K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2012, 08:38   #11
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Question Ikke for at vade i det

Men har I overvejet, om Jeres datte måske kunne have glæde af de tyske muligheder for genoptræning af hjerneskadede?

Det er desværre et spørgsmål om økonomi.
Men Jeres datter er ung, og de unge har de bedste muligheder- siges det.

Jeg har kun erfaring med min mor (apopleksi), og hun blev da kun så meget bedre fysisk fordi, hun selv havde råd til fysioterapi.

Jeres datter bliver nok aldrig, så rask, som hun var- men måske kan hun blive bedre?

Alt er bedre end at blive parkeret på pension.

Hvis I synes, jeg er ufølsom/grov- beder, jeg om undskyld. Jeg fejler noget, så- jeg måske er lidt for hurtig, og så bliver folk sure. (Og jeg bliver enormt ked af det).

Held og Lykke til Jeres datter!
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2012, 09:23   #12
macoy
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2012
Indlæg: 14
Styrke: 12
macoy er ny på vejen
Hej Pinny

Kom endelig med gode råd, de bliver taget imod med kyshånd

Vi kender ikke noget til tyske genoptræningsmuligheder, det vil jeg prøve at undersøge på nettet.

Og det rædselsfulde i at parkere hende på førtidspension er jeg helt enig i.

Jeg må indrømme at jeg sad helt oppe under loftet da det blev foreslået, men en læge brugte lang tid på at forklare mig at lige nu har hun brug for ro, ro og atter ro og førtidspension var den bedste måde at give hende det på.

Kommunen har så foreslået at der skal laves en plan for hvordan hun kan få højnet sin livskvalitet gennem forskellige tiltag, og vi føler at de også sætter handling bag ordene. Så der er vi heldige

Nogle gange bliver man bare så frustreret og synes det er så uretfærdigt

knus fra macoy
macoy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2012, 10:14   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis jeres datter, af forskellige grunde, får en bedring eller lign. er der altid mulighed for at hun kan bliver yderligere afklaret, eller andet, selvom hun nu, får en førtidspension.

Og jeg er helt enig i, at det er langt det bedste, fordi hun nu kan få ro, og det økonomiske grundlag, trods alt er bedre, end en kontanthjælp.

God bedring til jeres datter.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2012, 10:52   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at det er en god ide med førtidspension nu, så der kan blive skabt ro..

Der er altid mulighed for senere at vende tilbage til noget andet, hvis det ændrer sig.

Jeg så også for en del år siden en udsendelse i tv om et genoptræningssted i Tyskland, der havde virkeligt gode resultater efter at patienterne var opgivet i Danmark.

Noget med at hjerne stadig havde ressourcer der ikke var ødelagt, og at nogle ting kunne trænes ind i den del helt fra bunden som med et nyfødt barn igen.

Men vent til hun har fået sin pension, så der er ro imens.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2012, 12:58   #15
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg er ret sikker på at de tyske muligheder er de samme som de bruger på Hammel Neurocenter -kender en der har årbejdet der, og hun blev oplært i tyskland.

Jeg synes klart at I skulle sige ja til pension - den kan altid ophæves igen, hvis der bliver mulighed for at arbejde.

Chancen for at få FP nu er sikkert større end chancen for at få FP om et par år, hvis det bliver nødvendigt
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 17:25   #16
macoy
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2012
Indlæg: 14
Styrke: 12
macoy er ny på vejen
Afgørelse

Så kom der brev om at der er tilkendt førtidspension pr. 1 december.

Man sidder tilbage med en meget underlig fornemmelse, på en eller anden måde er det som om det først føles virkeligt nu.

Nu må vi se hvad fremtiden bringer, forhåbentlig er dette ikke endestationen, men et skridt på vejen tilbage til et så "normalt" liv som muligt.

Venlig hilsen
Macoy
macoy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 01:32   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af macoy Se meddelelser
Så kom der brev om at der er tilkendt førtidspension pr. 1 december.

Man sidder tilbage med en meget underlig fornemmelse, på en eller anden måde er det som om det først føles virkeligt nu.

Nu må vi se hvad fremtiden bringer, forhåbentlig er dette ikke endestationen, men et skridt på vejen tilbage til et så "normalt" liv som muligt.

Venlig hilsen
Macoy
Tillykke.

Og held og lykke med fremtiden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvad sker der nu sussie63 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 10-01-2013 09:06
Hvad kræves der helt konkret viggo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 23-01-2012 13:28
Hvad gør man når man sidder fast i systemet?? Nuggi12 Spørgsmål ang fleksjob 13 13-11-2011 09:11
Hjælp til gennemskulighed af systemet, er helt på bar bund. ping Alt det andet 2 24-05-2010 12:50
Hjælp!!! Hvad sker dog nu i systemet? forvired Dit og Dat 10 28-10-2009 00:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension