K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > De Unge

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

De Unge Hvordan er det at være ung eller relativt ung, og havnet i systemet enten som flekser eller førtidspensionist, eller på vej til en af delene.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-04-2010, 23:07   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er for mig ganske klar logisk at man ikke kan søge en revalidrering fra det ordinære arbejdsmarkedet til et fleksjob....

Det ville jo kræve at man VAR visiteret i forvejen....eller ??

Men som de afgørelser tydeligt viser....så kan man godt revalideres når man er visiteret til fleks....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 07:16   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Undskyld mig, men jeg synes altså det er lidt "pudsigt", at amatører/autodidakte (brugerne herinde) skal/kan lære de uddannede sagsbehandlere hvordan reglerne reelt er skruet sammen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 10:38   #13
Spin
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2008
Indlæg: 69
Styrke: 16
Spin er ny på vejen
Der er altså ingen krav i loven om at revalidering skal føre til ordinært arbejde, altså selvforsørgelse. Hensigten med revalidering er at ens mulighed for selvforsørgelse forbedres.

§ 46. Revalidering er erhvervsrettede aktiviteter og økonomisk hjælp, der kan bidrage til, at en person med begrænsninger i arbejdsevnen, herunder personer, der er berettiget til ledighedsydelse og særlig ydelse, fastholdes eller kommer ind på arbejdsmarkedet, således at den pågældendes mulighed for at forsørge sig selv og sin familie forbedres. En person, der er berettiget til sådan hjælp, kaldes en revalidend. Aktiviteter, som revalidenden gennemfører, før det erhvervsmæssige sigte er afklaret, kaldes forrevalidering. Det er aktiviteter med et erhvervsmodnende eller afklarende sigte for revalidenden.
Stk. 2. Kommunen giver tilbud om revalidering, når erhvervsrettede aktiviteter efter denne eller anden lovgivning, herunder lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, ikke er tilstrækkelige til, at den pågældende kan klare sig selv.


Man skal stadig benytte den hurtigste vej tilbage til arbejdsmarkedet, men man kan f.eks. godt have en borger der grundet sine vanskeligheder ikke kan varetage et ufaglært fleksjob, hvor disse vanskeligheder delvist kan kompenseres for via revalidering, hvorefter borgeren vil kunne varetage et fleksjob. Og herigennem er borgerens mulighed for selvforsørgelse blevet forbedret.
Se evt. http://www.vidensnetvaerket.dk/ordninger/revalidering/
Spin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 11:01   #14
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Der er også noget som hedder forrevalidering, som nogle gange bliver brugt.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 12:59   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Undskyld mig, men jeg synes altså det er lidt "pudsigt", at amatører/autodidakte (brugerne herinde) skal/kan lære de uddannede sagsbehandlere hvordan reglerne reelt er skruet sammen.
Til dette vil jeg altså lige sige at man ikke kan forlange at alle sagsbehandlere kan alle ting....

Der har feks lige været en hørring i folketinget hvor man kunne se at Betina Post sad og forklarede hvad og hvordan loven er skruet sammen....og tro mig....det er ikke nemt at følge med...

Så medmindre man lige sidder med denne slags borgere.....altså fleksere....ja så kan man altså ikke forvente at sagsbehandlere fra andre afsnit kan følge med i alt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 13:48   #16
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Det første spørgsmål var:
"Så ville gerne uddanne mig til MC mekaniker, men ved i om en kommune kan hjælpe med noget skåne uddannelse? Fordi jeg kan ikke læse på fuldtid!"

Der findes "Ungdomsuddannelse for unge med særlige behov

Denne uddannelse er tilrettelagt for unge udviklingshæmmede og andre unge, der af fysiske eller psykiske grunde ikke kan gennemføre en anden ungdomsuddannelse.

Uddannelsen henvender sig til unge under 25 år og indeholder undervisning på skole, praktisk træning og praktikophold i virksomheder eller institutioner.

For at komme igang skal man henvende sig til Ungdommens Uddannelsesvejledning (UU) i bopælskommunen. Sammen med UU-vejlederen bliver der lagt en uddannelsesplan for den unges forløb."
Læs mere her; http://www.ug.dk/uddannelser/individ...ige_behov.aspx
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 20:00   #17
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jamen så var jeg da lige henne og tjekke og i har da selvfølgelig ret ift. fleksjobbere (det er nu altså godt for mig fagligt at være herinde, bliver sku så skarp på så mange ting ud over lige dem i mit job ).

Det som forvirrede mig, var den med, at jeg som sygedagpengesagsbehandler ikke mente at jeg kunne revalidere en person til et fleksjob... Hvilket jeg ganske rigtigt ikke kan (puha har da stadig lidt styr på mit eget område ). Hvis en person skal have fleksjob, så er det det man får først, og så kan man søge om revalidering derefter, hvis det vil bedre ens muligheder for at få et fleksjob - hvilket så er grunden til at I har ret, ift. at man godt kan få revalidering, hvis man er bevilliget fleksjob
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 23:36   #18
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Jamen hov - vil det sige man kan få en uddannelse på en revalidering når man er visiteret til fleksjob? Det kunne meget vel være relevant for mig, da jeg helt klart ville have noget større chancer for at finde et fleksjob, hvis jeg kunne udbygge min viden og erfaringer.

Det vil jeg sandelig undersøge nærmere.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 01:01   #19
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Det er faktisk ikke muligt at blive revalideret til et fleksjob (i hvert fald ikke hvis man ved på forhånd hvor det ender), da loven siger, at det skal være mhp. ordinær beskæftigelse...
Det undrer mig, at du siger det, for jeg er en af dem, som var i revalidering, fordi min arbejdsevne var begrænset. Revalidering er mange ting, ikke kun uddannelse. Jeg blev visiteret som fleksjobber efter en revalidering, da de måtte indse, at jeg ikke kunne arbejde på fuldtid.

Alle muligheder skal afprøves før, man kan blive fleksjobber, så for mig set er en revalidering en af de muligheder, der skal afprøves........

Jeg har ofte undret mig over, at der står i § 27, at det revalidering er til ordinær beskæftigelse. Men ifølge loven bliver man jo revalideret på grund af nedsat arbejdsevne.

Jeg henviser derfor til den lov som Spin har sat ind vedr. § 46 fra Lov om aktiv socialpolitk. Det står jo klart og tydeligt, at revalidering tilbydes til folk med begrænsninger.

Endvidere står der bla. det her i selvsamme lov:

§ 47. Kommunen tilrettelægger revalideringen i samarbejde med revalidenden således, at tilbudet er tilpasset den enkeltes forudsætninger og behov og under hensyn til egne ønsker til fremtidig beskæftigelse.....

Der står bla. mere i § 47, at der skal være en jobplan.
Igen vil jeg sige, at revalidering er mange ting. Jeg blev ikke sendt i en ny uddannelse. Jeg var med til selv at give udtryk for, hvad der kunne hjælpe mig i et job.

Jeg ved så også godt, at man som visiteret fleksjobber også kan have muligheden for at blive revalideret. (mente jeg have læst)

Hvor står præcis ordet "ordinær beskæftigelse" efter revalidering?

Sidst redigeret af curls; 28-04-2010 kl. 01:03.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 02:26   #20
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Ellers ville det jo IGEN være forskelsbehandling af syge og handicappede, hvis folk med nedsat arbejdsevne ikke kunne revalideres. Det strider jo imod sund fornuft, ikke?

Jeg fandt det her, igen viser det desværre, hvorfor kommunerne er så fedtede med at bevilge revalideringer.... også til fleksere. Trist, at de så er tvunget til et liv som arbejdsløs ufaglært flekser, fordi man som regel måtte opgive noget, man var uddannet til og så tvinges til laveste lønnede ufaglærte job og stå til rådighed for hvad som helst.



https://www.retsinformation.dk/Forms...d=127214&exp=1

Så hermed en opfordring til ledige fleksere her på siden.

SØG EN REVALIDERING.



Curls.... det undrer også mig, som du kan se ovenfor.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
nogen der har skåne job ? henningv Alt det andet 2 05-06-2012 23:16
Arbejdsprøvning 13 uger ang. evne til skåne job Nette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 04-04-2010 20:24
uddannelse fortvivletpige Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 26-03-2008 17:21
Hvad er forskellen på flex og skåne? Antoniette Spørgsmål ang fleksjob 6 26-08-2007 15:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension