K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2015, 21:32   #1
jegharadhd
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2010
Lokation: Jylland
Indlæg: 15
Styrke: 14
jegharadhd er ny på vejen
Følgende er skrevet for at fortælle om og sætte fokus på noget som jeg længe har haft det samvittighedsmæssigt meget svært med og måske er ulovligt.

Når man skal i “tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelseindsats” skal man skrive under på blanketten: AB-101.

Eks. 1.
Afklaring af arbejdsevne. På blanketten under ugentlig timeantal står der 37 timer. (Det faktiske timeantal er 15 timer om ugen).
Eks. 2.
Kursus på daghøjskole. På blanketten under ugentlig timeantal står der 25 timer. (Det faktiske timeantal er 9 timer om ugen).

Jeg kender ikke loven men……

Jeg føler, at jeg bliver presset til at lave dokumentfalsk af kommunen når de beder mig underskrive blanket AB-101.

Jeg føler også jeg er medvirkende til at lave økonomisk svindel med offentlige/statslige tilskud når jeg underskriver blanket AB-101.

Og hvorfor gør jeg så det?

Det gør jeg af flere grunde.

1. Jeg skriver under på tro og love.
2. Jeg skriver under på flere timer end jeg rent faktisk deltager i.
3. Gør jeg opmærksom på “at der er en fejl” og jeg ikke kan skrive under fordi der står flere timer end jeg faktisk skal deltage i, er svaret fra kommunen: Det skal du ikke tænke på, det har ikke noget med dig at gøre. Vi skriver det timeantal på for så udløser det tilskud fra staten!

Hvis ovenstående ikke er lovligt, ja så laver jeg faktisk (under pres) og sammen med kommunen både dokumentfalsk og økonomisk svindel.

PS. Håber mit indlæg ligger i den rigtige kategori.
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  AB101-25-timer.jpg
Visninger: 518
Størrelse:  123,8 Kb
ID: 479   Klik på billede for større version

Navn:  AB101-37-timer.jpg
Visninger: 489
Størrelse:  202,0 Kb
ID: 480  
jegharadhd er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension