K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2012, 20:23   #21
Jave
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2011
Lokation: Lyngby-Taarbæk kommune
Indlæg: 31
Styrke: 13
Jave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af §ABC Se meddelelser
Bekymrende at skulle sige fra og bede arbejdsgiveren afskedige en allerede efter få dage...
Hvis det er planen bør man ikke søge et job, for jalousien kommer.

Man må skære igennem så snart jalousien opstår !!!

Jeg har altså de her erfaringer og tænker på den baggrund om du nogensinde har været i et fleksjob ?
Ja, jeg er i fleksjob, og er da ked af at høre at du har de her grimme oplevelser.

Jeg er så i den situation at jeg har søde betænksomme kollegaer, og en chef der understreger social ansvarlighed.

Jalousien er ikke nødvendigvis noget der med sikkerhed kommer, det er jeg jo så beviset på.
Jeg er overbevist om at problemet opstår hvis ikke man vælger en rummelig arbejdsplads, med rummelige kollegaer, samt tager den rette attitude på over for jobbet.

Jeg synes ikke jeg har så meget mere at bidrage med uden at jeg begynder at gentage mig selv, så jeg tror jeg trækker mig fra emnet ind til videre.
Jave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 16:22   #22
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Wauw... altså jeg var med på, at kolleger føler, at fleksjobbere bare er forkælede og kan nøjes med at arbejde mindre for samme løn.
Men har da lige oplevet den værste. En veninde, som jeg har valgt at fortælle om min sygdom og gjort noget ud af, at fortælle hende hvor mange smerter jeg har og hvor dårligt jeg bliver behandlet af "systemet", hun har så lige valgt at skrive følgende sms til mig: Ved du om hvis man har et flexjob så kun behøver at arbejde f.eks. 15 timer men får løn for 37??? Så var det da ikke dårligt!"

Jeg er så mundlam og rystet og sur og gal og har lyst til at tage hen til hende og råbe og skrige hende ind i hovedet. Hun har åbenbart ikke forstået, hvad det vil sige at være syg. Troede jeg havde forståelse der, men nej. Burde have sagt mig selv det, hun er typen, der hellere selv brokker sig over en lille smule hovedpine end at lytte til brændende smerter, der er ved at tage pippet fra mig.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 16:43   #23
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Ærligt talt... det er da ikke så dårligt....
jeg synes da at det fedt at jeg kan nøjes med at arbejde det jeg kan, at jeg så hunger efter at arbejde mere er en anden sag.

Jeg ser ikke din venindes besked som ubetinget uvenlig eller ubetænksom, men også som en anerkendes af at det er fedt at få lov til at arbejde mindre og få fuld løn, når det er nødvendigt.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 16:47   #24
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Desværre kender jeg hende godt nok til at vide, at det hun mener er, at hun da også vil søge fleksjob når man nu bare kan nøjes med at arbejde 15 timer og så hygge resten af tiden og så få fuld løn for det.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 17:27   #25
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Hvis du vidste det, hvorfor fortalte du hende det så ?
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 18:19   #26
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Fordi man jo gerne vil have, at en veninde forstår ens situation. Spørgsmålet kom uafhængigt af min sag, men som et almindeligt spørgsmål, fordi hun hørte om en fleksjobber.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 18:56   #27
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nucca Se meddelelser
Desværre kender jeg hende godt nok til at vide, at det hun mener er, at hun da også vil søge fleksjob når man nu bare kan nøjes med at arbejde 15 timer og så hygge resten af tiden og så få fuld løn for det.
Hun bliver nok klogere, og finder ud af at fleks er altså ikke noget man bare lige får på det blotte øje.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har det betydning for fleksjobbere? Mama Spørgsmål ang fleksjob 6 02-08-2011 22:02
Håb for fyrede fleksjobbere zuza Politik og Samfund 0 07-04-2009 13:40
Psykisk syge ses som vanskelige kolleger.. Ninja Politik og Samfund 1 23-03-2009 10:05
Fleksjobbere vil være rigtige kolleger Stella Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 0 19-01-2008 16:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension