K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2013, 12:13   #1
reki
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 45
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
reki er ny på vejen
Arbejdsprøvning/fleksjob

Sådan skriver min sagsbehandler.

Din praktik stopper i dag, og der ses ikke formål med at fortsætte denne, da der ikke sker nogen udvikling i sagen.

Hvad mon det betyder i forhold til bevilling af fleksjob.

reki
reki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 12:48   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Spørg din sb om et videre forløb i lige netop din sag.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 12:59   #3
reki
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 45
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
reki er ny på vejen
Arbejdsprøvning/fleksjob

Det vil jeg også gøre, men der er så mange kloge mennesker her på K10, så derfor dette spørgsmål.

Jeg har bedt om svar i 4 dage nu af sb.
Reki
reki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 14:15   #4
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Jeg ved ikke hvad det betyder for dig - men jeg er lige midt i noget tilsvarende

Jeg var i praktik i 12 uger før jul og der skrev sb at praktikken ikke blev forlænget fordi jeg ikke kunne øge min arbejdstid (12 timer incl. pauser) og jeg blev tilbudt en grundig afklaring på Reva Center.

Den skulle også vare 12 uger, men blev afbrudt i sidste uge efter 7½ uge, også fordi der ingen udvikling er (8 timer incl. pauser pga. længere transport)

Sb sagde at hun nu ville se om der manglede noget i min sag til at søge fleksjob - så jeg håber jeg er på vej i mål.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 14:27   #5
reki
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 45
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
reki er ny på vejen
Arbejdsprøvning/fleksjob

Tak for dit svar.

Jeg vender tilbage med udfaldet når jeg har snakket med min sb. i eftermiddag.

Reki
reki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 15:07   #6
reki
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 45
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
reki er ny på vejen
Arbejdsprøvning/fleksjob

Sådan er mit liv

Jeg er i arbejdsprøvning. Kan kun arbejde 8 timer om ugen. Har fri onsdag.
Det er jobcenteret så ikke tilfreds med, men det er det jeg kan, hvis jeg også skal have et liv ved siden af.

Mit problem er slidgigt i ryggen efter en gammel diskusprolaps operation. Slidgigt i nakken. Dobbeltsidig kroniske golf/tennisalbuer og dårlig skuldre.
Derudover har jeg en kronisk lymfatisk leukæmi og er for 2 år siden opereret for en nyrecancer.

Nu har jeg været til møde på Jobcenteret.
Socialrådgiveren tager min sag med til teammøde den 12. marts med henblik på fleksjob, men jobkonsulenten siger at det får jeg nok ikke og de derefter stopper mine sygedagpenge.

Der ligger talrige rtg.undersøgelser, CT-skanninger, statusattest, generel helbredserklæring, og nu er der bestilt en ny statusattest. Desuden har jeg været på Arbejdsmedicinsk Klinik vedr. golf/tennisalbuer, men denne undersøgelse er sikkert for gammel.
Tror I der overhovedet er noget håb om en bevilling af fleksjob.

Sb. kan gøre mig rask, men lægevidenskaben kan ikke.

Man kan ikke have et fleksjob på kun 8 ugentlig timer siger sb.
Jeg har sagt, at jeg søger førtidspension på det der ligger i min sag. SB siger at de alligevel tager mine sygedagpenge.
Nu skal hun undersøge noget efter §7.

Reki

Sidst redigeret af reki; 15-03-2013 kl. 15:17.
reki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 17:03   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Øhh de skal da vist have sendt din sagsbehandler til videreuddannelse.,...for det er åbenbart ikke gået op for personen at der er kommet nye regler indenfor fleksjob...

Selvfølgelig kan man have et fleksjob på 8 timer....det er endda lang tid i forhold til at man kan få et med helt ned til en time...

Dette er en myndighedsside...og her står følgende:

Citat:
Som noget nyt er der fra 1. januar 2013 åbnet op for fleksjob med ganske få timer – helt ned til én time om ugen. Det giver mulighed for at få løst mindre opgaver i din virksomhed, som ellers kan være svære at finde faste ansatte til.
Kilde: http://www.fleks.nu/virksomheder
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 17:18   #8
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Sikke dog en dum k* din sb

Jeg forventer at mine papirer fra Reva vil sige at jeg kan arbejde 2 - 4 timer om ugen, værkstedslederen sagde på mødet at jeg kunne arbejde mellem o - 30 minutter om dagen de 4 dage (havde også fri onsdag).

Og det kan man efter den nye reform sagtens få en fleksjob bevilling på - det er jo præcis det der er hensigten med den nye reform.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 17:21   #9
reki
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 45
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
reki er ny på vejen
Arbejdsprøvning/fleksjob

Jeg forstår det heller ikke.

Nu har jeg bedt HK om at tage over, jeg kan ikke mere.

SB siger jeg kan søge kontant hjælp, ja det kan jeg, men jeg får intet, er gift.


Reki
reki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 17:26   #10
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Jeg tænker at hvis de afviser at bevilge fleksjob, så må rehabiliterings team jo anvise noget som de mener man så kan.

Alternativt kan man lige så godt søge ftp på §17 på det tidspunkt hvor man alligevel mister sine sygedagpenge, det giver 3 måneder mere på sygedagpenge og så er det igen rehabiliterings team der skal komme med et forslag hvis de afslår ftp.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning/fleksjob reki Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 16-04-2013 17:35
Arbejdsprøvning ifb. med fleksjob Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 9 05-03-2012 20:18
Arbejdsprøvning mhp fleksjob newsgerry Spørgsmål ang fleksjob 0 28-11-2010 12:54
Arbejdsprøvning/fleksjob mor4 Spørgsmål ang fleksjob 6 11-08-2008 13:28
Arbejdsprøvning/fleksjob lgr Spørgsmål ang fleksjob 8 21-03-2008 17:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension