K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-01-2008, 00:24   #1
fortvivletpige
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2008
Indlæg: 47
Styrke: 17
fortvivletpige er ny på vejen
arbejdsprøvning

Kan jeg godt forlange af min sagsbehandler, at hun iværksætter en arbejdsprøvning af mig med henblik på min fremtid? for jeg synes bare at hun bliver ved med at køre i den samme rille, uden nogen resultater. Jeg vil gerne i arbejdsprøvning, så kommunen kan se hvad jeg kan, og hvad jeg ikke kan. Kan jeg forlange at komme det?
fortvivletpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2008, 00:46   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
hejsa og velkommen.

Jeg ved ikke, om du kan "forlange" at komme i arbejdsprøvning, men der er i lovgivningen en del om arbejdsprøvning, hvis din arbejdsevne er truet eller nedsat..

Du skriver ikke noget om, hvor lang tid du har været syg, eller om du fejler noget meget alvorligt.

Men i sygedagpengeloven er beskrevet, hvordan kommunen skal følge op på din sag. Kommunen skal lave en PLAN for dig, som beskriver, hvordan du hurtigst muligt kommer ind på arbejdsmarkedet eller bevarer din tilknytning til arbejdsmarkedet.

Du kan under nyttige links finde et link, hvor du selv kan se, hvad sagsbehandlerne skal gøre.

Hvis du mener, at du er blevet syltet alt for længe, er der mulighed for at søge en førtidspension på §17, så tvinger du jo kommunen til at gøre noget.

Der skal være en ressourceprofil med en plan.

Det er jo yderst pinligt for kommunen, hvis du har været syltet længe, og det så dokumenteres, at kommunen INTET har gjort for at hjælpe dig ind på arbejdsmarkedet.

Men skriv lidt mere, hvis du vil have et mere konkret svar.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension