K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-12-2009, 13:48   #1
jyden74
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2009
Indlæg: 21
Styrke: 15
jyden74 er ny på vejen
Ressourseprofil indhold af

Hej

Jeg har ny i dette forum.

Jeg er Pt. på sygedagpenge. (med henblik på at blive visiteret til flexjob)
Har fået lavet en Ressourseprofil (hos min sagsbehandler), som jeg nu har til gennemlæsning.
Må sagsbehandleren gerne skrive i denne profil, at min arbejdstid skal være min. 35 timer??. (jeg viste ingenting om dette, før jeg sidder og læser dette)
Jeg troede at det var arbejdsprøvningen, som skulle afklare hvor mange timer at jeg kan klare, og ikke en sagsbehandler, som mener noget på forhånd.

Har jeg krav på at få timetallet slettet fra Ressourseprofilen?

Nogen som har prøvet det samme??

/Jyden
jyden74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 18:22   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jyden74 Se meddelelser
Hej

Jeg har ny i dette forum.

Jeg er Pt. på sygedagpenge. (med henblik på at blive visiteret til flexjob)
Har fået lavet en Ressourseprofil (hos min sagsbehandler), som jeg nu har til gennemlæsning.
Må sagsbehandleren gerne skrive i denne profil, at min arbejdstid skal være min. 35 timer??. (jeg viste ingenting om dette, før jeg sidder og læser dette)
Jeg troede at det var arbejdsprøvningen, som skulle afklare hvor mange timer at jeg kan klare, og ikke en sagsbehandler, som mener noget på forhånd.

Har jeg krav på at få timetallet slettet fra Ressourseprofilen?

Nogen som har prøvet det samme??

/Jyden
Hej, har du ikke sammen med sagsbehandler snakket om, hvordan arbejdsprøvningen har været?
Du kan feks. skrive i kommentaren til de 35 timer, at du ikke selv mener, du kan holde til de 35 timer og give begrundelsen for det, evt. nævne hvor mange timer, du kunne holde til i den arbejdsprøvning, du var i.
Du kunne også måske lige forhøre hende ad, hvorfor hun mener du kan klare de 35 timer og hvilke skånehensyn og job, hun mener du kunne klare med de antal timer.
Nu ved jeg ikke, hvor mange timer, du fik afprøvet i arbejdsprøvningen, men I kunne sammen finde et ca. antal timetal. Fleksjob kan også være på fuldtid med skånehensyn. Kender selv en, som er i fleksjob 37 timer ugentligt.


Jeg har ikke selv prøvet det samme, men jeg husker, at jeg skulle tage hen til sagsbehandleren til et møde og der snakkede vi om, hvordan tingene var gået osv., og med arbejdsprøvningen. Der snakkede vi lidt om antal timer osv.
Fik så ressourceprofilen og fik skrevet kommentarer deri til den. Der var kun småting, som hun ikke fik med. Ang. antal timer stod i ressourceprofilen, som vi havde snakket om.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 18:28   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tja, vil sige som curls MEN omvendt rundt vil jeg også sige at HVIS arbejdsprøvningen ikke kunne FASTSLÅ et timeantal ja, så ville jeg tydeligt skrive i RP at JEG ikke kunne sige/aftale hvor mange timer jeg kunne arbejde?

Du har ALTID ret til at få tilføjet dine kommentarer i RP og husk, lad være med at underskrive denne før du er 100% enig i at den afspejler din aktuelle situation
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 22:23   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
der bliver ikke sledet så meget som et komma ,i profilen men du kan komme med tilføgelser ,så du kan sige hvad du merer du kan klare ,så der ikke lægges ud med 35 tiner i næste arbejdsprøvning..
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 23:17   #5
Liberg
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2009
Lokation: Blovstrød,Allerød Kommune
Indlæg: 22
Styrke: 15
Liberg er ny på vejen
Hej Jyden74.


Det undrer mig at sagsbeh.har skrevet at din arbejdstid skal være 35 timer.Det udtryk der oftest bruges er arbejdsevnen omsat til timer,Der nævnes intet om hvilke skånehensyn/barrierer der er ????
Kunne du for klarheds skyld skrive lidt om hvordan din arbejdsprøvning forløb ??.

kh Liberg
Liberg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2009, 10:22   #6
jyden74
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2009
Indlæg: 21
Styrke: 15
jyden74 er ny på vejen
Hej Liberg

Jeg har endnu ikke været i arbejdsprøvning. Så der er ingen personer der reelt set ved hvor meget jeg kan klare.

Derfor undre det mig meget, at min rådgiver kan skrive sådan og sætte timer på inden en arbejdsprøvning.

/Jyden
jyden74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2009, 11:23   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
det bare fordi det skal vare målet,men det når du måske ikk ,du skal bere skrive hvad du selv tror er muligt ,og så skal du vel i arbejdsprøvning bag efter, men man skal jo have lidt at sende dig ud på formoder jeg..Og så skrives der ny profil med de rigtige hensyn og time tal..du skal gerne kunne genkende dig selv i det skrevende...
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2009, 13:24   #8
Liberg
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2009
Lokation: Blovstrød,Allerød Kommune
Indlæg: 22
Styrke: 15
Liberg er ny på vejen
Hej igen Jyden74.

Hehe det anede mig at det hang sådan sammen.Din sagsbehandler kan for den sags skyld forudsætte et hvilket som helst timetal i relation til KOMMENDE arbejdsprøvning,men det der endeligt kommer til at stå i din resourceprofil bliver hvad din arbejdsevne og skånehensyn har været i den pågældende arbejdsprøvning.Som nævnt af andre her i tråden skriver du selvfølgelig først under på resourceprofilen når du er 100% sikker på at den afspejler det reelle billede af dig.Oveni hatten SKAL resourceprofilen indeholde
beskrivelsen af din dokumenterede (læs:Arbejdsprøvede) arbejdsevne.Kun hvis det er åbenbart formålsløst,eller lægelige hensyn kontraindicerer arbejdsprøvning kan denne udelades af RP,og der erstattes af kontraindikationsudtalelse eller formålløshedsvurdering.Så den RP du har fået til "gennemlæsning" er slet ikke færdig endnu.


KH

Liberg
Liberg er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourseprofil/Arbejdsevnevurderingsjournal asti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-05-2012 18:33
svarfrist ressourseprofil nilla Alt det andet 13 08-03-2011 16:13
Ressourseprofil Anna1 Spørgsmål ang fleksjob 3 21-04-2010 18:39
indhold/formål rp frida Alt det andet 11 10-03-2009 00:29
Ressourseprofil, møde hos Socialrådgiver nielsn Dit og Dat 4 20-12-2007 15:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension