K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-05-2012, 18:27   #1
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Jeres syn/mening

Jeg er lige pt ved at arbejde mig op efter en kæmpe nedtur. Blev indlagt igen og er nu hjemme. Kommet på antabus nu, som jeg får ved lægen mandag og torsdag. Psykiatrien kommer hos mig 1 gang om ugen og er ved at blive udredt for biopolar lidelse.
Har ADD som er velmedicineret. Får seroquel, truxal og effexor (mod angst og ocd). Er i perioder ekstrem depressiv og anses som selvmordstruet i de perioder.'Lider af social angst og personlighedsforstyrrelse. Noget er sansynligvis medfødt/andet kommet af traumatisk barndom/mangel på tryghed.

Har speciallæge erklæring, som udtaler, at trods optimal behandling, ses det ikke sansynligt, at jeg kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked på normale vilkår i noget erhverv.
Det samme skriver lægekonsulent.

Psykiatrien udtaler idag til mig, at de ikke ser det muligt, at jeg nogensinde bliver rask nok til at varetage et fleksjob. Dette skriver de i min journal og sender til min sagsbehandler.

Har snakket med min sagsbehandler, og lægekonsulenten mener nu, at min medicin er stabil nok til at en afklaring af mine evner kan gå i gang.
Dog mener de, at jeg skal i afklaring på et beskyttet værksted, som er ejet af kommunen. jeg skal derud til en samtale, hvor min kontaktperson fra psykiatrien tager med. Min sagsbehandler tager ligeledes med.
Der er allerede nu snak om, at det er en mulighed, at de vil afklare mig i eget hjem, hvor en person kommer ud noget tid om ugen og følger mig.

Mit spørgsmål......Hvorfor skal jeg i afklaring på et beskyttet værksted? Er dette fordi kommunen allerede ved, at jeg aldrig bliver rask igen?

Andet spørgsmål; fik af vide idag af min kontaktperson, som kommer her i hjemmet, at (selvom hun var meget flov over at systemet var således) det taler imod min sag, at jeg er en pæn velsoigneret pige med høj intelligens. Fordi folk ikke umiddelbart kan se, at jeg fejler noget.
Kan det passe? Skal jeg virkelig ligne døden fra *******, for at det taler for min sag
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 21:07   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladytass Se meddelelser
Andet spørgsmål; fik af vide idag af min kontaktperson, som kommer her i hjemmet, at (selvom hun var meget flov over at systemet var således) det taler imod min sag, at jeg er en pæn velsoigneret pige med høj intelligens. Fordi folk ikke umiddelbart kan se, at jeg fejler noget.
Kan det passe? Skal jeg virkelig ligne døden fra *******, for at det taler for min sag
Det skal du ikke tænke så meget på.

Med de ting som dine læger har skrevet, så burde det være tydeligt for enhver hvordan du har det.

Og man er jo, som man er.

Det, at du evt. skal arbejdsprøves på et beskyttet værksted, behøver ikke, at være ensbetydende med noget som helst.
Jeg har selv været i arb.prøvning på et beskyttet værksted, som min kommunen benytter til arb.prøvninger, og jeg blev derfra visiteret til fleks.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 21:18   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det kan jo også være en sidste arbejdsprøvning som mangler før de kan komme videre i sagen....

Nu kender jeg ikke din sag...men hvis der ligger en ældre arbejdsprøvning eller slet ingen...ja så kunne det tyde på at de lige skal have det på plads før de kan komme videre...

Med hensyn til udseende....tja det betyder altså en del...om man vil det eller ej...for det burde jo ikke være det der fortæller andre om man er syg eller ej...

Har desværre selv prøvet det...da jeg i starten af min sygdom ikke så særlig syg ud....og der fik jeg konstant at vide at jeg kunne da ikke være syg når jeg så så stor og stærk ud..(har tidligere dyrket bodybuilding i mange år)

Så det er måske en god ide at nævne det for dem du sidder overfor...at du har hørt at folk tænker meget på ens udseende og at det kan gøre at folk fejlagtigt tror at man ikke er så syg....
Så kan du komme om det på den måde...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2012, 11:21   #4
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Enig med webmaster. Udseende betyder desværre meget, ikke bare i denne slags sager, men generalt.

Så engang et program med et amerikansk eksperiment. En helt almindelig kvinde, dvs helt almindelig størrelse blev fulgt i nogle gøremål. Fx. at købe en is og spise den offentligt. Ingen så specielt efter hende.

Derpå udstyrede man hende med en "sumobryder-dragt", så hun pludseligt så meget overvægtigt ud. Og hov så var hun pludseligt genstand for stor opmærksomhed da hun spiste sin is. Og man kunne nærmest læse tankerne hos de forbipasserende: " hvis hun lever af den slags kost, er der ikke noget at sige til at hun ender med at se sådan ud".

Den kvindelige forsøgs person selv oplevede også til sin egen store overraskelse at hun blev mere deprimeret af at være stor, fordi hun fik alt den negative opmærksomhed.

Et ret tankefuldt eksperiment.

Nå, selv ser jeg meget dårligt. Og det gik først op for min jobkonsulent, da jeg en dag passerede forbi ham, uden at registrere det. Først da han sagde noget vendte jeg mig om og sagde hej. Han var ganske enkelt ikke i mit begrænsede synsfelt, og derfor så jeg ham ikke til at starte med.
Og ved en efterfølgende samtale, der foregik sammen med en synskonsulent, afslørede han at det først nu var gået op for ham, hvor lidt jeg egentligt så. Og synskonsulenten forklarede ham at ja, jeg så faktisk ikke særligt meget, men det var svært at se på mig, fordi jeg normalt kompensere helt utroligt.

Og husk at al kommunikation ikke foregår rent verbalt. Faktisk foregår hovedparten non-verbalt.

Men Ladytass, mon ikke de vil afklare dig mhp at opfylde alle regler så du kan få pension. Det tror jeg er planen.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2012, 17:40   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er helt det samme som jeg skal i 4 uger arbejdsprøvning
det skal du ikke tænke så meget over
hvis du ikke har været eller for længe siden været i en arbejdsprøvning
så skal de som regel lige have en frisk afprøvning, inden de indstiller til pension eller fleks
det er helt normalt og ikke noget underligt i

husk det er din arbejdsevne og ikke din sygdom du får pension eller fleks på
det er ganske få som ikke kommer i arbejdsprøvning og fremover bliver det sikkert
kun dem som er til fare for andre eller så handicappet at det er åbenlyst for enhver der ingen arbejdsevne er. det er ikke vedtaget men bliver det sikkert at nogen skal i fem årige forløb eller mere. Men det biiver dem som først ligge er kommet ind i systemet efter en reform. Os som er afklaret lægefagligt, det siger sig selv der er ikke nogen udvikling at bygge på.

Ja det bliver hårdt og komme igennem, men sådan er loven nu engang
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2012, 21:59   #6
wind
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2009
Lokation: Kbh omegn
Indlæg: 122
Styrke: 15
wind er ny på vejen
Marilyn Monroe er et godt eksempel.


Først sent i hendes liv kunne offentligheden se at hun var skrøbelig.


Og man kan sagtens være psygisk sårbar og intelligent og smuk......

Og have en facade...

Mon ikke de vil dig det bedste ? Jeg selv skulle overtales til at få pension

og føler mig nu befriet. God tur.

Og beskyttet værksted lyder da også trygt for dig for det er jo

det du nok har godt af -altså rare mennesker og trygge omgivelser

folk som giver dig tid på din vej til at få stabilitet i dit liv.

Måske er der mulighed for at få et lille job der- hvis de giver dig pension .

??? alting løser sig
wind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 17:10   #7
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Tak for jeres svar alle sammen.

Jeg har nu fået "bevilling" til at en psykiatrisk sygeplejerske fremover er med til alle møder, som jeg skal til. Jeg skal til forsamtale på det beskyttede værksted tirsdag den 22/5 med henblik på afklaring. Den psykiatriske sygeplejerske tager med.

Der er nu kommet ny statusrapport fra psykiatrien angående mig. De mener IKKE, at jeg er i stand til at klare en afklaring. Hverken nu eller i fremtiden. De skriver, at de vurdere, at jeg aldrig vil være i stand til at gennemføre afklaring eller arbejde. Og hvis det gennemtvinges, vil det påvirker min tilstand kraftigt.
Det samme skriver mobilteam, som kommer hos mig hver uge.

Men jeg tænker, at det er bedst at gå i forløb med afklaring. Er det ikke korrekt. Slæbe mig igennem det selvom det bliver benhårdt.
Tænker at der intet vil ske i min sag, hvis ikke jeg ligesom bliver afklaret et sted. Så vil de sikkert bare holde mig på kontanthjælp resten af livet. Jeg får sgu da ikke bare kastet en pension i nakken uden afklaring på arbejdsmarkedet.

Så har valgt at tage til samtale derude. Min sagsbehandler har allerede luftet ideen om, at de måske vil afklare mig i eget hjem. Så en person fra stedet kommer herud i mit hjem 5-10 timer ugenligt og er sammen mig. Er det normalt?

Jeg er ikke så god til at skrive herinde Men det er absolut ikke fordi, at jeg ikke læser jeres svar, er bare langsom til respons nogle gange, da selv det, at tage computeren og logge ind, kan virke som en kamp.

I skal derfor vide, at jeg faktisk læser jeres svar, mange gange hver dag
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 21:42   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladytass Se meddelelser
Der er nu kommet ny statusrapport fra psykiatrien angående mig. De mener IKKE, at jeg er i stand til at klare en afklaring. Hverken nu eller i fremtiden. De skriver, at de vurdere, at jeg aldrig vil være i stand til at gennemføre afklaring eller arbejde. Og hvis det gennemtvinges, vil det påvirker min tilstand kraftigt.
Det samme skriver mobilteam, som kommer hos mig hver uge.
Det afgørende er, om det vil medføre en varig forværring, eller om forværringen vil være forbigående, altså gå over igen.

Hvis afprøvning vil medføre en varig forværring af dine lidelser, så må kommunen ikke afprøve dig.

Og jo, man kan blive tilkendt fp uden arb.prøvning, netop hvis arb.prøvning vil medføre varig forværring.

Jeg mener det var helenekr, der blev vurderet i eget hjem, og fik tilkendt fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 09:16   #9
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
Hej

Jeg hæfter mig ved du skriver at du er startet på antabus behandling - ergo må du have et misbrug af alkohol. Det syntes jeg ændrer billedet - idet det er endog meget vanskeligt at komme med klare konklusioner diagnosemæssigt når der sker en form for selvmedicenering. Det er derfor død vigtigt at du overholder behandlingen idet en del rådgivere vil sidde med problemet at man ikke kan konkludere på aktivt misbrug - eller rettere give førtidspension til en aktiv misbruger desuagtet vedkommende er psykisk syg. Det er derfor også lige så klart der foreligger en mulighed for du kan blive dårligere nu men det er jo klart at dine sygdomme vil komme mere til syne uden alkohol og du derfor kan havne i et et behov for regulering. Derudover vil synliggørelsen gøre det nemmere for rådgivere at lave konklusionen.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 09:33   #10
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Måske jeg lige skal tilføje, at jeg ikke har "stemplet" misbruger. Jeg er startet i antabus, for at jeg vil være sikker på, at jeg ikke kan indtage alkohol, da jeg får det psykisk dårligt af dette og der forværre min situation. Alkohol er noge jeg har brugt i perioder som selvmedicinering. Det er noget som er gået galt de sidste 2 måneder, før disse måneder indtog jeg intet alkohol. Heller ikke under den tid hvor jeg fik mine diagnoser.
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeres mening om udtalelse fra lægekonsulent Stuen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 07-03-2013 01:59
Jeres mening? Frk Tippe Din historie 8 11-10-2012 23:04
Hejsa jeg har brug for jeres mening kristella Spørgsmål ang fleksjob 6 16-06-2010 09:48
Jeres mening!!!!! Sonia At søge førtidspension 6 16-05-2010 13:05
Opfordring til at give jeres mening tilkende Pyt Det er da strengt ! 0 09-12-2006 14:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension