K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-12-2010, 12:33   #1
CFS
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2010
Indlæg: 6
Styrke: 0
CFS er ny på vejen
§34 og modregning af ikke modtaget boligsikring

For 1,5 år siden mister jeg mit arbejde og kommer på kontanthjælp. I den forbindelse har jeg også modtaget §34 støtte til husleje, varme og el. I beregningen af §34 støtten modregnes Boligsikring - alt iht. gældende lov. Sagen er dog den at jeg pga. sygdom mv. ikke får ansøgt om boligsikring førend 9 måneder efter start på kontanthjælp - også fordi jeg ved opstart på kontanthjælp, IKKE bliver orienteret af Ydelsescenter om at jeg selvstændigt kan/skal søge boligsikring.

Mit spørgsmål er derfor; Har Ydelsescenter ret til at modregne boligsikring i min §34-støtte, når jeg beviseligt ikke har modtaget boligsikring?
CFS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2010, 13:29   #2
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Hej

det korte svar må være : NEJ!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2010, 13:45   #3
CFS
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2010
Indlæg: 6
Styrke: 0
CFS er ny på vejen
Det mener jeg naturligvis heller ikke at de har ret til, men hvad stiller jeg op med Ydelsesservice?
Håber at andre kan bidrage med erfaringer og gode råd.
CFS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2010, 13:47   #4
CFS
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2010
Indlæg: 6
Styrke: 0
CFS er ny på vejen
Glemte lige at boligsikringen udgør 9 x 429 kr = 3.861 gode skattefire kroner. Ikke småpenge når man er på kontanthjælp.
CFS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2010, 16:28   #5
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Svar

Hej

Jeg har arbejdet med udbetaling/bevilling af kontanthjælp, det er desværre sådan, at det er din pligt at søge boligstøtten, og ydelsesdelen har lov at modregne boligstøtten.

De vil højst sandsynligt forespørge i boligstøtte, hvad du kan få hvis du søger og så vil beløbet modregnes.

Sådan har jeg ihvertfald kørt det da jeg var i ydelsesdelen. Det er altså op til folk selv at ansøge BS, men nok for dårligt din ydelsessagsbehandler ikke har sagt det til dig.

Så desværre er der nok ikke noget andet at gøre, end få det søgt hurtigst muligt.

Anna1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2010, 22:44   #6
CFS
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2010
Indlæg: 6
Styrke: 0
CFS er ny på vejen
Tak for dit uddybende svar. Selv om det er almindelig praksis, er det stadig åbent om det nu også er lovligt. Mig bekendt er der ingen kommuner som ikke forsøger at omgå loven - hvis de får muligheden .... For mig, er det i alle tilfælde meget ulogisk fordi, jeg har jo' ikke modtaget penge, hverken fra boligsikringen eller fra §34-støtten - og kommunen har ikke haft nogen udgifter - kommunen har simpelthen sparet udgiften til min boligstøtte. Der må også være masser af grænsetilfælde hvor folk pludselig overgår til kontanthjælp. Her har man ret til §34-støtte fra dag 1, men man kan jo' ikke få boligsikring fra dag 1 og der går vel 1 til 1 1/2 måned inden ansøgning om boligsikring falder på plads.

PS: 9 måneder efter start på kontanthjælp, søgte jeg boligstøtte, så det er 'kun' de første 9 måneder jeg ønsker kompentation for.
CFS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 09:00   #7
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Svar

Hej

Tror desværre ikke der er noget med tilbagevirkende kraft, men du kan jo forsøge at spørge din ydelsessagsbehandler.

De vil jo altid sige, at det er din egen pligt at få ansøgt, borgere har jo selv pligt til at finde ud af de ting de kan søge om, og ja selvf. har sagsbehandleren også en forpligtelse til at oplyse om det ligeså. Men tror desværre ikke du kan hente noget med tilbagevirkende kraft, men forsøg da!

hejsa
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 09:51   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kommunen er ALTID forpligtet til at behandle alle muligheder for hjælp ud fra retsikkerhedsloven §5.

Ergo skulle kommunen selvsagt have givet dig alt du er berettiget til.

Man kan jo ikke kende hele loven som borger, når man ikke har fået hjælp før!

VH Popia
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 10:49   #9
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Prøv

at få banken til at printe ud...hvad der er gåert ind på din konto fra kommunen de måneder der tale om..

derefter kontakt din økonomiske sagsbehandler og spørg hvad du har fået udbetalt i de måneder der tale om...

hvis vedkommende så siger ,at der udbetalt det og det...så spørg til hvilket konto nummer de indbetalt til

For noget må der jo være galt siden de modregner i §34....måske en tastefejl i kontonummer.....man kan aldrig vide med kommunen
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 11:24   #10
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Anna1 -
jeg forstår så udemærket hvad du mener - men men men
da hun IKKE har modtaget denne ydelse - må de skisme da heller
ikke modregnes?????????
Hverken nu eller med tilbagevirkende kraft eller hva h***** de ellers kan finde på!

Hvorfor er vores retssikkerhed fuldstændig forsvundet?
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har endnu ikke modtaget aktindsigt 2 archibald Alt det andet 6 13-04-2011 08:28
Har ikke modtaget min aktindsigt Mad Alt det andet 24 12-03-2011 11:33
stop SP ikke modtaget afgørelse!! kalona Spørgsmål ang fleksjob 1 29-11-2010 17:11
Ikke modtaget FP siden 2006 pollerik Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 28-08-2010 16:33
modtaget papir som ikke er mine Mai-Britt Alt det andet 19 26-05-2008 18:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension