K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2008, 22:11   #1
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
Kan de modregne?

Efter at have læst et andet indlæg så bliver jeg pludselig bekymret for økonomien her!

Jeg blev varslet opsigelse fra mit flexjob i det offentligeregi pr 1.mars 2007 pga sygdom. Havde 5 mdrs varsel og fik derfor fuld løn frem til den 1 aug 2007(jeg var sygemeldt hele tiden både før og efter opsigelsen - var jeg så på sygedagpenge eller??).
I går fandt jeg så ud af at beskæftigelsesnævnet har tilkendt mig FP med tilbagevirkende kraft fra den 1 marts 2007.
Kan de så pludselig finde på at modregne FP fra den 1 marts 2007 til 1 aug 2007, så jeg pludselig står til at skulle betale en kæmpe masse penge tilbage?
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2008, 22:25   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Pyha... sikke et spørgsmål.

Normalt vil sygedagpenge eller kontanthjælp og evt. boligsikring blive modregnet med tilbagevirkende kraft. Det burde cirka gå lige op, hvis det er sygedagpenge, da taksten er den samme.

Normalt plejer det at være sådan, at hvis kommunen har givet dig sygedagpenge, og hvis nævnet eks. beslutter, at det var en fejl, og at du skulle have haft kontanthjælp i stedet, så skal man IKKE betale forskellen tilbage. Det hedder noget i retning af begunstiget forvaltningsret.

Det ved jeg så ikke, om det vil gælde i dit tilfælde, men håber, der er andre, der ved noget mere.

Ellers prøv på google med "begunstiget forvaltningsret" og se, hvad der dukker op.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2008, 22:33   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er forresten også to forskellige ting.

Du var jo ansat, og det er jo noget andet end en offentlig ydelse.

Altså kan du risikere at blive modregnet for den del, du som førtidspensionist har, udover cirka 60.000,- pr. år, som man må have på førtidspension.

Den indtægt, du har udover 60.000,-, bliver vist modregnet - men IKKE krone for krone.

Hertil kommer, om du er gift, har en pensionsordning mv., som kan påvirke din økonomiske situation som førtidspensionist.

Prøv at gå ind på www.borger.dk og tjek, hvad der står om pensioner, beregninger mv.

Husk at du også kan indbetale til en særlig pensionsordning for førtidspensionister, som kommunen bidrager temmelig meget til. Da rart med lidt ekstra til folkepensionen. Kommunen SKAL orientere dig om denne ordning, men gør det ikke altid.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2008, 00:33   #4
søs
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2007
Indlæg: 40
Styrke: 17
søs er ny på vejen
Hej Rikke H,smuttede lige ind,da jeg så det var et indlæg af dig.

Vil bare ønske dig et "KÆMPE TILLYKKE" med din fp.
Synes bestemt også du har fortjent den.

Varme Hilsner Søs
søs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2008, 10:39   #5
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af søs Se meddelelser
Hej Rikke H,smuttede lige ind,da jeg så det var et indlæg af dig.

Vil bare ønske dig et "KÆMPE TILLYKKE" med din fp.
Synes bestemt også du har fortjent den.

Varme Hilsner Søs
1000 tak skal du have
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2008, 10:47   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
tillykke til dig Rikke.
Jeg kan kun synes at det er til stor fryd at Hillerød kommune er blevet underkendt.
vh hillerød-borger popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
modregne sanne mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-01-2011 10:44
Må kommunen modregne erstatning i Kontanthjælpen !? Roadrunner Alt det andet 27 06-11-2009 12:59
Helsingør ændrer loven for at modregne i ledighedsydelse zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 6 25-03-2009 02:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension