K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-05-2013, 13:51   #1
mrlart
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2011
Lokation: Hjørring
Indlæg: 18
Styrke: 14
mrlart er ny på vejen
har førtidspensionist en sagsbehandler

hej
jeg kan ike lige finde ud af om man stadig har en sagsbehandler på komunen efter man har fået tilkend førtidspension.
en der kan hjælpe med at udfylde ansøgnings skema som man bare slet ikke kan finde du af

jeg har fået et skema for at søge om enkeltydelse.
men det er slet ikke til at overskue. (tro det er lavet så man giver op på forhånd)
og jeg ville gerne hvis jeg kunne få hjælp med at udfylde den så jeg gør det rigtig.

nogen der kan hjælpe
mrlart er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 14:03   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, jeg har stadig en sagsbehandler som netop hjælper med ansøgninger osv - super sød.
Det er sjældent jeg er i kontakt med hende, men det er bare rart at vide hun er der.

Du skal bare ringe til kommunen og sige du er førtidspensionist, og har brug for at tale med din sagsbehandler, så plejer de at finde en til dig.

Min egen sidder i centret for pension/voksenteam - de har deres egen afdeling her på Amager i hvert fald.

I virkeligheden er min sagsbehandler så socialrådgiver - jeg kommer bare til at kalde hende sagsbehandler af gammel vane.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 17:48   #3
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Alle i Danmark har en socialrådgiver det er så ikke alle som har behov for at bruge sin socialrådgiver. Jeg har brugt min til at få hjælpemidler er førtidspensionist i Aalborg kommune håber du finder ud af det hele
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 17:58   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
vil tro det er sådan i alle kommuner, at man får en ny sagsbehandler. Når man er tilkendt fp
har også fået en ny i pensionsafdelingen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 18:07   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Der er ingen krav om, at enhver og én i hele Danmark har en fast sagsbehandler...

Når man søger noget i kommunen, så kommer tingene jo af sig selv, og de behandler en ansøgning.

En ansøgning om enkeltydelse hører faktisk ikke altid til en sagsbehandler, der også har noget med førtidspension at gøre. Det har noget med hvilke kompetencer, de enkelte sagsbehandlere har, hvad de må behandle og afgøre osv..

Den som behandler ansøgningen om enkeltydelse skal nok finde ud af det hen ad vejen i systemerne, f.eks., at du er førtidspensionist.

Man kan søge og ikke behøve og spekulere på, om man har en "fast" sagsbehandler.

Man kan gå hen til f.eks. borgerservice og få hjælp til at udfylde en ansøgning. Eller få en evt. ven eller nabo.

Skulle der mangle nogen oplysninger i ansøgningsskemaet, kan sagsbehandleren ringe eller skrive til dig.

Sidst redigeret af curls; 15-05-2013 kl. 18:10.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 21:22   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mrlart Se meddelelser
jeg har fået et skema for at søge om enkeltydelse.
men det er slet ikke til at overskue. (tro det er lavet så man giver op på forhånd)
og jeg ville gerne hvis jeg kunne få hjælp med at udfylde den så jeg gør det rigtig.

nogen der kan hjælpe
Hvad er det, der volder dig problemer?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 20:01   #7
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mrlart Se meddelelser
hej
jeg kan ike lige finde ud af om man stadig har en sagsbehandler på komunen efter man har fået tilkend førtidspension.
en der kan hjælpe med at udfylde ansøgnings skema som man bare slet ikke kan finde du af

jeg har fået et skema for at søge om enkeltydelse.
men det er slet ikke til at overskue. (tro det er lavet så man giver op på forhånd)
og jeg ville gerne hvis jeg kunne få hjælp med at udfylde den så jeg gør det rigtig.

nogen der kan hjælpe
Jeg tror at du har helt ret i, at de laver ansøgningsskemaerne så svære, at man på forhånd skal give op. Det er også mit indtryk.

Jeg gik engang ned i banken, af ren fortvivelse og bad dem hjælpe mig med at udfylde et ansøgningsskema. Eftersom det drejede sig om økonomi, gik jeg da ud fra at det var barnemad for dem, men de kunne altså ikke engang finde ud af det..
Jeg har også undret mig over, om man ikke har nogen sagsbehandler som førtidspensionist. Da jeg ringede til min kommune og spurgte efter en, så fik jeg at vide, at jeg ikke havde nogen
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Løn som førtidspensionist JBR Nyttigt at vide for Førtidspensionister 6 10-09-2013 09:56
DSB og Førtidspensionist Hr. Grønholdt Alt det andet 35 23-07-2013 14:17
førtidspensionist nikkoshadow Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 22-08-2012 22:37
§ 34 når man er førtidspensionist?? jette2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-03-2011 09:37
Jeg er ny førtidspensionist!!! hj75 Din historie 6 22-08-2008 09:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension