K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2010, 20:39   #1
kathrine1656
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 14
Styrke: 14
kathrine1656 er ny på vejen
Question Flexjob.. hvordan?

Jeg har nu et år været sygemeldt med angst og depression.
Jeg er nu i noget arbejds prøvning, for at kommunen kan finde ud af hvor meget jeg kan arbejde..
Jeg er oppe på 20 timer pr uge nu, men er syg 1-2 dage om ugen, fori jeg ikke kan overskue det.
Synes det er meget svært at se 5 dage frem.
Snakkede så med min sagsbehandler fra job centret idag, om jeg godt kune tænke mig et flexjob, også startede klaveret med at skrappe om at det ville aldrig kunne lade sig gøre i mit tilfælde..
Jeg vil rigtig gerne være på arbejds markedet, kan bare max 20 timer, og det kan jeg ikke forsørge familien med resten af livet..

Hvad og hvordan skal jeg gøre for at få et flexjob?
Håber i kan hjælpe, for jeg fatter ingenting af alle deres regler...
kathrine1656 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 21:22   #2
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kathrine1656 Se meddelelser
Jeg har nu et år været sygemeldt med angst og depression.
Jeg er nu i noget arbejds prøvning, for at kommunen kan finde ud af hvor meget jeg kan arbejde..
Jeg er oppe på 20 timer pr uge nu, men er syg 1-2 dage om ugen, fori jeg ikke kan overskue det.
Synes det er meget svært at se 5 dage frem.
Snakkede så med min sagsbehandler fra job centret idag, om jeg godt kune tænke mig et flexjob, også startede klaveret med at skrappe om at det ville aldrig kunne lade sig gøre i mit tilfælde..
Jeg vil rigtig gerne være på arbejds markedet, kan bare max 20 timer, og det kan jeg ikke forsørge familien med resten af livet..

Hvad og hvordan skal jeg gøre for at få et flexjob?
Håber i kan hjælpe, for jeg fatter ingenting af alle deres regler...
Hvis du er oppe på et fast timetal, og har næsten lige så faste sygedage, så er det jo det du kan.
Så må man i Arbejdsprøvningen tilrettelægge "profylaktiske sygedage", for og se om det giver stabilitet.

Mit fleksjob, et tilrettelagt med arbejde hver anden dag, ialt 5 timer/dag, så det er altså noget man kan planlægge sig ud af.

Din sagsbehandler, hvad mener vedkommende i grunden med at du aldrig vil kunne lade sig gøre i dit tilfælde ?
Det må jo bare prøves, her imens der er mulighed for det !
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 21:29   #3
kathrine1656
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 14
Styrke: 14
kathrine1656 er ny på vejen
ENGEL

Din sagsbehandler, hvad mener vedkommende i grunden med at du aldrig vil kunne lade sig gøre i dit tilfælde ?
Det må jo bare prøves, her imens der er mulighed for det !


Fordi jeg kun er 22. og er på 20 timer pr uge, og når jeg er det, er jeg ikke berettiget til et flexjob.
kathrine1656 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 22:49   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
kathrine1656 som jeg ser det så er du IKKE oppe på 20 timer for var du det så kunne du klare det og det kan du jo så åbenlyst ikke når du har så mange sygedage ...

Der er lige nogen spørgsmål til dig her ..

1 er der lavet en ressourceprofil på dig
2 laver du jobdagbog (hvis ikke så skynd dig at begynd , kig under nyttige link der finder du udkast til hvordan du kan lave en sådan )
3 har du aktindsigt (ellers skynd dig at få det , igen finder du en aktindsigtserklæring under nyttige link )

Når du er i arbejdsprøvning så er det vigtigt at du laver det du kan og følger din krop, det vil sige at du skal sige fra INDEN din krop gør det for dig , og som du beskriver det her så er det jo netop din krop der siger fra når du er nød til at sygemelde dig ...

At din sagsbehandler siger at fleksjob er udelukket er der ikke noget unormalt i ville blive mere forbavset hvis ikke hun gjorde det

Det jeg kan se som det største problem er at det er psykisk og at man ikke ved hvordan det udarter sig...

For at kunne få fleksjob skal der være en varigt nedsat arbejdsvene uden mulighed for forbedring ...

Men det gør stadig ikke at man ikke skal arbejdsprøves og udredes ordentligt , det kan jo være det viser sig at du skal have noget revalidering, mentor eller andet ...

Men først og fremmest skal du afklares også i forhold til dig selv ...

Hvad siger dine lægepapir ang hvorvidt der er behandlingsmuligheder ?

Og ja kommunen kan sagtens finde på at trække sagen ud netop fordi du vil være en af målgrupperne for den nye fleksreform (unge mennesker bliver ikke syge )

Så det du skal er at have gang i din sag NU ...

ergo aktindsigt , følg op på hvad de har af papir på dig på kommunen, skriv jobdagbog sørg for at din ressourceprofil er opdateret ...

Desværre er du på det punkt hvor vi alle må erkende at hvis ikke vi lige "hjælper" kommunen med deres arbejde så bliver det ikke gjort ordentligt ...
  Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 22:49   #5
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kathrine1656 Se meddelelser
Din sagsbehandler, hvad mener vedkommende i grunden med at du aldrig vil kunne lade sig gøre i dit tilfælde ?
Det må jo bare prøves, her imens der er mulighed for det !


Fordi jeg kun er 22. og er på 20 timer pr uge, og når jeg er det, er jeg ikke berettiget til et flexjob.
Hvorfor mener sagsbehandleren du ikke kan arbejde ?
Eller mener sagsbehandleren du kan arbejde på normale vilkår ?

Forstår ikke helt.
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 23:12   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hvad med din læge, hvad siger h*n til det?
Får du behandlinger via lægen for at få det bedre?

For at få et fleksjob skal bla. revalideringsmuligheder være afprøvet. Arbejdsevnen skal være varigt nedsat.

Håber det løser for dig...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 23:55   #7
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Hvor har du denne oplysning fra ?
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
For at få et fleksjob skal bla. revalideringsmuligheder være afprøvet.
Det lyder da underligt, jeg har da ikke hørt om ret mange der har fået revalidering tilbudt, inden de blev godkendt til fleksjob.

Det ville jo også være totalt bagvendt at sætte folk der kunne indgå i et job, igang med uddannelse, måske på fuld tid, for at konstatere at det gik alligevel ikke med flere timer af den grund.
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 00:10   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Engel Se meddelelser
Hvor har du denne oplysning fra ?

Det lyder da underligt, jeg har da ikke hørt om ret mange der har fået revalidering tilbudt, inden de blev godkendt til fleksjob.

Det ville jo også være totalt bagvendt at sætte folk der kunne indgå i et job, igang med uddannelse, måske på fuld tid, for at konstatere at det gik alligevel ikke med flere timer af den grund.
Det er skam ikke underligt. Jeg var selv i revalidering, før jeg blev godkendt som fleksjobber.

Det står direkte i lovgivningen, at alt andet skal være afprøvet. Hvis f.eks. en sagsbehandler mener, at en revalidering kan få en borger tilbage til arbejdsmarkedet, skal de tilbyde det først. Hvis de mener, det i forvejen ikke kan afhjælpe borgeren med revalidering, og at det er formålsløst, så skal det selvfølgelig ikke tilbydes..... Du kan læse kriterierne for at få et fleksjob her:
http://www.clh.dk/?id=1474#c4002 - Der er bla. nævnt 4 punkter.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 00:15   #9
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Det er skam ikke underligt. Jeg var selv i revalidering, før jeg blev godkendt som fleksjobber.

Det står direkte i lovgivningen, at alt andet skal være afprøvet. Hvis f.eks. en sagsbehandler mener, at en revalidering kan få en borger tilbage til arbejdsmarkedet, skal de tilbyde det først. Hvis de mener, det i forvejen ikke kan afhjælpe borgeren med revalidering, og at det er formålsløst, så skal det selvfølgelig ikke tilbydes..... Du kan læse kriterierne for at få et fleksjob her:
http://www.clh.dk/?id=1474#c4002 - Der er bla. nævnt 4 punkter.
Sjovt, for jeg har direkte fået oplyst at det samme glæder for revalidering, nemlig at det kun kan iværksættes hvis alle muligheder for job, incl. fleks. er afprøvet !!!
Og har også fået det forevist i lovgivningen !!!
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 00:18   #10
kathrine1656
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 14
Styrke: 14
kathrine1656 er ny på vejen
Jeg ved ikke om jeg har agtindsigt, men vil da lige undersøge det..
Jeg skriver job dagbog hversdag, og har lavet en ressource profil.. Læreren på det forløb, hvor jeg lavede min ressource profil, skrev i mine papirer til min sagsbehandler at de ikke skulle regne med at jeg kom i en fuldtids stilling igen.
Det samme har min psykiater skrevet til dem.

Jeg er i behandling med efexor, for min angst, og det virker lidt.

Min sagsbehandler mener jeg kan arbejde på sammen vilkår som alle andre, hun siger jeg er kun 22, så det med at arbejde 5 dage på en uge det er bare noget jeg skal lære.
Det kan almindelige mennesker...
Jeg kan max se 2 dage ud i fremtiden, men jeg er åbenbart ikke et rigtigt menneske...
kathrine1656 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob- hvordan? odense Spørgsmål ang fleksjob 4 16-04-2012 18:04
Flexjob, hvordan gør man?? denuheldige85 Spørgsmål ang fleksjob 1 03-09-2011 23:38
Hvordan får en skolelærer Flexjob? PeterTølløse Spørgsmål ang fleksjob 5 20-12-2010 18:00
hvordan søger jeg flexjob basti Hvordan forløb det da du søgte fleks? 5 07-07-2010 10:01
Hvordan kommer man ud af et flexjob? carlos Spørgsmål ang fleksjob 17 18-06-2010 22:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension