K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2013, 13:16   #51
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser
Tak vovse sødt af dig!!

Du skriver kun det som jeg selv tænkte.

jeg tror egentlig ikke jeg skal sende noget videre til dem. lige meget hvad så bliver det afslag og skal igennem de nye regler, så tror ikke der er grund til at jeg bruger masse mere krudt på det her.
Det får du at se når du har fået aktindsigt hos ankenævnet.

Hvis kommunen har udeladt akter, som er til din fordel, så skal du gøre opmærksom på dette.
Derudover handler det om, at pille deres afslag fra hinanden, bid for bid.

Eks.:
Kommunen skriver i deres afslag, at der stadig er behandlingsmuligheder i form af antidepressiva.
Dette er direkte forkert da det fremgår af speciallæge-erklæring fra Xxxxxx Yyyyy, at jeg i perioden fra 1/3-07 til 20/5-09 har prøvet flere forskellige former for antidepressiva uden mærkbar effekt.

O.s.v. O.s.v.

F.eks. fik min mor afslag på en el-scooter bl.a. med den begrundelse, at hun kunne benytte flex-trafik (tror jeg det hed).
Jeg gik så ind på flex-trafik's hjemmeside og læste, at man max. kunne få kørsel 3 gange om ugen.
Min mor træner 2-3 gange om ugen, for at vedligeholde det hun kan, derudover har hun jo også behov for, at kunne handle og for at kunne deltage i sociale sammenhænge.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 21:07   #52
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
1. Er din sensitivitet overfor stress ikke beskrevet lægefagligt?

2. Jeg går også ud fra, at behandlingsmulighederne er beskrevet lægeligt, og at det fremgår af div. papirer, at du allerede gør, eller har gjort disse ting. Ergo er det ikke nødvendigt, at skrive det igen.

3. Vedlæg afgørelser fra ankestyrelsen hvoraf det fremgår, at borgere har fået fleksbevilling med 20 effektive timer, i stedet for, at skrive, at de findes.
1. Min sensitivitet over for stress er ikke beskrevet lægefagligt

2. Eneste behandlingsmulighed de har fundet og som ikke er brugt er mindfulness (De ved at de ikke kan behandle min fysiske lidelse, men de er overbeviste om at der er noget psykisk der gør at jeg ikke kan klare at arbejde fuldtid. De anerkender ikke min fysiske lidelse som værende af en grad der berettiger at jeg ikke kan arbejde fuldtid. Så derfor jeg ville skrive det med at mine psykiske småting ikke ligger til grund for at jeg ikke kan arbejde fuld tid. Gav det mening??

3. Grunden til at jeg ville bringe det på bane er at min SB mundtligt har sagt det til mig. Det er ikke noget med afslaget direkte at gøre. Så det skal jeg bare udelade, ik?
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!

Sidst redigeret af hboegelund; 11-02-2013 kl. 21:10.
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 23:31   #53
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser
Så derfor jeg ville skrive det med at mine psykiske småting ikke ligger til grund for at jeg ikke kan arbejde fuld tid. Gav det mening??

Ja, det giver fin mening.

Men hvis det "kun" er noget, som kommunen har udtalt, altså ikke skrevet nogle steder, så tror jeg det er bedst bare, at lade det ligge.


3. Grunden til at jeg ville bringe det på bane er at min SB mundtligt har sagt det til mig. Det er ikke noget med afslaget direkte at gøre. Så det skal jeg bare udelade, ik?
Ja, jeg tror det er klogest, at holde sig til fakta og dokumentation.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2013, 09:41   #54
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Nu har jeg prøvet igen

Gider du kigge på det ?

Kommunens afslag lyder sådan her :

Citat:
Udvalget vurderer fortsat, at det ikke er dokumenteret, at arbejdsevnen
er varigt og væsentligt nedsat ift. ethvert erhverv. Der vurderes at være
udviklingsmuligheder af arbejdsevnen, da alle behandlingsmuligheder
ikke er udtømte (forløb nævnt ved psykolog/mindfullness). Udvalget
vurderer, at det ikke kan udelukkes, at de uafprøvede
behandlingsmuligheder kan have en positiv effekt på arbejdsevnen.
Mit brev til BAN (som er en tilføjelse til min klage til kommunen) :

Citat:
Til statsforvaltningen Syddanmark
Beskæftigelsesankenævnet


Tilføjelser til min klage af x kommunes afgørelse om afslag på bevilling af fleksjob.

Som det fremgår af vedlagte bilag A har jeg deltaget i et forløb med mindfulness, men stoppede p.g.a. forløbets indhold efter 4 ud af 6 planlagte dage. (Har dags dato endnu ikke har modtaget kommunens reaktion på dette).

Af bilag B, som er en vurdering fra min psykolog x fremgår det også, at der kan stilles spørgsmålstegn ved hvorvidt mindfulness vil have nogen indflydelse på min arbejdsevne.

Af bilag C, speciallægeerklæring fra læge Jannie Marion Beier, fremgår det, at mine fysiske problemer har været til stede siden barndommen.

Som det fremgår af bilag D, ressourceprofil s. 2 ”praktik hos x”, så er jeg afprøvet inden for 3 brancher (kontor, butik og lager), dog i samme praktik, men gennem 2 år og 2 mdr. I henhold til dette kan jeg ikke se hvilke erhverv, der udover disse er realistiske at afprøve, i det at andre erhverv enten har samme potentiale, eller ligefrem på ingen måde kan imødese mine skånehensyn. Se bilag E, statusattest fra egen læge x, punkt 3. ”Der bliver behov for skånehensyn i form af nedsat tid samt arbejdsforhold der ikke er for monotome eller fysisk krævende. Prognosen er dårlig idet der er tale om en varig tilstand”.

Stiller mig uforstående over for at kommunen mangler dokumentation for at min tilstand er varig og nedsætter min erhvervsevne varigt. I fald de skønner at der mangler lægelig dokumentation, undres jeg over hvorfor der ikke er taget initiativ til udarbejdelse af disse.

Foreningen for hypermobile har en rigtig god informativ hjemmeside hvor deres findes oplysninger om min fysiske lidelse. Vedlægger som bilag F et kort udskrift herfra.
Link til forening for hypermobile: www.hypermobile.dk

Disse ting tilsammen synes jeg bare fortæller at det ikke er så underligt endda at det ikke er muligt at behandle mig yderligere psykologisk så det vil fjerne min fysiske lidelse i en grad der kan gøre mig selvforsørgende.

Jeg vedlægger kopi af x kommunes afslag på bevilling af fleks.
Det fremgår tydeligt af afslaget på min klage, at kommunen ikke har forholdt sig til bla. 2 af mine klagepunkter.

1. At jeg ikke fik mulighed til at kommentere på den færdige ressourceprofil inden den blev fremlagt for panelet.
2. Hvilke jobs kommunen mener jeg skulle kunne varetage på ordinære vilkår for at blive selvforsørgende.


Jeg håber at I vil tage disse ovennævnte ting med i betragtning.

Er godt nok ved at blive godt rundtosset af det alt sammen! Og når jeg så ser på hvad kommunen har skrevet og hvad jeg har skrevet så tænker jeg bare "WHO AM I KIDDING"!!!!! Det vil jo hverken betyde buuhh eller bææhh! Så nu vil jeg nok ikke bruge mere krudt på det når den har været igennem denne sidste redigeringsrunde
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!

Sidst redigeret af hboegelund; 13-02-2013 kl. 10:08.
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2013, 12:09   #55
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser
Mit brev til BAN (som er en tilføjelse til min klage til kommunen) :
Hmmm, jeg er lettere forvirret.

Måske kan jeg se det i tidligere indlæg i tråden, men jeg orker ikke lige, at se det hele igennem.

Har du klaget til kommunen over afslaget?

Er der en speciel grund til, at du finder det nødvendigt, at skrive et brev til BAN, udover din klage, som de modtager fra kommunen, hvis denne fastholder sit afslag?

Hvis du har klaget til kommunen, og de fastholder deres afslag, så skal kommunen jo sende din klage viderer til BAN, som så skriver til dig, at de har modtaget din klage.

Og hvis BAN ikke, af sig selv, skriver til dig hvad de har modtaget fra kommunen, så kan du bede om aktindsigt for at se hvad de har modtaget.

Jeg vil gerne hjælpe dig, men lige nu er jeg lidt forvirret over din måde, at gribe tingene an på.

Jeg kan sagtens forstå hvis det handler om, at du har behov for, at reagere på en eller anden måde, i ren frustration, men ind i mellem er man nødt til, at lade tingene gå sin gang.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2013, 12:35   #56
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hmmm, jeg er lettere forvirret.

Måske kan jeg se det i tidligere indlæg i tråden, men jeg orker ikke lige, at se det hele igennem.

Har du klaget til kommunen over afslaget?

Er der en speciel grund til, at du finder det nødvendigt, at skrive et brev til BAN, udover din klage, som de modtager fra kommunen, hvis denne fastholder sit afslag?

Hvis du har klaget til kommunen, og de fastholder deres afslag, så skal kommunen jo sende din klage viderer til BAN, som så skriver til dig, at de har modtaget din klage.

Og hvis BAN ikke, af sig selv, skriver til dig hvad de har modtaget fra kommunen, så kan du bede om aktindsigt for at se hvad de har modtaget.

Jeg vil gerne hjælpe dig, men lige nu er jeg lidt forvirret over din måde, at gribe tingene an på.

Jeg kan sagtens forstå hvis det handler om, at du har behov for, at reagere på en eller anden måde, i ren frustration, men ind i mellem er man nødt til, at lade tingene gå sin gang.
Kan godt forstå at du er forvirret

Jeg har klaget til kommunen over afslag på fleksjob. De har stadfæstet beslutningen og sender nu min klage til BAN. Grunden til at jeg skriver til BAN er at det med mindfulness er nyt og ikke med i klagen til kommunen over deres afslag. PLUS der er nogle ting jeg ikke har fået med i den klage til kommunen.

Men det kan man måske ikke sådan lige tage med?? Troede egentlig at det var hele sagen som sådan man så ser på hos BAN.....

BAN skriver på hjemmesiden:
Citat:
Når vi modtager din klage

Når vi har modtaget din klage fra kommunen, sender vi dig straks en kvittering.
Hvis du vil komme med flere oplysninger eller bemærkninger til sagen, skal du sende dem til os inden for den eventuelle frist, som står i kvitteringsbrevet.
Det tog jeg jo som en invitation til et brev :P he he
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!

Sidst redigeret af hboegelund; 13-02-2013 kl. 12:40.
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2013, 13:02   #57
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser
Kan godt forstå at du er forvirret

Jeg har klaget til kommunen over afslag på fleksjob. De har stadfæstet beslutningen og sender nu min klage til BAN. Grunden til at jeg skriver til BAN er at det med mindfulness er nyt og ikke med i klagen til kommunen over deres afslag. PLUS der er nogle ting jeg ikke har fået med i den klage til kommunen.

Men det kan man måske ikke sådan lige tage med?? Troede egentlig at det var hele sagen som sådan man så ser på hos BAN.....
Det kan jeg være i tvivl om, men der sker jo ikke noget ved, at prøve.

Har du fået aktindsigt hos BAN?

-----------------------------------------------------------------------------------------

"Til statsforvaltningen Syddanmark
Beskæftigelsesankenævnet


Tilføjelser til min klage af x kommunes afgørelse om afslag på bevilling af fleksjob.

Som det fremgår af vedlagte bilag A har jeg deltaget i et forløb med mindfulness, men stoppede p.g.a. forløbets indhold efter 4 ud af 6 planlagte dage. (Har dags dato endnu ikke har modtaget kommunens reaktion på dette).

Af bilag B, som er en vurdering fra min psykolog x fremgår det også, at der kan stilles spørgsmålstegn ved hvorvidt mindfulness vil have nogen indflydelse på min arbejdsevne.
Fremgår dette allerede af din klage?
I så fald bør du ikke tage den med igen.


Af bilag C, speciallægeerklæring fra læge Jannie Marion Beier, fremgår det, at mine fysiske problemer har været til stede siden barndommen.
Har BAN allerede kendskab til denne?
I så fald skal den ikke med igen.


Som det fremgår af bilag D, ressourceprofil s. 2 ”praktik hos x”, så er jeg afprøvet inden for 3 brancher (kontor, butik og lager), dog i samme praktik, men gennem 2 år og 2 mdr. I henhold til dette kan jeg ikke se hvilke erhverv, der udover disse er realistiske at afprøve, i det at andre erhverv enten har samme potentiale, eller ligefrem på ingen måde kan imødese mine skånehensyn. Se bilag E, statusattest fra egen læge x, punkt 3. ”Der bliver behov for skånehensyn i form af nedsat tid samt arbejdsforhold der ikke er for monotome eller fysisk krævende. Prognosen er dårlig idet der er tale om en varig tilstand”.
Har BAN allerede kendskab til disse akter?
I så fald skal de ikke med igen.


Stiller mig uforstående over for at kommunen mangler dokumentation for at min tilstand er varig og nedsætter min erhvervsevne varigt. I fald de skønner at der mangler lægelig dokumentation, undres jeg over hvorfor der ikke er taget initiativ til udarbejdelse af disse.
Jeg kan forestille mig, at dette allerede er med i klagen, som er sendt til kommunen.

Foreningen for hypermobile har en rigtig god informativ hjemmeside hvor deres findes oplysninger om min fysiske lidelse. Vedlægger som bilag F et kort udskrift herfra.
Link til forening for hypermobile: www.hypermobile.dk
Fint at få det med, hvis det ikke allerede er med fra kommunen.

Disse ting tilsammen synes jeg bare fortæller at det ikke er så underligt endda at det ikke er muligt at behandle mig yderligere psykologisk så det vil fjerne min fysiske lidelse i en grad der kan gøre mig selvforsørgende.
Har du ikke skrevet dette, eller noget lignende i klagen til kommunen?

Jeg vedlægger kopi af x kommunes afslag på bevilling af fleks.
Hvis BAN allerede har modtaget afslaget på klagen behøver du ikke, at sende en kopi.
Det fremgår tydeligt af afslaget på min klage, at kommunen ikke har forholdt sig til bla. 2 af mine klagepunkter.

1. At jeg ikke fik mulighed til at kommentere på den færdige ressourceprofil inden den blev fremlagt for panelet.
2. Hvilke jobs kommunen mener jeg skulle kunne varetage på ordinære vilkår for at blive selvforsørgende.


Jeg håber at I vil tage disse ovennævnte ting med i betragtning. "


Inden du skriver noget som helst til BAN, så skal du have styr på hvad de har modtaget fra din kommune, derfor skal du have aktindsigt hos BAN.

Når du så skriver til BAN, så bør du undlade gentagelser (som udgangspunkt må vi jo gå ud fra, at de ikke er idioter), og kun tage det med, som er nødvendigt.

Jeg plejer at anbefale, at man holder en forretningsmæssig tone i den slags skrivelser.
Læs evt. skrivelser du selv har modtaget fra sådanne instanser, så tror jeg du forstå hvad jeg mener.

Det handler jo om, at vi gerne vil tages seriøst.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2013, 13:34   #58
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Har ikke fået aktindsigt. De har ikke sendt kvitteringen endnu på at de har modtaget klagen. Kommunen skriver at de har sendt min klage til dem, og i den klage der lagde jeg de relevante bilag. Så i grunden burde alt vel være som det skal være?

Og vil bare lige sige tusind mange gange tak for hjælpen vovse
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2013, 14:17   #59
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Du kan ringe til BAN og høre om sagen er modtaget, og hvis den er, så samtidig bede om aktindsigt.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2013, 17:29   #60
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Du kan ringe til BAN og høre om sagen er modtaget, og hvis den er, så samtidig bede om aktindsigt.
ok, tak

Er det ALTID nødvendigt/fornuftigt at bede om aktindsigt? SÅdan bare pr automatik...
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
privat socialrådgiver eller advokat ? hjælp Wodpoulsen Den nyttige viden vi alle har 30 10-01-2018 16:56
Forhindrer borger i at bruge privat rådgiver phhmw Politik og Samfund 23 09-02-2013 06:53
Privat socialrådgiver eller advokat? Giser Spørgsmål ang fleksjob 2 29-01-2013 18:37
Advokat eller ej? Huldra Alt det andet 5 17-11-2009 00:08
Ankesag - Advokat? Eller? Element Spørgsmål ang fleksjob 3 16-11-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension