K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2008, 15:16   #1
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
Question Arbejdsevnevurdering

Er der nogen af jer som har været i et reva forløb for at få vurderet arbejdsevne.
Og har det været på 37 timer om ugen ?

Det er nemlig hvad jeg er blevet stillet i udsigt, for at de kan se om der er en rest arbejdsevne tilbage, så man kan beslutte om der skal visiteres til flex eller førtidspension.
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2008, 15:32   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Udgangspunktet i hele arbejdsevneafprøvningen er, at man FØRST undersøger, om man kan arbejde på normale vilkår på fuld tid.

Under arbejdsprøvningen - eller vurderingen af arbejdsevnene - vurderes så, hvilke skånebehov, der kan være behov for.

Disse kan være nedsat tid, men kan også være arbejdsredskaber og en masse andet.

Men hvis der allerede står i ressourceprofilen, at man har været igennem afprøvning, hvor det er "hul i hovedet" at være til stede mere end et vist antal timer, så må man holde fast i det.

Der står klart og tydeligt mange steder i lovgivningen, at borgernes helbred IKKE må forringes af de tiltag, kommunen foretager sig.

Glemte at skrive, at nogle jo fint kan være til stede i 37 timer, men ikke kan arbejde effektivt i 37 timer. Det kan være, hvis man er meget langsom til at udføre jobbet, eller hvis man har behov for mange hvil i løbet af dagen.

Så det er med at sige, hvis man IKKE kan holde til det... enten timeantallet eller arbejdsopgaverne.

Og husk... der SKAL være mulighed for at restituere sig i fritiden.

Et andet godt råd er at skrive dagbog over døgnets 24 timer med alt fra smerter til nattesøvn, ligesom at skrive, hvad man har magtet på hjemmefronten af huslige gøremål.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2008, 18:24   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af AnnetteH Se meddelelser
Er der nogen af jer som har været i et reva forløb for at få vurderet arbejdsevne.
Og har det været på 37 timer om ugen ?

Det er nemlig hvad jeg er blevet stillet i udsigt, for at de kan se om der er en rest arbejdsevne tilbage, så man kan beslutte om der skal visiteres til flex eller førtidspension.

Jeg har været på reva, hvor jeg fik at vide, at jeg bare skulle komme og være der, så længe jeg kunne holde til... Det var et godt sted, lærerne var meget søde osv... Nogen gik lidt tidligt hjem, mens andre blev der længere, måske til kl. 14.... Det var lidt forskelligt...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2008, 18:36   #4
Hansen
Banned
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2007
Lokation: Frederikssund
Indlæg: 35
Styrke: 0
Hansen er ny på vejen
Ved at lede lidt ivrigt her på siden fandt jeg bogen om arbejdsevnevurdering, der står om alle de fupnumre de bliver udlært til at narre os med, fx opfind en regel der ikke eksisterer og den skal bare henvise til en eksisterende regel eller lov.

Hansen
Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2008, 18:49   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hansen Se meddelelser
Ved at lede lidt ivrigt her på siden fandt jeg bogen om arbejdsevnevurdering, der står om alle de fupnumre de bliver udlært til at narre os med, fx opfind en regel der ikke eksisterer og den skal bare henvise til en eksisterende regel eller lov.

Hansen
Lyder skrækkeligt og/eller interessant, har du linket? Det kunne jeg godt tænke mig at læse lidt mere om
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2008, 19:08   #6
Hansen
Banned
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2007
Lokation: Frederikssund
Indlæg: 35
Styrke: 0
Hansen er ny på vejen
Jeps
Slå op under Nyttige links og find bogen om arbejdsvurdering.

Spøgelset
Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsevnevurdering AnnetteH Spørgsmål ang fleksjob 13 30-01-2008 01:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension