsulent ind over sagen dette notat har jeg direkte spurgt efter men modtager intet jeg ved alle de kloge har notatpligt og disse notater vil jeg også gerne kikke i men også her dybstilhed.
Kommune og privat aktør kører deres eget ræs hvor jeg er statist jeg har forklaret at alt de sparker mig ud i kun er på bekostning af mit helbred og kører på oxycontin/oxynorm før var det på metadon men det lort kunne jeg ikke holde ud mere.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 11:13   #15
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Har du sendt en klage til borgmesteren? Han/hun SKAL forholde sig til den og den vil blive sendt videre nedad i systemet... Puh, det er så grotesk når der foregår så meget sløseri!!!

Måske en ansøgning om førtidspension vil få dem igang med NOGET...? Da skal de jo behandle sagen og tage en afgørelse...og er grundlaget ikke iorden (som det lyder til at det ikke er!!) står du bedre i en klagesag, som det nok vil ende med...så ryger den til amtet... Mulig idé?
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 16:28   #16
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Det med og selvsøge pension er jeg usikker på da der jo står den fine bemærkning i mine papirer jeg er også usikker på hvordan jeg så står økonomisk da jeg nu får revaliderings ydelse hvergang jeg stiller spørgsmål om det de foretager sig vender de den om til at jeg jo så ikke kan være beretiget til den revalideringydelse jeg får nu.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 17:11   #17
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Hvis du søger pension skal du fortsætte på den nuværende ydelse sålænge sagen kører. Jeg forstår godt din usikkerhed, men der sker jo intet hvis ikke du gør noget... hvis din RP er mangelfuld kan du, som jeg skrev, selv tilføje til den - og også til de kommentarer der er skrevet om dig - uanset hvor de ligger. Du har ALTID ret til at få DINE ord tilføjet.
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 18:47   #18
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Det med at RP er mangelfuld har jeg påtalt hele tiden jeg har mailet og mailet men for døve ører (den er fra et tidligere sygdomsforløb og 3-4 år gammel og bare kopieret ind der står også jeg har godkendt den.
På et tidspunkt mailede jeg borgmester og beklagede mig og jeg ved ikke om hun har kikket i sagen men det hun kan se er jo det jobcenter vil have der skal stå der så udad til ser alt ud til og være tiptop men alt jeg har mailet om står der jo heller ikke.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2009, 01:20   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis ikke din rp er i orden , så skriver du kort og godt til din sagsbehandler ..
Citat:
Da min rp ikke er opdateret de sidste xx år skal jeg hermed gøre opmærksom på at der er sket så store ændringer i mine forhold og mine sygdomme at jeg mener at det nødvendigt at vi sætter os ned og får den opdateret..

Jeg har sendt adskillige skrivelser til dig om disse ændringer dog uden at der er kommet nogen respons , jeg gør dig derfor opmærksom på at jeg nu påtænker at kontakte borgmester og kommunalbestyrelsen så frem vi ikke får gjort noget ved min rp , i følge loven skal rp være opdateret og den er en løbende proces dette er ikke sket i min sag..

Jeg ser frem til hurtigste muligt at blive indkaldt til et møde hvor vi kan snakke om mine ændret forhold og få opdateret min rp og bagefter få den til parts høring som det også fremgår af loven at den skal ...

Dette brev bedes lægges ind i min sag så der ikke senere kan være tvivl om at det er kommunen der forhaler min sag og ikke vil samarbejde om min rp
Er der ikke noget respons inden for 10 dage sender du en rykker med en frist på 5 dage og er der stadig ikke sket noget så sender du igen en klage til borgmester og hele kommunalbestyrelsen (vend evt tilbage så skal jeg finde nogen love til dig )

Der kan ikke træffes afgørelser i din sag hverken om stop af revaliderings ydelse eller pension fleks eller andet uden en opdateret rp
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Persondataloven: sletning af urigtige oplysninger gunvor Den nyttige viden vi alle har 15 24-07-2017 21:36
Kan man slette urigtige oplysninger i journal? Teletrold Alt det andet 5 04-04-2013 13:19
Sletning af urigtige oplysninger Ricky M. Alt det andet 9 13-01-2012 10:48
Urigtige oplysninger lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 40 02-12-2007 18:02
§20-spørgsmål om at få fjernet urigtige oplysninger zuza Nyt om loven 3 29-10-2007 20:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension