K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2008, 21:09   #1
Sommerpige
På vej til at lære K10
 
Sommerpiges avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2008
Alder: 47
Indlæg: 7
Styrke: 0
Sommerpige er ny på vejen
Unhappy Pension til mig?

Jeg har arbejdede 37 timer/pr uge fra 1999 til juni 2006. Jeg havde så mange sygedage at jeg søgte fleksjob som jeg fik uden nogle problemer (Jeg har en psykiatrisk diagnose (skizotypi) og lider meget af socialangst og bliver nemt stresset. Har været i behandling hos psykiatere i 7 år og får medicin).
Jeg arbejder nu 22 timer om ugen . Sagen er bare den at mit fysiske helbred heller ikke er iorden. Jeg har haft skæv ryg i mange år men er nu begyndt til fysioterapi pga. vedvarende smerter i skulder og nakke. Nu viser det sig at så at de fleste af mine led er meget hypermobile, mit bækken er låst i den ene side, korsbenet er skævt og hofterne har for lille ledkapsel. Det er kun begyndelsen, mine andre "områder" er slet ikke blevet tjekket endnu. Jeg har mange smerter som flytter sig lidt rundt omkring i kroppen, men det er nu ladrig blevet taget alvorligt hos de læger jeg har opsøgt
Jeg spørger nu bare: Hvor meget skal der til før man er berettiget til førtidspension? Skal man først langtidssygemeldes? Hvordan foregår det? Håber der er nogle der kan oplyse mig
Sommerpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2008, 23:11   #2
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Velkommen til dig Sommer pige


For at blive tilkendt en ftp. skal man have indvilliget i alle behandlinger som er foreslået. Det kan være medicinsk, psykologisk, psykiatrisk, fysisk træning. beskæftilelses afklaring og virksomhedspraktik. Jeg kan se du nok har været møllen igennem, når du er visiteret til flexjob.
Husk at have de behandlende læger og fagforeningen med hele tiden
De kan hjælpe dig et godt stykke hen af vejen.

kærlige hilsener fra bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2008, 23:55   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis du har en god sagsbehandler (som jo ikke just hænger på træerne i velfærds Danmark!), så kan du starte med at rådføre dig med denne. Evt sige du overvejer førtidspension fordi flexjobbet er ved at føles som et reb om halsen. Ofte (men ikke altid) møder man en vis forståelse og så går det slag i slag. Du vil blive gjort bekendt med pargrafferne, få de relevante papir til at læse og/eller underskrive, men du må allerførst have en sagsbehandler med ind over. Så det vil være mit råd - alt efter sagsbehandlerens håndtering af fakta, er det muligt du må komme herind og få yderligere vejledning
- nej, men nogle sagsbehandlere er søde og forstående og jævnt behjælplige, andre vil have lig på bordet og tager det hele meget personligt - næsten som hvis man sagde,, jeg vil gerne søge pension, men DU skal betale det ud af egen lomme''......med andre ord, så er de ved at ryge ned af stolen, også selvom ens sag er på tykkelse med en telefonbog fra Texas og man har sår på hænderne af at bære sin vandrejournal frem og tilbage mellem hjem og hospital!

En anden god start kan også være at lige få en snak med sin læge - det føles trygt og godt når man har denne med i ryggen!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2008, 23:59   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
....ps

Når jeg mener en snak med sin læge, så mener jeg selvfølgelig en snak om førtidspension. Hvis han/hun står bag dig, så føles det hele lidt lettere, og man føler sig klart mere selvsikker når man fortæller sin sagsbehandler om tanken om førtidspension.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2008, 02:05   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Sommerpige og velkommen til ......


De andre har skrevet hvad det sådan kræves at få en førtidspension , så jeg vil skrive om at sygemelde sig


Føler du at du ikke kan mere eller magter mere, så er det allerførste du skal gøre at ringe til din jobkonsulent og fortælle det, bed evt om opfølgning på dit job med henblik på at få sat tiden lidt ned et stykke tid...

Kan dette ikke lade sig gøre eller er dette ikke nok og du har problemer med at passe jobbet , så er der ikke anden udvej end at du sygemelder dig og så er det sygdagpengeloven du går under....

det vil sige at din sag skal behandles nøjagtigt som var du på det ordinære marked, de skal fra kommunens side følge op på dig , finde ud af hvad du kan og ikke kan , finde ud af om du evt skal ned i tid og kan det ikke lade sig gøre finde dig et andet job ....

Finder man ud af at du ikke kan varetage et fleksjob mere så skal de starte en pensions sag på dig , men desværre skal du hele møllen igennem igen som da du i sin tid fik fleksjob...

En ting er vigtigt og det er at du ikke bare stopper på dit job fordi det bliver for svært for dig, prøv at få tiden ned, og ellers sygemeld dig... begynder jobkonsulent og arbejdsgiver og kommune at snakke om at du jo kan gå over på ledighedsydelse mens de finder ud af noget , så er svaret NEJ du skal blive i dit job sådan at du har sygedagpenge....

Jeg stoppede i mit job og tro mig min sag behandles ikke hurtigt og jeg er sikker på at der ville ske en del mere på sygedagpenge end som nu hvor jeg er sygemeldt på ledighedsydelse .....

så bare et godt råd

Og vigtigst af alt , hav din læge med hele vejen.....


du kan finde sygedagpenge loven her https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30746
  Besvar med citat
Gammel 25-01-2008, 20:09   #6
Sommerpige
På vej til at lære K10
 
Sommerpiges avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2008
Alder: 47
Indlæg: 7
Styrke: 0
Sommerpige er ny på vejen
Tak for svarene. Jeg har dog ingen kontakt til min alm. læge (som ikke tager mig særligt alvorligt ) da jeg jo har gået hos psykiater og nu en fysioterapeut. Hvis jeg skal sygemelde mig, skal jeg så have fysioterapeutens ord for at det er nødvendigt eller hvordan...?
Sommerpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2008, 20:17   #7
kitter
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2008
Lokation: Assens
Indlæg: 95
Styrke: 17
kitter er ny på vejen
skift læge

Hej sommerpige..

Skift din læge så hurtigt du kan..

jeg er sikker på at din psykiater eller fysse kan anbefale dig en...

jeg skiftede selv, da jeg havde mistro til min tidligere læge, var i 'kløerne' på kommunen...

efter 3 måneder ved ny læge, var jeg afklaret og havde fået alle de undersøgelser, jeg tidligere havde bedt om hos den første læge...

og nu har jeg fået min pension, som jeg faktisk allerede var berettiget til i 2000...

skynd dig, ellers kan du komme til at hænge i systemet i mange år...

det bedste for dig og dine

Kitter
kitter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2008, 20:27   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det lyder da vildt, at din egen læge er sådan. Han bør da netop hjælpe dig, selvom du fejler noget psykisk.

Nå, men nu har kitter åbenbart også skrevet om lægeskift.

Hvis du kan finde en, DU har tillid til, så skift. Spørg i lokalområdet, om hvem der er god. Det koster vist 150 kroner.

Hvis din kommune er med til at betale for fysioterapi, skal der som regel også være noget dokumentation for den behandling, der ydes. Ellers skal du måske via en speciallæge og vurderes.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2008, 20:30   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
kitter...

Hvad mener du med
Citat:
min tidligere læge, var i 'kløerne' på kommunen
?

Hvordan kan en læge være i kløerne på kommunen?
(Jeg spørger, for jeg har ikke fantasi til at se hvordan.)

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2008, 20:34   #10
kitter
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2008
Lokation: Assens
Indlæg: 95
Styrke: 17
kitter er ny på vejen
lægeskift

håber du finder en læge, du kan have tillid til

der er lige den lille udgift som zuza nævner

det er ca. 150 kr til dækning af nyt sygesikringsbevis

Kitter
kitter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension