K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2013, 00:31   #21
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
@ stribe

Din man har delvist ret.

Loftet for hvor meget man kan trække fra , blev nedsat for ratepensionsordninger sidste år.

Han kan dog stadig trække kr. 50.000,- fra hvis der er tale om en privat tegnet ordning. Hvad jeg går ud fra der er , efter som han er selvstændig. For arbejdsgiverordninger er beløbet kr. 54.347,-

Citat:
Klippet fra skats hjemmeside:

Ratepensioner og ophørende alderspension er begge ordninger, der bliver udbetalt over mindst ti år.

Fra og med indkomståret 2012 kan du højst få fradrag for 50.000 kr. årligt på ratepensioner og ophørende alderspension. I 2011 var beløbsgrænsen 100.000 kr.





Fradrag for indskud på privattegnet ratepension og ophørende alderspension
Fra og med indkomståret 2012 kan du højst få fradrag for 50.000 kr. årligt på ratepensioner og ophørende alderspension. Beløbsgrænsen på de 50.000 kr. gælder for de samlede indbetalinger på ophørende alderspension og ratepensioner, og omfatter både de beløb, du selv indbetaler på en privat pensionsordning, og de beløb, din arbejdsgiver indbetaler på en arbejdsgiveradministreret pensionsordning.

I 2011 var beløbsgrænsen 100.000 kr. for indbetalinger til ratepensionsordninger og ophørende alderspension.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1788659&vId=0



Citat:
Oprindeligt indsendt af EnClair Se meddelelser
Der sker først modregning når du har sparet så meget op, at du vil få udbetalt kr. 5.000 om måneden før skat.
Det er formentlig rigtigt i dette eksempel ( stribes mand ).
For det tilfælde at andre læser med , vil jeg bare påpege at det er de samlede indtægter , der er afgørende for modregningen i folkepensionen. Man ser ikke isoleret på udbetalingerne fra ratepensionen.

Eksempelvis har alle lønmodtagere atp ordninger , og næsten alle har påtvungne arbejdsmarkedspensioner.

Alene udbetalingerne fra disse to ordninger , vil i fremtiden for de fleste overstige den magiske grænse på kr. 65.000,-
Dertil kommer at mange tillige har renteindtægter og/eller kapital afkast af frie midler.
Nogle lejer måske et værelse ud. En del selvstændige lukker heller ikke virksomheden helt ned etc. etc.

Er ovenstående tilfældet vil der blive modregnet fra første krone , når ratepensionen kommer til udbetaling.

Sidst redigeret af halse; 20-01-2013 kl. 04:14.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2013, 00:54   #22
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
halse

1000 tak for forklaringen...for det er indviklet og teknisk..
jeg fandt ud af - har ikke tænkt nærmere over det - fordi min mand er chef for det,at den jeg har i nordea og liv også er en ratepension...jeg vidste selvfølgelig godt jeg havde en - sætter ind hver år til jul og får størrere fradrag..men jeg er ftp og privat og sætter jo ikke de beløb ind manden gør..men jeg bidrager..
og jeg har lært en masse af den her tråd - for pension er indviklet..men han plejer at sætte mellen 1ooooo og 15oooo kr ind og det er rigtig det kan han så ikke mere - på samme måde..
normal siger bankrådgiver eller revisor noget,og det siger manden har de måske gjort,men han arb.bare og har ik tænkt over det..det kommer først til jul..
for det er vanskelig hvad der er bedst efterhånden...
vi gør det jo kun for at ha noget når vi blir gamle - jeg 42 - han 5o..synes det er vigtig hvis man kan - som sagt er der mere - bedre chancer for dem der ikke kan..
det kom sig kun af det brev han fik fra nordea den anden dag med beskatningen at vi undrede os.

men 1ooo tak skal i begge have..han ringer til revisoren uanset og så sætter jeg lige ind hvad han sagde.
godnat og forsat god weekend

mvh stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2013, 18:02   #23
EnClair
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2012
Indlæg: 18
Styrke: 12
EnClair er ny på vejen
Skilsmisse

Husk, at bliver I skilt, skal din mand ikke dele sin pension med dig - du skal naturligvis heller ikke dele din, men det lyder til, at hans er noget større end din. Blot til orientering.
EnClair er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2013, 22:50   #24
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej nej det ved jeg godt...reglerne er vist blevet lavet om..engang var det omvendt..
jeg spare selv 4oooo kr op som jeg sætter ind til jul hvert år..det gir knap 1ooo kr ekstra udbetalt i ftp pr mdr..

man kan jo altid snakke om det er rimeligt han ku - skride og tage det hele med..jeg har jo inddirekte min del i den..men på den anden side er det ham der har puklet for det og så synes jeg også det er rimeligt han får den største kage..
vi har gjort alt juridsk for at sikre hinanden..vi har 1 barn hver og er gift og har skrevet testamente..men helgardere sig er nok svært..
men i og med jeg spare de 4oooo kr op som ftp har jeg da lidt til den tid..er 42...jeg fik en stor erstatning og bruger af den hvert år..ellers rører jeg dem ikke

men jeg skriver lige herinde når han får fat i revisoren i næste uge - hvis han da ikke har ferie..smiler..
tak for al hjælp

mvh stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2013, 06:10   #25
Kathrine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2008
Indlæg: 83
Styrke: 16
Kathrine er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
ratepension

til jer der har sådan en...det har vi her i huset og vi har lige fået opgørelse fra den...og mage til frækhed...

så har staten taget ca 1o procent i skat...det er godt nok frækt..af en opsparing der ikke skal bruges nu..troede først det var hvis og når man tog pengene
f.eks hvis overskuddet har været 7oooo kr i år får folk en regning fra skat på knap 8ooo kr..det kalder jeg tyveri..
hvorfor så spare op..hvor er fidusen

stribe førtidspensionist
Hej Alle.

Fandt I ud af, hvad der var sket? Var der tale om pal-skat eller hvordan? Jeg kan nemlig ikke umiddelbart forstå det.

Sidst redigeret af Kathrine; 30-05-2013 kl. 06:16.
Kathrine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Indbetaling til ratepension? Kathrine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 10-06-2013 10:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension