K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2011, 12:17   #71
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
jeg mener det er bund forkert at en politiker betaler..

for hvad skal folk med lav økonomi gøre gøre. hvis de ikke har samme muligheder.

jeg mener helt afgjort at han kunne have bruge sin politiske status. til at gå videre så der kom yderligt fokus på det kriminelle område, omkring dumme bøder og gæld.. hvor vi mangler at få ryddet op.. og ved det vil vi også få mere fokus på bande krige m.m...

bare min mening..
Og dét er så lige mine ord!

Der er ingen tvivl om at vi alle ville hjælpe vores børn. Det er bare ikke os alle der har 20.000 kr her og der til at betale narkogæld af med.
Og hvis rockerne i mellemtiden så også uddeler dummebøder og der skal falde 20.000 kr mere, så sejler ****et.............

Synes bare ikke det er et fedt signal for en politiker at sende, at man på den måde støtter kriminalitet ved at betale sorte penge der ryger lige ned i en lige så sort kasse.
Men jo, han har redet egen røv og sønnens røv.
Jeg ville måske bare hellere have haft fokus på problemstillingen, så hans magt blev brugt på oplysning til gavn for RIGTIG mange røve der kunne blive redet.................

Men okay, i Danmark står man jo efterhånden sig selv nærmest - skide være med de andre.
Det er nok dén jeg har så svært ved at få integreret inde under huden. Specielt når det kommer fra en politiker, der NETOP kunne gøre en forskel for andre end kun sig selv, og sine.

Synes det er ØV! En stor mulighed er blevet brændt af.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2011, 13:31   #72
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Der er ingen tvivl om at vi alle ville hjælpe vores børn. Det er bare ikke os alle der har 20.000 kr her og der til at betale narkogæld af med.
Og hvis rockerne i mellemtiden så også uddeler dummebøder og der skal falde 20.000 kr mere, så sejler ****et.............

Synes bare ikke det er et fedt signal for en politiker at sende, at man på den måde støtter kriminalitet ved at betale sorte penge der ryger lige ned i en lige så sort kasse.
Men jo, han har redet egen røv og sønnens røv.
Jeg ville måske bare hellere have haft fokus på problemstillingen, så hans magt blev brugt på oplysning til gavn for RIGTIG mange røve der kunne blive redet.................

Men okay, i Danmark står man jo efterhånden sig selv nærmest - skide være med de andre.
Det er nok dén jeg har så svært ved at få integreret inde under huden. Specielt når det kommer fra en politiker, der NETOP kunne gøre en forskel for andre end kun sig selv, og sine.

Synes det er ØV! En stor mulighed er blevet brændt af.

Ja Helene, dét er også min opfattelse af problemstillingen.

Vil også tilføje, at hr. Samuelsen har bekræftet via den måde han håndterede sagen på, at dansk Politi er ikke til at stole på, når det kommer til at hjælpe og beskytte almindelige borgere.

Og det ved nok hr. Samuelsen også alt om, netop som den politiker har er.

Jeg undres over, at hier på K10 hvor vi beklager os over kommunens ulovligheder, findes der folk som kan ikke se hvilke konsekvenser hr. Samuelsens sag kan og få i fremtiden for os alle.

pt. Den sag vil på ingen måde gavne Danmark.
Skal i fremtiden en udenlandsk investor også betale afpresningspenge, fordi Politi er magtesløs over for rocker og andre kriminelle hier i landet ?

Sidst redigeret af Karo; 13-11-2011 kl. 13:44.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2011, 13:49   #73
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er også dér den hopper af for mit vedkommende Karo. Hr Samuelsen er modsat Hr. Hansen i baggården 3 sal til højre, magtfuld. Samuelsen kan gøre en forskel politisk, han kan netop hjælpe med at sætte fokus og kan være med til at rykke nogle grænser mellem lov og lovløshed og hvad der er acceptable handelsmetoder.

Jeg kan forstå hvis Hr. Hansen selv tager sagen i egen hånd. Men jeg fatter ikke en meter af, at Hr. Samuelsen gør det samme. Og dermed rygklapper rockere og rockermetoder ved at luske rundt med små kuverter med 'blodpenge' der holder hjulene i gang hos de kriminelle.

Det er jo sådan noget VI kan gøre 'fordi vi ikke har så mange andre muligheder', men HAM???

Nej, det er over min fatteevne.

I stedet for at se en overskift der hedder ''Samuelsen har betalt narkogæld til rockerne'' så ville jeg hellere have set overskriften ''Samuelsen bekæmper rockerkriminalitet ved at nægte at betale narkogæld''.................men ok, det sidste kræver selvfølgelig også nosser, og hans hænger et sted hvor man godt kunne ønske han havde hanket lidt op i dem!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2011, 14:25   #74
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Når man læser den artikel så man kan da godt se, at rockere selv benytter sig flittigt af loven og stævner hinanden.
Er en lovlig vej blevet forbeholdt efterhånden kun til dem ?

http://www.tv2fyn.dk/article/314722:...presse-rockere

Der er hellere ikke noget at sige til, at offentlig retshjælp er blevet udhulet.
Rockeres sager er den bedste forfatning for advokater som trækker sagerne i årevis. Strafferammen er også helt til grin i DK.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2011, 19:30   #75
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
At man kan betale gæld til kriminelle for en kriminel handling...og stadig sidde som bestemmer i det danske folketing, siger alt om hvor langt moralen er røget i dybet i DK...

Uanset hvilken politiker det drejer sig om, der samarbejder med kriminelle, burde smides ud af det danske folketing, og erstattes af politikere der i stedet har mod til at bekæmpe organiseret kriminalitet, en politiker der bare betaler og sætter det system ud af kraft som vedkommende selv er bestemmer over er simpelthen ikke værdig til at side og træffe beslutninger på befolkningens vegne...

Bare min mening...take it or leave it
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2011, 13:08   #76
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Neeeej i Danmark er blodpenge afleveret i små kuverter lovligt hvis det kan redde ens søn. Det er en heltegerning! Sikkerhedsgodkendelsen er i top.

Men sender man 2 sms'er til en rocker der desperat forsøger at se sin søn, SÅ ryger man straks af vognen. Sikkerhedsgodkendelsen kan aldrig gå igennem.

Som altid, er der forskel på folk i Danmark.

Tankevækkende artikel, Karo!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2011, 14:47   #77
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Neeeej i Danmark er blodpenge afleveret i små kuverter lovligt hvis det kan redde ens søn. Det er en heltegerning! Sikkerhedsgodkendelsen er i top.

Men sender man 2 sms'er til en rocker der desperat forsøger at se sin søn, SÅ ryger man straks af vognen. Sikkerhedsgodkendelsen kan aldrig gå igennem.

Som altid, er der forskel på folk i Danmark.

Tankevækkende artikel, Karo!
Jeg tror at der er mere end vi ved med den Sass sag - og vi får det heller ikke at vide..
Det var ikke kun ham den rocker som ikke måtte se sin søn.. og 2 sms...

Der er da vist ingen der har stillet spørgsmål ved hvordan Anders S kendte ham som skulle overdrage den lille kuvert...

Og om hvordan ham ex HAeren kunne beskrive noget som først ville ske året efter.... og det ønsker Anders S jo ikke at tale om....

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2011, 15:17   #78
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Netop Samuelsens sag er lige en mulighed til at finde ud/dokumentere fusk i politikernes verden, en verden med mere en flydende overgang mellem sandhed og løgn.

Jeg synes, at det er tankevækkende at pressen i realiteten vil hurtigt mørkelægge den sag, eller måske nogle af journalisterne har allerede fået mundkurv på?

Det er jo også daværende justitsminister som kendte til sagen og politi, osv. osv.

Det er en kendt sag at politi har arbejdet og højst sansyneligt stadigvæk arbejder med rocker i sager mod indvandrerbander.

Samuelsens sag lugter lang væk af intern korruption.

Ganske interessant ( fra 2002 ).

http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/2C...dio_2002_1.pdf


"...Endvidere har der i Justitsministeriet været drøftelser med Rigspolitiet om rockersituationen.

Justitsminister Lene Espersen udtaler:

”Problemet med rockerklubberne og deres støtteklubber er ikke et nyt fænomen. Det er et miljø med egne normer og regler, som til stadighed har formået at tiltrække svage sjæle med behov for et sådant tilhørsforhold. Og de problemer, der udspringer af dette miljø, handler ikke om kærlighed til motorcykler.

Det handler om trusler, vold og drab og om organiseret profitorienteret kriminalitet.

Rockerkriminaliteten har igennem mange år været under systematisk politimæssig monitering, og der ydes en intensiv politi- og efterforskningsmæssig indsats for at bekæmpe denne kriminalitet.

Det er for mig helt afgørende, at politiet synligt og intensivt gennem tilsyn, kontrol og målrettede indsatser anvender sine retshåndhævende beføjelser over for rockermiljøet.

Rockerne skal vide og mærke, at de følges med massiv opmærksomhed fra politiets og samfundets side. I den forbindelse drejer det sig ikke alene om myndighedernes indsats.

Lokalsamfundene har også en vigtig rolle at spille.
Jeg har i den forbindelse glædet mig over den generelle mobilisering og afstandstagen over for rockermiljøet, som vi den senere tid har oplevet i lokalsamfundene og fra forældre, foreninger og organisationer.
Der er ingen tvivl om, at en fælles lokal indsats og et tæt samarbejde mellem de involverede myndigheder kan være med til at støtte op om denne mobilisering.


Jeg ser derfor frem til at drøfte med kommunerne, hvordan vi bedst muligt sikrer en samlet og effektiv bekæmpelse af rockerkriminaliteten.

Samtidig vil jeg gerne understrege, at jeg lægger afgørende vægt på en fortsættelse og en intensivering af politiets indsats. Jeg har derfor aftalt med Rigspolitichefen, at han i løbet af sommeren sammen med politikredsene og anklagemyndigheden udarbejder et samlet oplæg til den videre indsats over for rockermiljøet.”

Sidst redigeret af Karo; 14-11-2011 kl. 16:09.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 09:05   #79
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
er nød til at lave dette indlæg.
folk glemmer at sønnen skylder de penge udanset om de gik til politi og fik hjælp osv og ville altid skylde de penge intil de blev betal længer er den ikke.og gå til politiet ville gøre det være troer mig jeg ved hvad jeg snakker om.
han gør noget vi alle nok ville gøre hvis vi kunne
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 13:33   #80
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
er nød til at lave dette indlæg.
folk glemmer at sønnen skylder de penge udanset om de gik til politi og fik hjælp osv og ville altid skylde de penge intil de blev betal længer er den ikke.og gå til politiet ville gøre det være troer mig jeg ved hvad jeg snakker om.
han gør noget vi alle nok ville gøre hvis vi kunne
Jeg er lodret uenig...forskellen på den almindelige borger og en folketingspolitiker er at Samuelsen ville kunne få al den politibeskyttelse til ham og hans familie, der er nødvendigt for at udføre sit hverv i folketinget uden at måtte ty til ulovligheder...

Man kan da ikke have bestemmere siddende i folketinget der ikke har tillid til det de selv laver og ikke tror på det system de skal forvalte...

Samuelsen og resten af de politikere der er i samme situation burde tage hinanden i hånden og forlade folketinget omgående...og ellers skamme sig dybt over det de har gjort...

Ved at betale penge for narkogæld har han hjulpet forbryderne med at lave flere overgreb mod resten af befolkningen... han financierer dem og som rollemodel viser han at i DK er det forbryderne der har magten og ikke lov og ordenshåndhæverne...

Det er ikke en folketingspolitiker værdigt at samarbejde med forbrydere...længere er den ikke...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Betalt psykolog??? Heidixxx Alt det andet 2 14-01-2010 20:31
Betalt højskoleophold? Salsamaniac Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 11-02-2009 15:07
Skriv til Anders Fogh ? Stella Dit og Dat 4 21-06-2007 13:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension