K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-06-2010, 12:07   #1
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Sygedagpenge, ressourceprofil og andet - Hjælp ønskes

Hej med jer

Jeg har prøvet at kigge rundt for at se om jeg kunne finde svaret, men uden held. Så håber nogen kan hjælpe mig med at finde hoved og hale på det hele.

Jeg har slut april fået brev om at mine sygedagpenge stopper pr. 31.7.10, hvis ikke de bliver forlænget. Har dog endnu ikke hørt noget i den forbindelse.

Jeg har været i arbejdsprøvning og SIF-konsulenten sagde at hun mente næste skridt var pension for mit vedkommende og har i begyndelsen af sidste uge afsluttet sin del af arbejdet og sendt papirerne videre til min sagsbehandler (eller hvad de nu hedder efterhånden)

Samtidig med at jeg fik hendes konklusion til gennemlæsning (var indskrevet i min ressourceprofil) opdagede jeg at den hun brugte ikke var den der indeholdt mine rettelser og kommentarer, hvorefter jeg sender hende en mail og påtaler dette (skrev også at jeg godt vidste hun ikke havde "aben" og hun sendte den videre til min sagsbehandler) Jeg har forlangt at få af vide hvor de har placeret min underskrift, eftersom den tilgængelige version ikke er den jeg har skrevet under på.

Har heller ikke hørt noget fra sagsbehandler endnu, hverken ang. ressourceprofilen eller hvad der videre skal ske i min sag!

Hvor lang tid kan de trække den? Hvad er proceduren når de får papirerne ind og skal vurdere om de også mener den står på pension?

Og vigtigst selvfølgelig, hvis ikke sagsbehandleren har truffet afgørelse ang. pension eller... Kan jeg så risikere at jeg ikke bliver forlænget på sygedagpenge?

Håber nogen vil tage sig tid til at svare mig, da det fylder en hel del i tankerne, hvad der skal ske. Det er måske lidt rodet og kaotisk, så spørg hvis jeg har glemt noget.

KH
Anne Mette
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 12:50   #2
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Først velkommen til siden - og jeg håber du får de svar du leder efter. Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med sygedagpengeregler - men... skal bare lige sikre mig, at du er med på at det ikke er sagsbehandleren alene der bestemmer OM du kan få pension. Men hun kan indstille dig til det... og så er det et nævn der træffer den endelige afgørelse.

DET ER SUPER at du har anket mod at det er den forkerte ressourceprofil...

og så sender jeg dig bare alle mulige positive tanker og håber at din (og min) sag snart bliver afgjort til vores fordel
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 23:23   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Høre du ikke noget inden for 8 dage, sender du en reminder.
Hører du stadig ikke noget skriver di til job-centerchef og/eller borgmester.

Fasthold, at ressourceprofil er ændret efter du har skrevet under. Husk endelig at beholde denne original selv, men send evt kopi med.

For en god ordens skyld, skriv aldrig under før du sidder med en ressourceprofil du til fulde godkender.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 13:16   #4
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Hej popiae

Tak for svar.
Havde heller ikke skrevet under på den oprindelige, så der er tale om dokumentfalsk hvis de har flyttet min underskrift til denne oprindelige, som ligger tilgængelig på kommunens net (iflg. SIF konsulenten)

Tænker at "fejlen" er opstået da den i sin tid blev lavet, den person der lavde den, sendte den både til mig og min daværende sagsbehandler samme dag, på trods af at jeg havde 4 hverdage til at kommentere, dagen efter modtagelsen får jeg den så også fra min daværende sagsbehandler med besked om at der skal foreligge en underskrevet ressourceprofil før jeg kan komme videre i systemet (heldigvis har jeg gemt både det brev og den følgeskrivelse jeg fik fra daværende sagsbehandler)

Syntes godt nok der er mange ting man skal forholde sig til og have styr på. Giver folk mere og mere ret i, at det er en sej omgang at være syg og kræver virkeligt et godt helbred.

Har stadig ikke hørt noget, så vil med det samme sende en rykker til min sagsbehandler, for at få et svar (ja, jeg mailer hellere end ringe, da jeg så kan have det hele på skrift, har en adm. baggrund der gør at jeg altid prøver at få tingene på skrift, så jeg har dokumentationen i orden)
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 14:29   #5
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
anne mette....

du er allerede på rette spor, ved netop INTET at accepterer, uden det er på noget "nagelfast"..... medsend aldrig original-papierer, kun kopier.. osv osv....

men jeg kan se du på dette punkt er velorienteret.....

der er et site der hedder social-jura. der kan du hente mange svar på dine spørgsmål... både om deres svarfrister etc etc.... også hvordan de respektive nævn er bygget op.... tillige har din kommune nok en hjemmeside, hvor du der kan se "hvem du har med og gøre"......

men det vigtigste er og bevare roen, og sørge for at dine papierer er iorden.......

der er også sygedagpengeloven på nettet, som du kan prøve og rode lidt rundt i, man finder faktisk mange guldkorn hist og her......

og slutteligt så skal der nok komme andre mennesker her på din tråd som kan hjælpe dig med lige netop DE spørgsmål du, som ovennævnt har beskrevet...

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 14:50   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Kære Anne-mette,

Velkommen til. Først lyder din sag meget lige til med pension indenfor forlængelse af sygedagpenge og nu er der grus i maskineriet mht. ressourceprofilen. I medens sidstnævnte side løbende kommer på plads, så er det vigtigt at du får din forlængelses periode på plads så du ikke ryger på kontant hjælp, for derefter er det op ad bakke at få opstartet en pensionssag.

Se under "sygedagpenge stop" på K10´s forside i venstre kolonne, du må se hvilket pkt. under §27 for forlængelse af sdp. du kan komme ind under, måske punktet hvor "sag om førtidspension er indledt" hvis den altså er det.

Spørg endelig igen, andre kommer sikkert også på, det er med at holde dig på sdp. så længe som muligt indtil din sag er afklaret.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 21:40   #7
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Først undskyld til Ruby fordi jeg helt overså dig og glemte at sige tak for din velkomst.

Også tak til I andre.

Har allerede været der omkring og forberedt mig lidt ifm. forlængelsen. Men da det ikke er første gang jeg står for at falde for grænsen, så tænker jeg samtidig, at pensionssagen vel skal være igang før man kan bruge den paragraf, arbejdsprøvningen er jo overstået og de har jo konkluderet! Eller kan man stadig bruge den, hvis der ikke er kommet nogen afklaring på det område og man svæver mellem endt arbejdsprøvning og en evt. pension?

Der er ret så mange herlige informationer at finde herinde og på social jura (har læst og læst og læst og....). Har haft god gavn af at læse herinde, men hold da op der er meget man skal tygge igennem.

Tusind tak for jeres tid og svar
KH
Anne Mette
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 09:09   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Kære Anne-Mette,

Du er nødt til at få talt eller skrevet med din sagsbehandler og vide hvor du står i forbindelse med din forlængelse. Hvis der ikke kan drages tvivl om, at der skal startes en pensionssag, så er det jo bare om at komme igang. Derved skal sagen sikkert videre fra sygedagpenge team til afklaringsteam i job centeret ?

Såvidt jeg har hørt kan man være på sdp i ca 3 år eller mere, så jeg tror ikke at du skal hænge dig så meget i at du allerde er blevet forlænget tidligere, du skal bare have din sagsbehandler på banen så du kan komme videre.

Det er med at få handlet inden din sygedagpenge frist udløber, så se at få sendt hende nogle mails med prioritet og hvor du selv er cc. Der er jo også snart sommerferie i kommunen.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 12:38   #9
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Kære Enteneller

Tak for lodset bagi Det er nogen gange tiltrængt. Man kan vist alt for nemt tænke, at det måske skader hvis man presser på for at få en afklaring. Men samtidig er det jo temmeligt vigtigt at få ro på for én selv.

Jeg har været på barsel 1 år og til efteråret er det så 4 år siden jeg blev sygemeldt. Så jeg hænger vist i kanten af hvad angår forlængelsesmuligheder, men forstod på min fagforeningsmand at de burde have skrevet til mig hvilken paragraf de har brugt, så han mente ikke de sådan lige kunne "slippe" afsted med at stoppe dem.

Altid godt at have en fagforening i ryggen, når man selv syntes at alt det lovtekst kan blive for meget.

Mig der tidligere havde klæbehjerne og i dag må acceptere at det ikke længere forholder sig sådan.

Dejligt at der er et sted som dette, hvor folk har lidt styr på alle de ting man nu kan støde på som "kunde" i systemet og står klar til at hjælpe andre og øse af deres erfaringer og viden.

KH
Anne Mette - der skal have sendt en mail til sagsbehandleren og finde ud af hvad der sker!
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp omkring Sygedagpenge ønskes... søstjernen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 17-04-2013 14:49
Hjælp ønskes! Nette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 17-04-2011 11:36
Hjælp ønskes Suncil Dit og Dat 5 25-06-2009 16:13
Afgørelse på sygedagpenge - vurdering ønskes Helenevind Alt det andet 9 22-11-2008 06:13
hjælp ønskes buster Dit og Dat 2 18-06-2008 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension