K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-09-2007, 16:39   #1
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
kontrol af ledige/sygemeldte.

Jeg har lige læst lidt om Claus Hjort Frederiksen andetsteds her på siden.

Jeg er ny her, men har læst med på siden i længere tid.

Kort om mig er: kvinde i 40´erne, sygemeldt med mani (jeg har en bipolar affektiv lidelse - maniodepressiv) og for tiden er jeg i arbejdsprøvning.

Denne arbejdsprøvning forsøger jeg at hænge fast i, det er med det yderste at neglene. Det er 18 timer om ugen og jeg har været der i 3 uger.

Jeg er begyndt at "springe over" mit fritidsliv, jeg har ikke energi til at gøre rent, handle ordentligt ind (så får jeg bare færdigretter) og til at pleje min omgangskreds og min kæreste.
I sidste uge måte jeg melde fra en aftale med en veninde, fordi jeg var så træt og måtte bare sove, da jeg kom hjem fra "job".

I fredags, da jeg kom hjem, lå der et brev fra min A-kasse. Det var en kopi fra Arbejdsdirektoratet, at jeg er blevet udtaget til tilsyn med henblik på om jeg lever op til Arbejdsmarkedets rådighedshensyn.

I april måned skulle jeg have været startet på arbejdsprøvning, men blev syg få dage før og sygemeldt fra lægen til de relevante instanser. (A-kasse, jobcenter, Arbejdsmarkedscenter.)

Der står i brevet at jeg ikke har overholdt den aftalte jobplan.

Det brev slog mig ud. Jeg græd og græd og græd i fredags og jeg var parat til at hoppe nærmeste sø i ren frustration og afmagt.
Min kæreste fik ringet mig op og vi talte længe og jeg blev nogenlunde rolig igen. Weekenden har været med brevet hængende over hovedet som en grå sky.

Men hvad så nu? Skal jeg kontakte min A-kasse og kan jeg risikere at miste mine sygedagpenge, hvis kontrollen synes, jeg skal miste dem?

Jeg sidder og bliver ked af det igen, bare ved at skrive dette, jeg troede ikke jeg kunne blive mere frustreret, end jeg har gået og følt mig de sidste par uger med arbejdsprøvning, men så kom lige nådestødet.

Er der nogen gode råd til en stresset mokkasine?
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2007, 17:50   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Først velkommen til Håber, du får glæde af k10!

Jeg forstår ikke helt dét med din a-kasse? Hvis du er sygemeldt og får sygedagpenge, skal du jo ikke stå til rådighed i a-kassen? Det lyder mere som om, der er sket en fejl et sted. Altså at der er et sted der ikke er informeret om din sygemelding. Du skal jo ikke stå til rådighed for arbejdsmarkedet når du er sygemeldt. Du må rette mig, hvis jeg har misforstået noget!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2007, 19:39   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
hej Mokkasine...det lyder som om der er sket en fejl i din sag...du er jo sygemeldt så jeg tror det er en fejl...men undersøg det lige på Mandag...

kom tilbage og fortæl hvad der sker...

Prøv at holde humøret oppe selv om det er lettere sagt end gjort...

og VELKOMMEN herinde Mokkasine...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2007, 21:33   #4
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Tak for jeres velkomster

Jeg har også tænkt tanken at der er en af instanserne, som ikke har fået besked.
Jeg har en længerevarende e-mailkorrespondance, fra da jeg sygemeldte mig på det kursus, jeg skulle have begyndt på i april.
Jeg tror, der er sket det at den person på det Arbejdsmarkedscenter, har glemt at afmelde mig videre i systemet.
Jeg bliver vred, når der står at jeg ikke har "overholdt den aftalte jobplan", da jeg ved jeg har givet besked. Jeg er meget påpasselig med at overholde mine aftaler i deres regi, ja i det hele taget i hele mit liv (dette er en bivirkning ved min sygdom, da jeg var indlagt første gang, var nemlig min lejlighed ved at ryge + andre ting blev ikke ordnet, fordi det hele gik så hurtigt.)

Jeg vil ringe til min A-kasse mandag, så vender jeg tilbage.

Som en krølle på halen, står der i brevet fra Arb.direktoratet at jeg har ret til at få eventuelle fejlagtige oplysninger rettet
Ja hvad f..... havde de tænkt sig????
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2007, 21:46   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
mokassine også velkommen herfra
og det glæder mig da at se at det allerede virker som om du har fundet noget af din kampgejst frem

det er sq (undskyld sproget ) også for langt ude at de breve altid skal haven i postkassen lige når man ikke har en mulighed for at gøre noget ved det

Håber at din samtale i morgen foregår problemfrit

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 09-09-2007, 22:09   #6
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Hej Hejdien.

Ja, heldigvis kommer kampgejsten igen, den er heldigvis ligesom en fiskeprop her

Men du har ret, hvorfor skal sådan nogle breve udsendes, så de havner i postkassen fredag, det er næsten en tendens, jeg har hørt flere, som oplever det samme.
Og hvorfor skal jeg abslout vide at jeg er under "et intensiverende rådighedstilsyn", jeg havde hellere været foruden og så fået besked, når de har vurderet min sag om x måneder.

Jeg kan jo ikke lade være med at tænke på det dagligt og godt nok er jeg videbegærlig, men der er sgu grænser

Også tak for dit svar - og for siden.
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2007, 15:09   #7
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Så har jeg talt med A-kassen og det viser sig at alle de personer, hvis jobplan ikke er fulgt eller ændret, ryger i en kasse, og hvor der så tages stikprøver fra. (Ja en kasse er det nok ikke, men en udtrækning.)

I A-kassen sagde hun at hun vist nok lige havde haft min sag mellem hænderne. Hun fandt den og jeg holdt vejret....Arbejdsdirektoratet har allerede gennemgået min sag og henlagt den, brev skulle være på vej. Så hurtigt var det ikke sket før, sagde damen.

Al den bekymring hele weekenden og urolig samtale hos min kontaktperson på arbejdsprøvningsstedet - for ingenting.

Næste gang, der kommer post fredag/lørdag fra myndighederne, så åbner jeg det IKKE!
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2007, 15:16   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Thumbs up

ØV....og ja Mokkasine det er surt de ikke siger "undskyld ulejligheden" men det er dejligt at der ikke sker dig nogen harme med den sag...TILLYKKE
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ledige sygemeldte flexjob ny portal phhmw Et godt link! 1 12-03-2013 14:57
livsmod til sygemeldte og ledige fleksjobbere Stella Dit og Dat 0 12-03-2008 14:22
Intet forsørgelsesgrundlag til sygemeldte ledige fleksere zuza Nyt om loven 3 25-01-2008 01:41
Kontrol, kontrol, kontrol... zuza Det er da strengt ! 0 07-12-2007 03:02
Sygemeldte fleksjobbere - og andre sygemeldte zuza Nyt om loven 1 05-11-2007 22:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension