K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-05-2012, 17:43   #11
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
Rigtig øv for dig også, Bananen.

Bedst som jeg troede kampen var forbi efter tilkendegivelsen af pensionen, så,starter en ny med merudgifter...

Men er stadig i tvivl om hvad jeg skal skrive tilbage til sagsbehandlerne?
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 18:29   #12
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
road 66...............jeg vil gerne gi mit besyv med hvis jeg må...jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke bare ka få det du skal bruge af den ene el.anden art..
jeg har selv en del hjælpemidler - mangler en halv hånd..men de er uundværlige og jeg ka ikke undvære dem------men det var min ergoteraput der i sin tid skrev en liste til den afd.i kommunen der havde med det at gøre,og en dag kom lastbilen fra hjælpemiddelcentralen med de ting hun havde skrevet..og jeg ville få nyt efter behov..el.evt reperation...men så var den ikke længere..jeg gjorde så at sige ingenting selv.
men om det er hjælpemidler,træning,rengøring osv burde være et fedt - hvis det er det en borger har brug for..huskjer jeg ret v.dig har der vist også været en visitator ude v.dig og hvorfor er det så ikke nok
men giv ikke op,det skal nok lykkedes alt sammen - tilsidst
hilsen stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 04:01   #13
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej road66. Låner lige din tråd og svare Bananen.

Til Bananen.
Du skal straks kontakte Det Sociale Nævn, og bede om aktindsigt i din sag. Så får du en kopi af alle sagens agter. Mangler de vigtige oplysninger så fra kommunen, skriver du til Det Sociale Nævn, at du har konstateret at de ikke har fået alle relevante oplysninger fra kommunen, og du derfor selv eftersender disse i dette brev.

Dette har jeg selv måtte gøre i min sag. Det ser rigitgt skidt ud for kommunen når de bevidst prøver at skjule oplysninger, og førte i min egen sag til et påbud af kommunen.

velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 06:41   #14
1980
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 137
Styrke: 15
1980 er ny på vejen
Jeg blev godkendt til merudgifter for et par måneder siden, og fik med tilbagevirkende kraft...

Jeg havde ingen problemer med det. Ringede 1 gang el 2 om måneden for at høre hvordan det gik med sagen, og om der var noget jeg kunne hjælpe med vedr div papirer osv...

Fik et brev hvori der stod at sagen tog lidt længere end beregnet, og kort tid efter kom afgørelsen.

Tror det er vigtigt at man selv tager initiativ til en del... Altså tager kontakt, så ved man præcis hvor langt de er nået.
1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 14:49   #15
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej velcro
Du sød, men jeg har sørme gjort både det ene og det andet, jeg søgte jo først ankestyrelsen for hvad de fået, derefter kommunen og der er ca. 20 A4 papirer til forskel, da jeg ringede til akst fortalte de jo at det var desværre blevet mere alm og at de jo havde fået mere arbejde pga dette, men jeg måtte jo bare sende ind til dem hvad jeg mente manglede, da jeg HADER arbejde, sagde jeg jo at alle de rigtige papirer som kommunen havde "glemt" at indsende jo stod i min journal og det jo måtte være kommunen der skulle gøre det, ja sagde hun, men tror du selv de gør det, så kan jeg jo holde mig til loven og sige de rigtige papirer ikke er indsendt og så kan sagen kører herfra og til jeg død, eller jeg må finde papirer, læge skrivelser, progressionsrapporter, modbevise falske udsagn o.s.v og så indsende alt dette til AnkeStyrelsen. Det der hele problemet er, jeg har ikke det overskud til at finde hoved eller hale i en sag der allerede er snart 14 måneder gammel + tager medicin der beviseligt tager ens korttidshukommelse. Så det kan godt være man kan klage og gøre ved, systemet kører videre, i en uendelighed.........
Og som i Road66s tilfælde så gør de tingene mere og mere kompliceret i stedet for at, få en ting færdig af gangen, det jo desværre et fåtal af os der kan bruge flere timer om dagen, nej jeg henholder til hvad jeg skrev før
ØV ØV og 3 gange ØV
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2012, 08:38   #16
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Kære Bananen.
Det var også bare et forslag. Synes det er groft at kommuner så konsekvent overtræder loven, uden at det får reslige konsekvenser.
Jeg forstår udemærket at du ikke har overskud til at gøre den store indsats selv for at rode de sagsakter frem. Og nu har du jo gjort Det social nævn opmærksom på manglen, så må de jo rette henvendelse til kommunen og bede dem om at indsende alle sagsakter!
Ja man skal sørme være rask for at være syg.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 20:56   #17
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
Ved stadig ikke, om jeg kan tillade mig at svare sagsbehandlerne, med at jeg ikke har overskud til at undersøge hvilke udgifter jeg vil få næste år. Ikke så længe de ikke har taget stilling til den første periode!

Det jeg mener er, at hvis kommunen ikke vil give mig for det foregående år, så kan jeg ikke se hvad der skulle få dem til at gøre der fremadrettet. Har ikke ikke de store udsvingninger i udgifterne....

Hvad mener I jeg skal svare??
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2012, 02:04   #18
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej Road66
Som du allerede lige har skrevet
Citat:
Har ikke ikke de store udsvingninger i udgifterne.?
Så du skriver helt det samme som du gjorde sidste år og så lig 10 % på så bliver du ikke snydt
Held og lykke til
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2012, 09:25   #19
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
må lige spørge jer kloge hoveder : jeg havde meget store udgifter til noget transport til smerteklinik i 2010. Dengang spurgte jeg efter økonomisk hjælp til dette, men det mente sb ikke der var nogen mulighed for - ville jeg i dag kunne søge med tilbagevirkende kraft?
ndskyld jeg lige indskød et spørgsmål i din tråd
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2012, 10:19   #20
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
heidi..jeg fikk smerteklinikken til at hjæloe med at søge paragraf 100 for mig til transport fra til smerteklinikken...jeg havde 80 km hvergang og det blev dyrt..men de hjalp m.at udfylde formularer..
det gik hurtig med at få pengene..og de kom hver mdr indtil jeg var færdig - jeg var der et år

hilsen stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Merudgifter § 100 Peppe Dit og Dat 52 19-02-2012 19:03
Merudgifter §100 bak.iver Alt det andet 0 16-05-2011 17:13
merudgifter § 100 mams Dit og Dat 3 15-02-2011 01:17
Merudgifter §100 Molly-1 Hjælpemidler til handicappede 8 29-06-2010 10:02
Merudgifter §100 lena Nyt om loven 3 11-10-2007 18:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension