K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-06-2016, 20:35   #1
conda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Indlæg: 63
Styrke: 12
conda er ny på vejen
klagebrev, til ankestyrelsen hvad syntes i ?

Partshøring om afslag på ansøgning om førtidspension
Min ansøgning er forlagt rehabiliteringsteamet, på møde den 7 juni 2016 hvor jeg deltog sammen med min ægtefælle og havde mulighed for at fremlægge min sag samt redegøre for mine synspunkter.
Jeg kunne jo ligeså godt slå i en dyne, inden mødet kom i gang, fortalte teamet at de ville nægte mig seniorførtidspension.
Nu indbyder i mig til et nyt møde og det takker jeg nej til, Jeg ønsker ikke at opleve endnu engang hvordan kommunens medarbejder sparker til en mand der i forvejen ligger ned.
Den eneste trøst der er at en dag bliver det jeres tur.

Til gengæld ønsker jeg med dette brev og medsendte bilag og argumenter, at anke og klage til Ankestyrelsen. Der nok er mere kompetente og forhåbentlig ikke som kommunens medarbejdere skeler til kommunens kassetænkning.
I samme forbindelse med min anke/klage henviser jeg til Ankestyrelsens principafgørelser 99-15 om seniorførtidspension.

Teamets argumenter er smålige, urealistiske og ikke i overens med virkeligheden.
Og desuden i strid med lovgivningen.
Som argumenter for ikke at blive tildelt seniorførtidspension bliver der brugt argumenter som jeg ikke har kontaktet læge med opfyldning af rygproblemer, og at jeg udebliver fra diætist.
Og jeg ifølge teamet har valgt at udeblive fra kontrol. For blodpropper og scanning af cancer.
Samt der ligger minimale lægelige oplysninger og der intet lægeligt nyt er indhentet ud over læ 265

Undertegnede har skrevet under på at kommunen må indhente lægelige oplysninger, (kopi vedlagt A1)
Kommunen har ikke indhentet oplysninger om mine lægebesøg. De lægelige oplysninger teamet referer til fremgår af partshøring brev af 9 juni 2016 er alle nogen jeg har fremsendt til sagsbehandleren
Det må være kommunes opgave at hente de oplysninger. Når de beder mig underskrive at de må indhente lægelige oplysninger.
Jeg syntes det er under al kritik at kommunen/teamet ikke har indhentet oplysninger. Og som de så bruger som argument for ikke at tildele mig seniorførtidspension.
Lige siden jeg fik konstateret nyrecancer og fik fjernet den ene nyre har jeg gået til kontrol, der er 2 gange det er blevet forskudt, den 1 gang fordi en blodprøve foretaget på Køge sygehus ifølge Roskilde hospital ikke var god nok.
2 gang var i marts-april 2016 hvor jeg pga. min hjertesygdom måtte lægge mig lige før jeg skulle afsted
Næste kontrol af nyrerne er mandag den 11-7 kl 11,20 (kopi vedlagt A2)
Ifølge teamet er jeg færdigbehandlet uden tegn på spredning og der er ikke helbredsmæssige følger heraf, henvisning:
Det kliniske forløb af metastaserende nyrekræft er meget varierende og hos den enkelte patient ofte uforudsigeligt
Omtrent halvdelen af patienterne med initialt lokaliseret nyrekræft udvikler metastaser på et senere tidspunkt og kan desuden give blodpropper forværret hjertesvigt ( kilde Sundhed.dk)
Desuden har jeg også fuldt min hjerterehabilitering senest 2 marts kl 8,50 og i videre forløb hos min egen læge i april hvor jeg morgen, middag, aften fik checkét min puls og blodtryk i 3 dage. Desuden skal jeg til eftersyn igen senere på året. Og ja jeg har droppet diætisten, dette skyldes at jeg i forvejen lever sundere end hvad hjerteforeningen anbefaler, og en diætist på omkring 100 kilo nok ikke er den rette til at fortælle folk skal leve sundt.
Og alligevel bruger teamet det som argument at jeg ikke følger kontrol, rehabilitering, og jeg ikke har henvendt mig til læge på opfyldning på ryggenerne.
Kommunen har pligt til at vejlede mig, så undrer det mig at sagsbehandleren ikke yder den service at fortælle hvilke dokumenter der i så fald er relevante at fremskaffe. I stedet for at afgørelsen foregår på minimale lægepapirer.
Ja jeg oplyste på mødet om psykiske påvirkninger som følge af mine helbredsproblemer og min situation generelt
Når man får cancer og senere, med fuld udrykning kørt på hospitalet med blodpropper, så er det jo klart at man bliver påvirket med dødsangst om hvordan fremtiden skal gå, ved min sygdom ved årsskiftet røg jeg samtidig på arbejdsmarkedet ydelse og mistede 40 % af min indkomst samtidig med at jeg skulle købe medicin hver måned ekstra for kr. 851
Det at jeg pludselig falder i søvn op til 3 gange dagligt samtidig med at jeg intet kan foretage uden at min tolerancetærskel ryger op i de røde felt ved den mindste forhindring og daglige smerter i min ryg giver selvsagt psykiske påvirkninger om hvad fremtiden vil bringe.
Jeg har haft rygsmerter i mange år og med tiden er de blevet meget værre
Desværre tager rehabiliteringsteamet ikke læ265 særligt seriøst Men til daglig kan jeg næsten ikke kan tage strømper af og på uden store smerter, at sætte sig ind i en bil giver store smerter i lænden, eller at sidde forlænge i en bil omkring en times tid, skal jeg næsten kravle ud af bilen af bar smerter, at sidde på en stol i samme stilling ½ times tid giver store smerter, det samme når jeg går jeg kan knapt gå 50-100 meter før jeg må stoppe op herefter begynder jeg at trække/halte på benet pga. smerter, skal jeg rejse mig fra sofaen og kante mig forbi sofabordet kan dette ikke gøres uden stærke smerter.
Lægens kommentarer til patientens opfattelse af eget helbred i læ265 Virker nedslidt og udtjent syntes relevant og har kroniske rygsmerter, tager rehabiliteringsteamet jo ikke engang seriøst.
Kilde dansk sygeplejeråd
Det er kendetegnende for en rygpatient, at smerten kan variere fra dag til dag, fra time til time, men oftest vil den være der konstant i større eller mindre styrke. En smerte, der varer ved over måneder, som det ofte er tilfældet ved lænderygbesvær, kan ikke undgå at påvirke patientens mentale tilstand.
Det er derfor normalt, at humøret ofte daler, at afmagt, frustrationer og nedsat selvværd følger med. Det er velkendt, at smerteplagede rygpatienter kommer i krise eller udvikler en depression. Stærke smerter giver endvidere ofte en dårlig nattesøvn. Mangel på søvn gør det vanskeligere at mestre smerten i dagtimerne, patienten får problemer med at koncentrere sig, mister energi og får svært ved at overskue sin egen situation
Det undrer mig og min bisidder, at vi blev bedt om ikke at anke rehabiliteringsteamet afgørelse til Ankestyrelsen for min egen skyld? Hvilket jeg opfattede slet form for trussel, Jeg kan da også konstatere at der ikke er sendt ankeskema og vejledning om anke med i afgørelsen af 9 juni 2016
Hvilket er en overtrædelse af lovgivningen.

Ligeledes undrer det mig temaet ønsker at overtræde § 17 stk. 3 ved at kræve at jeg skal ud i yderligere arbejdsundersøgelse ved at foreslå en vurdering af min arbejdsevne fra en arbejdsmedicinsk speciallæge.

At sagsbehandleren desuden mener jeg er kvalificeret med ledererfaring (Leder på en ungdomsskole) og It kyndig og at dette må tages med i betragtning af at jeg stadig har mulighed for et arbejde indenfor de felter er jo helt hen i vejret. (kopi af mail vedlagt A3)
Jeg har aldrig været leder på en ungdomsskole som det fejlagtigt står i sags resuméet
Jeg har for 20 år siden været leder af en ungdomsklub hvor min opgave var at låse op for en container og dele legetøj ud bolde etc., og samle det ind igen. Ingen ansatte, der er sgu ikke meget ledererfaring i.
Med hensyn til It-kyndig så er det over 16 år siden jeg har beskæftiget mig med det.




Borger-resume
Fejloplysninger
2. Status har været sygemeldt siden den 27-12-2015 og ikke fejlagtigt oplyst siden 25-01 2016
3. Beskæftigelse og uddannelse
8 klasse ikke som fejlagtig oplyst 10 klasse
Ingen ledererfaring fra ungdomsskole som fejlagtig oplyst har aldrig arbejd på en ungdomsskole.
It-branchen ikke mere aktuelt da det er mere end 16 år siden.
Mål og delmål
Går til kontrol for nyre cancer og ikke som fejlagtig oplyst at jeg ikke går til kontrol.
conda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2016, 20:55   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af conda Se meddelelser
Jeg ønsker ikke at opleve endnu engang hvordan kommunens medarbejder sparker til en mand der i forvejen ligger ned.
Den eneste trøst der er at en dag bliver det jeres tur.
Jeg kommer desværre ikke længere end dertil i din skrivelse, og tænker i stedet at jeg som modtager af dette, ville blive irriteret på en måde så jeg ikke gad se objektivt på resten af brevet.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2016, 22:00   #3
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
klagebrev til ankestyrelsen, hvad synes I

Pu, ha sikke en historie.

Du spørger om du skal skrive til ankestyrelsen og nævne de åbenlyse fejl, som din kommune har begået.

Som jeg læser dit indlæg vil du anke afgørelsen fra rehabiliteringsteamet, og hvis det er ret visende, så bør du vente med anken til din sag er afgjort i socialnævnet. Ved ikke hvad de kalder det i din kommune. Nogle kommuner kalder det socialteamet.
Nogle kommuner har de samme ansat begge steder, hvilket er problematisk.
Det har Københavns kommune f.eks.

Uanset, så er din sag ikke afgjort før den fra rehabiliteringsteamet er sendt videre til afgørelse. Og hvis du allerede klager nu vil de højst sandsynligvis hjemsende din sag.

Du skal dog regne med, at de følger rehabiliteringsteamets indstilling, så mit råd er, at bruge tiden inden da, til, at beskrive så kronologisk som muligt dit sygdomsforløb og påpege med dokumenter hvor kommunen har fejlet og givet misvisende oplysninger. På sundhed dk burde alle lægelige dokumenter fra hospital ligge, og det skal du videresende i din klage.

Som jeg læser dit indlæg er det småt med kræfter, og det kan kommunen desværre udnytte.
Du skriver du er gift, så jeg håber din ægtefælle træder til og hvis ikke din ægtefælle har kræfter til det er setteltsmentet en ide. Hvis du har mulighed for det så har Elmer og Partnere åben gratis rådgivning 1 gang om måneden. Slå tiden op på nettet.
Jeg bliver harm, når jeg læser om din situation og umiddelbart er din sag til højrebenet, men vi ved jo begge at kommunerne er eksperter i kreative højdespring.

Man skal være rask for at kunne holde til, at være syg i dagens Danmark.
Pøj, pøj
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2016, 23:00   #4
conda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Indlæg: 63
Styrke: 12
conda er ny på vejen
har det mere som ham her https://www.youtube.com/watch?v=dhRUe-gz690

det er nok rigtigt at jeg skal vente lidt med at true dem med anke før det møde er overstået hos os heder det arbejdsteamet
conda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2016, 00:53   #5
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
klagebrev til ankestyrelsen, hvad synes I

Ja, lidt mere herfra.

Når du skal klage, hvilket du højst sandsynligt ender med skal du skille tingene ad.
En ting er selve sagsforløbet, som vil sige Rehabiliteringsteamets måde at håndtere din sag på.
Der er åbenlyse fejl og elendig dialog eller mangel på samme.
Det kan du ikke bruge til noget vedr. afgørelsen. Her skal du klage til borgmesteren eller hvis der er en borgerrådgiver i din kommune.

Forløbet til mødet, hvor du blev præsenteret for fejlagtige udsagn og hvor deres indstilling var besluttet inden du fik mulighed for at give dit besyv med er en sag om selve sagsbehandlingen. Dette kan du klage over til den afd. i din kommune som tager sig af den slags. i mange kommuner er det direkte til borgmesteren.

Noget andet er selve afgørelsen, og her får du efter loven 4 uger til at klage. Hvis så kommunen fastholder deres afgørelse skal de videresende til Ankestyrelsen. Også her har du mulighed for at (ikke klage) men sende yderligere oplysninger.
Du har krav på, at få indsigt i samtlige dokumenter som de sender til styrelsen.
Jeg kan se at du har et sarkastisk gen, og det har jeg også,men pas på med at bruge det overfor myndighederne.
Forsøg, trods det er svært, at holde dig til fakta.

Jeg står selv i samme suppedas, så jeg føler med dig.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2016, 02:11   #6
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Jeg kan kun komme med samme råd som jeg selv har fået et par gange.

Vær konkret, hold dig til fakta og paragraffer og drop historiefortællingen som måske kan være rørende læsning men som sjældent har nogen relevans for selve klagen.
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2016, 06:36   #7
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Når du skriver en anke/klage er det meget vigtigt at opstille klagen helt renset for følelsesmæssige input. Det forpludre og overskygger kun dine faglige argumenter.

Det bedste resultat får du hvis du kan sætte dig ned og skrive klagen som om du skrev den for en anden person, total renset for personlige meninger.

Du kan ikke klage over rehabiliteringsteamet, da de ikke træffer nogle afgørelser, men er en del af sagsbehandlingen.

Når du får en afgørelse, læger du grundig begrundelsen for afslaget igennem og finder i dine papirer hvor der er fejl.

Fx. Vi finder at borgeren kan ...... Her er dit modsvar fx. Flg lægeerklæring xxx side 3 linje 7 står der........

Eller borgeren har leder erfaring fra.... Her er modsvaret på cv side xx under årstal xxx ses at den korrekte arbejdserfaringe var som... Med følgende arbejdsopgaver....


O.s.v du skal for at vinde en klage kunne dokumenterer hver eneste linje af afgørelsens begrundelser.

Jeg vandt en klage ved på den måde af bygge min anke af afslaget på fleksbevilling op. Klagen røg jo først til jobcenteret selv og efter et interne møde med jobcenterchefferne og deres jurist (hørte jeg senere af begvejen) fik jeg bevilliget fleks med virkning fra tidspunktet for den første afvisning. Begrundelsen fra juristen var at det ikke kunne betale sig at sende den til ankestyrelsen, fordi alle deres begrundelser var modargumenteret fagligt og dokumenteret så de ville tabe sagen stort
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2016, 07:28   #8
conda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Indlæg: 63
Styrke: 12
conda er ny på vejen
Ok jeg suger jeres visdom til mig og laver det hele om,
Det er nu rart man kan få afreageret og svine dem lidt til samtidig, men det dropper jeg så

Et nyt kommer op senere idag
conda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2016, 12:59   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man gør det desværre alt for nemt for dem at afvise...ens klage...hvis man som du selv skriver...afreagere i klagen...

Man kommer ingen vegne med det...da de bare vil afvise det og tænke...endnu en "brokker*v"....(nej jeg kalder dig ikke for en brokker*v....men sådan vil de tænke)

Man kommer derimod rigtig langt hvis man forholder sig sagligt og har sine argumenter i orden...da de ikke bare kan afvise dette..

Når det er sagt....uha uha tror alle herinde sagtens kan forstå lysten til at råbe og skrige af kommunen...og håbe at de selv vil opleve noget lignende...

Det bedste for en selv vil dog være at nøjes med at tænke det og undlade at skrive det til dem..

Så forsøg at holde det hele så kort og præcist som du kan...og hold alle følelseudbrud ude af klagen...

Skal du afreagere...ja så gør det herinde hvor det ikke er med til at skade din sag..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2016, 20:42   #10
conda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Indlæg: 63
Styrke: 12
conda er ny på vejen
ny klagesag respons ønskes har taget jeres råd til mig

Så har jeg lavet en ny hvad mener i om den

Partshøring om afslag på ansøgning om førtidspension Brev af 9 juni 2016
Min ansøgning er forlagt rehabiliteringsteamet, på møde den 7 juni 2016 hvor jeg deltog sammen med min ægtefælle og som det hedder havde mulighed for at fremlægge min sag samt redegøre for mine synspunkter.
Nu indbyder i mig til et nyt møde og det takker jeg ja til
Teamets argumenter for afslag er, urealistiske og ikke i overens med virkeligheden.
Som argumenter for ikke at blive tildelt seniorførtidspension bliver der brugt argumenter som jeg ikke har kontaktet læge med opfyldning af rygproblemer, og at jeg udebliver fra diætist. Stoppet med Kontrol af blodpropper ogkontrol af cancer. Samt der ligger minimale lægelige oplysninger og der intet lægeligt nyt er indhentet ud over læ 265
Undertegnede har skrevet under på at kommunen må indhente lægelige oplysninger, (kopi vedlagt)
Kommunen har ikke indhentet oplysninger om mine lægebesøg. De lægelige oplysninger teamet referer til fremgår af partshøring brev af 9 juni 2016 er alle nogen jeg har fremsendt til sagsbehandleren.
Det er kommunes opgave at indhente de oplysninger. Når de beder mig underskrive at de må indhente lægelige oplysninger. Det er under al kritik at kommunen/teamet ikke har indhentet oplysninger. Og som de så bruger som argument for ikke at tildele mig seniorførtidspension.
Fakta:
Lige siden jeg fik konstateret nyrecancer har jeg gået til kontrol, der er 2 gange det er blevet forskudt.
Den 1 gang fordi en blodprøve foretaget på Køge sygehus ifølge Roskilde hospital ikke var god nok. Udeblevet den 25-2-2015
2. gang var i april 2016 hvor jeg pga. min hjertesygdom måtte lægge mig lige før jeg skulle afsted
Jeg deltager stadig i kontrol.
Som argument for dette vedlægges kopier af indkaldes fra Region Sjælland Roskilde sygehus fra i år 2016
CT-skanning af lunger og bughule onsdag den 23-3-2016
Kontrol urologisk ambulatorium fredag den 1-4-2016
CT-skanning af lunger og bughule fredag den 29-4-2016
CT-skanning af lunger og bughule fredag den 7-7-2016
Og igen mandag den 11-7-2016
Urologisk ambulatorium sender ikke indkaldelser ud hvis man stoppet med kontrol af nyrecancer
Ifølge rehabiliterings teamet er jeg færdigbehandlet uden tegn på spredning og der er ikke helbredsmæssige følger heraf,
henvisning:
Det kliniske forløb af metastaserende nyrekræft er meget varierende og hos den enkelte patient ofte uforudsigeligt
Omtrent halvdelen af patienterne med initialt lokaliseret nyrekræft udvikler metastaser på et senere tidspunkt og kan desuden give blodpropper forværret hjertesvigt ( kilde Sundhed.dk)

Desuden har jeg også fuldt min hjerterehabilitering senest 2 marts kl 8,50 kopi vedlagt samt udskrivningsoplysninger hvoraf det fremgår at det er afsluttet til alment praktiserende læge.
Deltaget i undvervisning i hjertevenligkost, med ægtefælle, herefter stoppet da jeg spiser sundere endr hjerteforeningens anbefalinger.
27-4-2016 almen praktiserende læge bt lidt forhøjet, men pt er en del påvirket af smerter fra hofte og hoved får blodtryksapparat med hjem.
4-5-2016 k86 ukompliceret hyperension hj bt 140-86 kun en morgenmåling lidt høj efter mangelende søvn er afslutte hos kardiologerne anbefaler check x2 årligt.
Og alligevel bruger teamet det som argument at jeg ikke følger kontrol, rehabilitering, og jeg ikke har henvendt mig til læge på opfyldning på ryggenerne.

Jeg har haft rygsmerter i mange år og med tiden er de blevet meget værre
5-5-2009 har rygsmerter i lænden
Henvendt til læge 14-2-2011 lændesmerter i mange år gl. flyttemand fyret 1½ år siden nu tiltalende smerter 3 uger udstr hø ben til lidt under knæet ikek sens tab ikke lammelser bedr foroverbøjet Går som en gammel mand
19-4-2016 undersøgelse læ265
27-4-2016 btt er en del påvirket af smerter fra hofte og hoved får blodtryksapp med hjem
Lægen kan jo ikke gøre noget ved mine rygsmerter andet end at forslå man tager noget smertestillende.
Som jeg tager i forvejen.
Jeg har tidligere tage smertestillende 4-5 gange om ugen i flere år og er nu oppe på at tage smertestillende dagligt, pamol, panidil ipren.
Lægens kommentarer til patientens opfattelse af eget helbred i læ265 Virker nedslidt og udtjent syntes relevant og har kroniske rygsmerter, tager rehabiliteringsteamet jo ikke engang seriøst.
Til daglig kan jeg næsten ikke kan tage strømper af og på uden store smerter, at sætte sig ind i en bil giver store smerter i lænden, eller at sidde forlænge i en bil omkring en times tid, skal jeg næsten kravle ud af bilen af bar smerter, at sidde på en stol i samme stilling ½ times tid giver store smerter, det samme når jeg går jeg kan knapt gå 50-100 meter før jeg må stoppe op herefter begynder jeg at trække/halte på benet pga. smerter, skal jeg rejse mig fra sofaen og kante mig forbi sofabordet kan dette ikke gøres uden stærke
Kilde dansk sygeplejeråd
Det er kendetegnende for en rygpatient, at smerten kan variere fra dag til dag, fra time til time, men oftest vil den være der konstant i større eller mindre styrke. En smerte, der varer ved over måneder, som det ofte er tilfældet ved lænderygbesvær, kan ikke undgå at påvirke patientens mentale tilstand.
Det er derfor normalt, at humøret ofte daler, at afmagt, frustrationer og nedsat selvværd følger med. Det er velkendt, at smerteplagede rygpatienter kommer i krise eller udvikler en depression. Stærke smerter giver endvidere ofte en dårlig nattesøvn. Mangel på søvn gør det vanskeligere at mestre smerten i dagtimerne, patienten får problemer med at koncentrere sig, mister energi og får svært ved at overskue sin egen situation
Oplyst til mødet om psykiske på påvirkninger som følge af dine helbredsproblemer og af din situation generelt, men der ligger ikke oplysninger herom ?
5-1-2016 tk har netop fået lavet 2 ballonudvidelser. Er træt psykisk noget påvirket.
Ja jeg oplyste på mødet om psykiske påvirkninger som følge af mine helbredsproblemer og min situation generelt
Når man får cancer og senere, med fuld udrykning kørt på hospitalet med blodpropper, så er det jo klart at man bliver påvirket med dødsangst om hvordan fremtiden skal gå, ved min sygdom ved årsskiftet røg jeg samtidig på arbejdsmarkedet ydelse og mistede 40 % af min indkomst samtidig med at jeg skulle købe medicin hver måned ekstra for kr. 851
Det at jeg ofte falder i søvn tit op 3 gange dagligt samtidig med at jeg intet kan foretage uden at min tolerancetærskel ryger op i de røde felt ved den mindste forhindring og daglige smerter i min ryg giver selvsagt psykiske påvirkninger.
Kilde dansk sygeplejeråd
lænderygbesvær, kan ikke undgå at påvirke patientens mentale tilstand.
Det er derfor normalt, at humøret ofte daler, at afmagt, frustrationer og nedsat selvværd følger med. Det er velkendt, at smerteplagede rygpatienter kommer i krise eller udvikler en depression. Stærke smerter giver endvidere ofte en dårlig nattesøvn. Mangel på søvn gør det vanskeligere at mestre smerten i dagtimerne, patienten får problemer med at koncentrere sig, mister energi og får svært ved at overskue sin egen situation

Borger-resume
Fyldt med Fejloplysninger
2. Status har været sygemeldt siden den 27-12-2015 og ikke fejlagtigt oplyst siden 25-01 2016
Udskrift fra jobnet vedlagt
3. Beskæftigelse og uddannelse
8 klasse ikke som fejlagtig oplyst 10 klasse
Ingen ledererfaring fra ungdomsskole som fejlagtig oplyst har aldrig arbejd på en ungdomsskole.
It-branchen ikke mere aktuelt da det er mere end 16 år siden.
Mål og delmål
Går til kontrol for og ikke som fejlagtig oplyst at jeg ikke går til kontrol.

Summasumarum


De argumenter der nu er tilbage for at afslå seniorførtidspension er. At jeg stadig ryger.
conda er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension