K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-05-2012, 11:18   #1
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
REVA

Hejsa til dig der læser dette....

Jeg fik i nov. forlænget mine sygedagpenge, da kommune gerne ville have at jeg skulle ud i en 3. arbejdsprøvning, som jeg skulle begynde på i Feb. jeg har endnu ikke fået en og i sidste uge kontakter min sagsbehandler mig så.....Han fortæller mig at de ikke kan finde et som passer til mig, så han har bestemt sig til, at jeg skal på et Status forløb på REVA i Esbjerg..... spørgsmålet er nu, hvad er jeres oplevelser med disse forløb, er det noget man kan bruge til noget og hvad laver men der....skal lige sige at de i Esbjerg har lukket det meste af REVA og det er kun det halve personale pga. besparelser
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 12:58   #2
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ette74 Se meddelelser
spørgsmålet er nu, hvad er jeres oplevelser med disse forløb, er det noget man kan bruge til noget og hvad laver men der....skal lige sige at de i Esbjerg har lukket det meste af REVA og det er kun det halve personale pga. besparelser
Nu har jeg været på REVA Aalborg, og syntes at jeg havde et rigtig godt forløb, hvor det også er legalt at sige fra, og legalt at gå hjem når nok var nok. De laver nogle gode beskrivelser, og det er noget kommunen lægger vægt på, mange steder er det et krav om man skal igennem REVA for at blive indstillet til fleks/pension.

Opgaverne er i småtingsafdelingen, men de har flere forskellige slags værksteder, at vælge imellem ( det havde de ihvertfald her ).
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2012, 09:22   #3
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
ok tak ;o)
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2012, 09:44   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg var i sønderjylland..det er forskellig hvor llangtid man er der..jeg fandt hurtihg en praktikplads -måske 1 mdr og så passede jeg det,men vsr stadig tilknyttet stedet...jeg var ikke så vild med reva,men fik mit fleksjob ud af det..de var da også flinke og venlige og havde lidt værkstedsarb...jeg var ikke til alt det nips og indendørsarb...og så brød jeg mig ikke om at få vrangen vendt ud -saå at sige..da jeg fik min journal efter,var jeg lidt i chok...de observere alt..mere el.mindre..nu gør du det og det.nu siger du de
t og det..det synes JEG var grænseoverskridende..det er min mening...
man skal hele tiden tænke sig om,og ikke gøre sig bedre end man er..

de er gode til kommunen..de ordner alt og har måske en anden mening end kommunen..
men husk kommunen bestemmer i sidste ende..fordi reva siger et er det ikke sikkert de retter sig efter det...
men held og lykke..
ps..hvis jeg var dig ville jeg skrive dagbog..hvad du lavede og hvorlangtid du var der hverdag

hilsen stribe..først ca 1o år fleksjob,så ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2012, 15:36   #5
mrlart
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2011
Lokation: Hjørring
Indlæg: 18
Styrke: 14
mrlart er ny på vejen
Jeg gik på REVA i Hjørring først på året, og det var efter at jeg hade gået syg i 4 år.
men det var min redding at komme der, de kunne se hvad jeg kunne og ikke kunne, og det fik kommunen til at give mig førtidspanktion

Håber at Reva bliver din løsning
mrlart er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 07:49   #6
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Ja jeg må jo tage dagene som de kommer... Ja dagbog er en god ting, som jeg helt sikkert vil skrive...håber på det ender med, at jeg får mit meget længe ønsket godkendelse til flexjob.
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 09:00   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ette74...håber jeg også for dig..jeg fik mit fleksjob gennem reva oog havde det i 1o år inden jeg kom til skade

men jeg elskede virkelig mit job og fleksjob ordningen..super ordning..bare rigtig surt hvis de vil ødelægge det i fremtiden

hilsen stribe 1o år fleksjob idag førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 16:09   #8
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Hej ette74
Jeg har selv været i arbejdsprøvning/afklarningsforløb på Reva i Esbjerg i 2010 pga kroniske fysiske sygedomme. Da jeg er ung kom jeg på deres speciale ungeprojekt hvor vi en gang i uge tog væk fra Reva og lavet nogle forskellige slags aktiverer sammen med de andre unge fra de andre afdelinger.

Fordi jeg er meget kreativ valgte jeg derfor at komme på deres medieværksted , jeg startet i januar måned og sluttet i april måned. På medieværkstedet arbejdet jeg med øvelsesopgaver i Office pakken, lettere montageopgaver og fremstilling af kort de ting kunne jeg godt lide.

Min arbejdstid var fra kl. 10 til kl. 13 , men kunne kun holde til at være der fra 1 til 1 1⁄2 time om dagen med masser af pauser og igennem en længere periode var jeg der kun mellem 30 til 45 minutter .
Jeg havde en rigtig god og sød kontakt person og jeg følte mig rigtig godt tilpas på medieværkstedet alle sammen var utrolig søde og de tog godt imod mig, og når jeg ikke kunne holde til mere så sagde jeg det til min kontakt person og han sendte mig så hjem .

Reva vurderet at jeg er fundet uegnet til at arbejde i et hvert fag, og min arbejdsevne vurderet til at være nedsat med 60% , og lægekonsulenten skrev at han vunder at alle behandlings muligheder er udtømt og det eneste rigtig vil være en førtidspension.
I dag er jeg tilkendt førtidspension , efter 4 års hård kamp.

De afdelinger der var da jeg var derude var.
Montage og Industri:
I afdelingerne foregår en kombination af undervisning/gruppedrøftelser samt praktisk afprøvning i industriel produktion på henholdsvis centrets værksted og/eller privat eller offentlig virksomhed.

Metal:
Arbejdsopgaverne er alsidige, der udføres mange forskellige opgaver inden for metalområder. Afdelingen er opdelt i en maskinafdeling og en smedeafdeling og fungerer som underleverandør til andre virksomheder. I metalafdelingen fremstilles reservedele og der deltages i udviklingsopgaver med mere.

Køkken-/kantine:
Der veksles mellem praktisk arbejde og undervisning i f.eks. hygiejne, arbejdsmetodikker, kundebetjening med mere.

Økonomi:
Arbejdsopgaverne er alsidige. Der arbejdes bl.a. med indtastning af ordrer, fakturering, bogføring, udarbejdelse af daglig kasserapport, ind- og udbetalinger, afstemning af kassen samt afstemning af bank og girokonti.

Medieværkstedet:
Arbejdsopgaverne i Medieværkstedet er meget varierede - og især af kreativ art, bl.a. udarbejde folder/brochuremateriale, præsentationsmateriale, indbydelser, visitkort, dækkeservietter m.m. Der er mulighed for at stifte bekendtskab med forskellige edb-programmer - især Publisher og Word.

Vedligeholdelse:
Vedligeholdelsesafdelingen dækker det, som på godt dansk kaldes pedel- eller viceværtsarbejde. Vi vedligeholder, reparerer, maler, skifter pærer, slår græs og holder i det hele taget et vågent øje med, hvilken stand Revacentrets fysiske rammer er i. Vi er også med, når der sker større ombygninger på centret - både når der skal rives ned og bygges op.



Håber du får noget ud af dit forløb på Reva og at husk at sige fra når du ikke kan mere .
Husk at møde op så meget som du overhovedet muligt kan også selvom det kun er for at møde op også sige at du tager hjem igen, for sådan kan de bedst vunder din arbejdsevne.
En rigtig god ide kan også være at føre dagbog over forløbet , og at have en rigtig god dialog med ens kontakt person er også utrolig vigtig for ens forløb.

Ønsker dig held og lykke med dit forløb.
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2012, 09:11   #9
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Annemette Se meddelelser
Hej ette74
Jeg har selv været i arbejdsprøvning/afklarningsforløb på Reva i Esbjerg i 2010 pga kroniske fysiske sygedomme. Da jeg er ung kom jeg på deres speciale ungeprojekt hvor vi en gang i uge tog væk fra Reva og lavet nogle forskellige slags aktiverer sammen med de andre unge fra de andre afdelinger.

Fordi jeg er meget kreativ valgte jeg derfor at komme på deres medieværksted , jeg startet i januar måned og sluttet i april måned. På medieværkstedet arbejdet jeg med øvelsesopgaver i Office pakken, lettere montageopgaver og fremstilling af kort de ting kunne jeg godt lide.

Min arbejdstid var fra kl. 10 til kl. 13 , men kunne kun holde til at være der fra 1 til 1 1⁄2 time om dagen med masser af pauser og igennem en længere periode var jeg der kun mellem 30 til 45 minutter .
Jeg havde en rigtig god og sød kontakt person og jeg følte mig rigtig godt tilpas på medieværkstedet alle sammen var utrolig søde og de tog godt imod mig, og når jeg ikke kunne holde til mere så sagde jeg det til min kontakt person og han sendte mig så hjem .

Reva vurderet at jeg er fundet uegnet til at arbejde i et hvert fag, og min arbejdsevne vurderet til at være nedsat med 60% , og lægekonsulenten skrev at han vunder at alle behandlings muligheder er udtømt og det eneste rigtig vil være en førtidspension.
I dag er jeg tilkendt førtidspension , efter 4 års hård kamp.

De afdelinger der var da jeg var derude var.
Montage og Industri:
I afdelingerne foregår en kombination af undervisning/gruppedrøftelser samt praktisk afprøvning i industriel produktion på henholdsvis centrets værksted og/eller privat eller offentlig virksomhed.

Metal:
Arbejdsopgaverne er alsidige, der udføres mange forskellige opgaver inden for metalområder. Afdelingen er opdelt i en maskinafdeling og en smedeafdeling og fungerer som underleverandør til andre virksomheder. I metalafdelingen fremstilles reservedele og der deltages i udviklingsopgaver med mere.

Køkken-/kantine:
Der veksles mellem praktisk arbejde og undervisning i f.eks. hygiejne, arbejdsmetodikker, kundebetjening med mere.

Økonomi:
Arbejdsopgaverne er alsidige. Der arbejdes bl.a. med indtastning af ordrer, fakturering, bogføring, udarbejdelse af daglig kasserapport, ind- og udbetalinger, afstemning af kassen samt afstemning af bank og girokonti.

Medieværkstedet:
Arbejdsopgaverne i Medieværkstedet er meget varierede - og især af kreativ art, bl.a. udarbejde folder/brochuremateriale, præsentationsmateriale, indbydelser, visitkort, dækkeservietter m.m. Der er mulighed for at stifte bekendtskab med forskellige edb-programmer - især Publisher og Word.

Vedligeholdelse:
Vedligeholdelsesafdelingen dækker det, som på godt dansk kaldes pedel- eller viceværtsarbejde. Vi vedligeholder, reparerer, maler, skifter pærer, slår græs og holder i det hele taget et vågent øje med, hvilken stand Revacentrets fysiske rammer er i. Vi er også med, når der sker større ombygninger på centret - både når der skal rives ned og bygges op.



Håber du får noget ud af dit forløb på Reva og at husk at sige fra når du ikke kan mere .
Husk at møde op så meget som du overhovedet muligt kan også selvom det kun er for at møde op også sige at du tager hjem igen, for sådan kan de bedst vunder din arbejdsevne.
En rigtig god ide kan også være at føre dagbog over forløbet , og at have en rigtig god dialog med ens kontakt person er også utrolig vigtig for ens forløb.

Ønsker dig held og lykke med dit forløb.

Hej Annemette.

Tusinde tak for dit svar, nu kan jeg bedre overskue det.... jeg er også mest kreativ, så jeg tror jeg skal samme vej som dig. Er man selv med til at planlægge sine dage med arbejde, hvad man skal lave og møde tider ??

ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2012, 09:30   #10
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej hvis jeg må give min mening med...du kommer til et møde hvor der bliver snakket om hvor mange timer du skal være der --typpisk i starten siger de...men den bemærkning glemmer du lidt..de vil altid presse dig op i tid...

mht hvad du skal lave afhænger af hvad du fejler og interesser..jeg HADEDE at være inde og lave alle de der nips og var for det meste i værkstederne...

men husk hverken at gøre dig bedre el.dårligere end du er...heller ikke den 1 uge..det er vigtig du er ærlig hele vejen igennem og tænk på hvad du siger,da det ka blive brugt senere imod dig..

jeg gik der for 13 år siden-næsten..dog ikke esbjerg,men fik mit fleksjob

hilsen stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Reva i virksomhedpraktik mukke Alt det andet 2 29-03-2012 22:35
Fleks før reva? hej Spørgsmål ang fleksjob 12 18-01-2012 12:23
Reva...G....... wind At søge førtidspension 0 06-01-2012 10:49
reva muntha Spørgsmål ang fleksjob 32 24-07-2008 12:19
Reva.... vibeke Spørgsmål ang fleksjob 7 04-07-2008 12:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension