K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2012, 16:12   #41
chanle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2012
Indlæg: 37
Styrke: 13
chanle er ny på vejen
Hej tumnus
Er nervøs for endnu en afvisning selvom det er en § 18 jeg er indstillet, fandt også denne sætning i rapporten " Den effektive arbejdsmæssige funktionsevne er opgjort til at være ubetydelig." ........ men det er jo ikke sikkert at visitationsudvalget er enige i dettte.

Tak pip
chanle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2012, 17:14   #42
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Det skal du ikke være, det er beskrevet at du ikke har nogen arbejdsevne og at din tilstand bliver forværret ved yderligere arbejdsprøvning

Jeg tror heller ikke du vil blive indstillet til pension, hvis du manglede endnu en arbejdsprøvning.

Man kan self. aldrig vide det, men i mine øjne ligner det pension - håber på det for dig, det virker som om du har brug for fred og ro fra yderligere pres fra jobcenterets side
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2012, 17:39   #43
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af chanle Se meddelelser
Så kom statusrapporten efter min arbejdsprøvning. Lægekonsulenten skrev til slut:


Tilstanden vurderes herefter at være varig og stationær uden mulighed for bedring af funktionsevnen gennem yderligere behandling og det vurderes endvidere at der er overensstemmelse mellem helbredsforholdene og resultatet af arbejdsprøvningen.

Forstår ikke helt hvad det betyder sagsbehandlleren har indstillet til førtidspension via §18...... men lukker og slukker det for flere arbejdsprøvninger eller hvad?

Vil gerne hør hvad I mener

Lægekonsulenten skrev endvidere:
Fremtidige muligheder for tilknytning til arbejdsmarkedet
- samlet status for de dokumenterede ressourcer og barrierer i afprøvningen, vurdering af udviklingsmuligheder og tilknytningsmuligheder til arbejdsmarkedet, beskrivelse af skånebehov og evt. hjælpemidler


Match til beskæftigelse med fysisk let praktisk arbejde er ud fra det observerede ikke realistisk grundet markante helbredssymptomer i form af voldsom udtrætning og tiltagende psykisk sårbarhed, hvilket kan henføres til den alvorlige hjertesygdom og de psykiske belastningsfaktorer.
Dette gælder både beskæftigelse på ordinære og særlige vilkår, idet den præsterede effektive arbejdstid, ved arbejde tilrettelagt med optimale skånehensyn, er mindre end 1 time om ugen, og hvor der i samme periode er observeret tiltagende begrænsninger i det daglige funktionsniveau.

Som jeg læser dette mener lægekonsulenten ikke det er realistisk at jeg kan arbejde? synes det er en underlig ulden måde det skrives på......
Hej Chanle,

Jeg syntes det er nogle rigtige fine beskrivelser du har fået af lægekonsulenten i forhold til pension, det er som det skal være.

Har du modtaget ressourceprofilen til partshøring? Er I igang med indstilling iht. §18 nu eller hvad? Har du været indstillet iht. §18 tidligere, men til afslag? Syntes at kunne forstå det på det du skriver?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2012, 18:42   #44
chanle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2012
Indlæg: 37
Styrke: 13
chanle er ny på vejen
Hej Enteneller

Var i foråret i år også indstillet via § 18, men jeg havde ikke været i arbejdsprøvning. Har været syg side dec 2008 og prøvet og prøvet at blive ved med at arbejde. Sagsbehandleren har været super og været bag mig hele vejen ( har stadig den samme sagsbehandler) Selvom det var via § 18 gik visitationsudvalget gik imod hjertlægerne, paykiater og psykolog vurderinger af min arbejdsevne. Nu er jeg så arbejdsprøvet. Det er igen via § 18 sagsbehandleren har søgt. Venter på ressourceprofilen og har fagforeningen ind over. Men for pokker hvor er det hårdt. Jeg håber at det går i gennem denne gang.
chanle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2012, 00:11   #45
chanle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2012
Indlæg: 37
Styrke: 13
chanle er ny på vejen
Rettelser til Ressourceprofil

Sidder og læser min ressourceprofil - jeg synes det er svært at undlade at kommentere de mange unoder som er nævnt, men samtidig er jeg beskrevet som perfektonistisk. Der var så mange fejl i lægejourrnalen, som var lavet i forbindelse med arbejdsprøvning. Lægekonsulenten var nr. 3 lægekonsulent i kommunen og han havde ikke læst papirne ordentligt. Der var f.eks. fejl med at jeg havde haft et hjertestop, men jeg har haft to, min pumpefunktion har været ned på 10% og der skrev han 30 % hvilket er en kæmpeforskel osv. Jeg kan ikke snuppe disse fejl og i mit tilfælde underdrivelser. Jeg er uddannet sygeplejerske og mener at disse ting skal være i orden.

Hvad har I gjort når i ser fejl i ressourceprofilen?
Der er ingen tvivl om at min arbejdsevne vurderes varig og stationær og dette er fremhævet endda med fremhævet skrift. Går i efter hver eneste lille fejl? eller kan det skade?
chanle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2012, 00:33   #46
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Du skal selvfølgelig rette alt, der kan få betydning for din sag

Jeg har osse oplevet masser af fejl i min ressourceprofil.

Jeg valgte at tage de mest grelle, som kunne få betydning for min sag op, og så var det ok, at feks mine børnsalder stod forkert, året hvor jeg blev færdig som pædagog var forkert mm

Jeg er perfektionist til fingerspidserne og ville helst rette alle fejl - men da jeg var der, hvor jeg vidste at det ville ende med en pensionssag, kunne jeg godt se gennem fingre med "småfejl" - jeg ønskede ikke at min sag skulle trækkes langere ud end højest nødvendigt
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2012, 01:16   #47
JonnaH
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
JonnaH er ny på vejen
Hej Chanle, tak for dine ord.
jeg har også skrevet en privat meddelelse til dig, men eftersom jeg ikke har skrevet 5 indlæg herinde, kan jeg ikke "få lov" til at sende til dig.
Jeg prøver igen lidt senere.
Hilsen JonnaH
JonnaH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2012, 04:12   #48
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Når man skal rette en ressourceprofil...så skal man passe på at man ikke går helt ned i detaljer...

Ret det der er vigtigt for din sag.....og lad de små ubetydelige fejl stå...

Når man læser den igennem til sidst...ja så skal den give et klart billede af hvem du er og hvad du kan/ikke kan med hensyn til ressourcer...

Er der fejl i de lægelige ting som vil give et forkert billede af din sygdom(er)...ja så skal det klart også rettes...

Pas på at blande følelser ind når du retter profilen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension