K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-06-2016, 00:22   #31
Carolinekbh
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2011
Indlæg: 40
Styrke: 14
Carolinekbh er ny på vejen
Hey Conda
Du må springe over, hvis du ikke kan bruge kommentar, men:

Siden din ryglidelse og heraf følgende smerter vel ikke i sig selv kan udløse FP (ikke diagnostiseret? og angiveligt behandlet med Pamol, Ipren etc) skal du nok snarere henvise til følger af cancer og hjertelidelse.
Altså træthed, måske endda kronisk udmattelse, stort behov for hvile, de psykiske følger og så er ryggen kommet oven i som sekundær gene.
Og ja, dine rygsmerter belaster dig yderligere, også psykisk, men kan jo ikke begrunde en FP. Og bør ikke fylde så meget i din beskrivelse af dit eget helbred.


Igen, igen:
-Brug punktummer. Og nyt afsnit. Hold dig til et emne/punkt ad gangen.
-Fjern dobbeltladet og forvirrende talesprog ala "til dagligt kan jeg i perioder"
Enten til dagligt eller i perioder.

eller
"især fordi man samtidig er blevet undersøgt for en helveds masse rygsmerter"
Æh? især? æh? Tænker læseren :-)

Drop konkrete beløb ala 850 kr pr måned til medicinudgifter .
Skriv i stedet, at du psykisk presses voldsomt af økonomisk usikkerhed og især angst og spekulationer om, hvordan du skal kunne forsørge dig selv i fremtiden.

Regner med at Webmaster kommer med fine råd.
Venligst
Caroline

Sidst redigeret af Carolinekbh; 16-06-2016 kl. 00:47.
Carolinekbh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2016, 00:46   #32
conda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Indlæg: 63
Styrke: 12
conda er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carolinekbh Se meddelelser
Hey Conda
Du må springe over, hvis du ikke kan bruge kommentar, men:

Siden din ryglidelse og heraf følgende smerter vel ikke i sig selv kan udløse FP (ikke diagnostiseret? og angiveligt behandlet med Pamol, Ipren etc) skal du nok snarere henvise til følger af cancer og hjertelidelse.
Altså træthed, måske endda kronisk udmattelse, stort behov for hvile, de psykiske følger og så er ryggen kommet oven i som sekundær gene.
Og ja, dine rygsmerter belaster dig yderligere, også psykisk, men kan jo ikke begrunde en FP. Og bør ikke fylde så meget i din beskrivelse af dit eget helbred.


Igen, igen:
-Brug punktummer. Og nyt afsnit. Hold dig til et emne/punkt ad gangen.
-Fjern dobbeltladet og forvirrende talesprog ala "til dagligt kan jeg i perioder"
Enten til dagligt eller i perioder.

eller
"især fordi man samtidig er blevet undersøgt for en helveds masse rygsmerter"

Æh? især? æh? Tænker læseren :-)

Regner med at Webmaster kommer med fine råd.
Venligst
Caroline
taget til efterretning jeg ændrer i teksten ,, men ryg problemer er de værste i øjeblikket, kan godt se der er mere kød på cancer og blodpropper
conda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2016, 00:54   #33
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ang at fortælle om sig selv og hvordan man/jeg har det..

Citat:
2013 Når en læge fortæller dig du har nyrekræft og du risikerer at dø indenfor 2 år hvis du ikke får nyren fjernet og livet kan forlænges hvis nyren bliver fjernet men at det fremover vil være en belastning for kroppen og hjertet (kun57 % er i live efter 5 år.)
Så er det klart man bliver psykisk påvirket især fordi man er blevet undersøgt for en helveds masse smerter i ryggen.


2015 Når man med udrykning bliver kørt på hospital med blodprop i hjertet og får at vide dit hjerte kan have taget skade af at mangle ilt og der er risiko ved operationen og man bagefter hvor det hele er overstået får at vide du er nu hjertepatient, du skal æde en håndfuld piller hver dag resten af livet der kan skade din ene nyre du har tilbage. Du skal vælge mellem pest og kolera. Og samtidig mister 40 % af sit indtjeningsgrundlag mens man samtidig får en udgift på kr. 850 om måneden ekstra.Det er klart de giver psykiske påvirkninger.


Nu bryder jeg mig ikke specielt meget om at gå til læge eller tage på hospital, derfor ligger der ikke meget dokumentation desangående, kan oplyse om at, da jeg fik fjernet min nyre i 2013 tog jeg hjem samme dag, og med mine blodpropper tog jeg hjem 3 dage før tid.

Men efter min hjerteoperation er der opstået kraftige fysiske påvirkninger, på min krop, selv efter en nats søvn, sover jeg ofte om formiddagen, ved frokosttid, om eftermiddagen igen, ikke ualmindeligt 3 gange om dagen, den mindste forhindring eller overanstrengelse kan bringe mig i en hysterisk tilstand og op ii det røde felt og mine daglige smerter i min ryg giver selvsagt psykiske påvirkninger på humøret

Til daglig kan jeg i perioder næsten ikke kan tage strømper af og på uden store smerter, må kravle ud af sengen, at sætte sig ind i en bil giver store smerter i lænden, eller at sidde forlænge i en bil omkring en times tid, skal jeg næsten kravle ud af bilen af bar smerter, at sidde på en stol i samme stilling ½ times tid giver store smerter, det samme når jeg går jeg kan knapt gå 50-100 meter før jeg må stoppe op herefter begynder jeg at trække/halte på benet pga. smerter, skal jeg rejse mig fra sofaen og kante mig forbi sofabordet kan dette ikke gøres uden stærke smerter i lænden
Lægen kan jo ikke gøre noget ved mine rygsmerter andet end at forslå man tager noget smertestillende.
Som jeg så tager i forvejen.
Jeg har tidligere tage smertestillende 4-5 gange om ugen i flere år og er nu oppe på at tage smertestillende dagligt, sompamol, Panodil ipren.
Ovenstående med blå farve...det er rigtig fint hvor du fortæller om dig selv...i jeg form..

Det med rødt....ja der lægger du afstand til dig selv og gør det upersonligt ved at feks sige

Når man med udrykning bliver kørt på hospital osv...

Her bør du fortælle det med

Da jeg blev kørt på hospitalet med fuld udrykning osv osv

Altså gøre det personligt om dig selv...og ikke om alle andre...som man gør når man omtaler det som " når man bliver"....det kunne være hvem som helst og ikke nødvendigvis dig..

Dette her som du har skrevet:

Citat:
Når en læge fortæller dig du har nyrekræft og du risikerer at dø indenfor 2 år hvis du ikke får nyren fjernet og livet kan forlænges hvis nyren bliver fjernet men at det fremover vil være en belastning for kroppen og hjertet (kun57 % er i live efter 5 år.)
Så er det klart man bliver psykisk påvirket især fordi man er blevet undersøgt for en helveds masse smerter i ryggen.
Kunne skrives meget mere personligt hvis man skriver noget ala sådan her:

Citat:
Da jeg fik at vide at jeg havde nyrekræft og kunne risikere at dø inden for kort tid hvis ikke jeg fik fjernet nyren samt at hvis jeg endelig fik fjernet nyren ja så vil det belaste mit hjerte og krop i den grad at halvdelen af dem som oplever dette ja de lever kun ca 5 år eller mindre.
Dette har påvirket mig enormt meget psykisk.
Det at jeg samtidig har utroligt mange smerter i min ryg ja det har gjort det hele meget meget værre.
Håber du forstår hvad jeg prøver at forklare...det er edder svært når man sidder med vilde smerter som jeg gør i øjeblikket...men det kender du sikkert godt...hvor ens hjerne ikke lige fungere som den plejer..

Håber du kan bruge lidt af det..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2016, 00:57   #34
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
seniorførtidspension og vurdering

Hej Conda og carilinekbh.
Svært med de navne,men.
Din historie påvirker mig meget.
Jeg er enig med Carolinekbh i, at du ikke skal lægge så meget vægt på rygsmerter.
Ikke at du ikke skal nævne det, men dine øvrige diagnoser ser ud, som værende langt mere alvorlige.
I øvrigt undrer det mig, at du med så stærke smerter kun tager medicin ,som kan købes i håndkøb?
jeg har selv haft 3 diskusprolapser og jeg fik udskrevet morfin. Er det fordi, som du skriver, ikke kan lide læger eller er det fordi du ikke tåler stærkere medicin eller er det fordi du har en læge , som negligerer din smerter?
Uanset, så synes jeg du skal gøre som caroline skriver.
Punkt for punkt, afsnit for afsnit, og sidst men ikke mindst afvente et endeligt afslag.
Din sygehistorie er lige til højrebenet, men dine kommune er kolde i R----
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2016, 00:59   #35
conda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Indlæg: 63
Styrke: 12
conda er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ang at fortælle om sig selv og hvordan man/jeg har det..



Ovenstående med blå farve...det er rigtig fint hvor du fortæller om dig selv...i jeg form..

Det med rødt....ja der lægger du afstand til dig selv og gør det upersonligt ved at feks sige

Når man med udrykning bliver kørt på hospital osv...

Her bør du fortælle det med

Da jeg blev kørt på hospitalet med fuld udrykning osv osv

Altså gøre det personligt om dig selv...og ikke om alle andre...som man gør når man omtaler det som " når man bliver"....det kunne være hvem som helst og ikke nødvendigvis dig..

Dette her som du har skrevet:



Kunne skrives meget mere personligt hvis man skriver noget ala sådan her:



Håber du forstår hvad jeg prøver at forklare...det er edder svært når man sidder med vilde smerter som jeg gør i øjeblikket...men det kender du sikkert godt...hvor ens hjerne ikke lige fungere som den plejer..

Håber du kan bruge lidt af det..
Alt kan bruges jeg suger til mig, kopirer det ind du har skrevet i mit brev
conda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2016, 01:05   #36
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du bør gøre det til dit eget sprog...

Mere så det ikke kan ses at det er skrevet af andre..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2016, 01:06   #37
conda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Indlæg: 63
Styrke: 12
conda er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Hej Conda og carilinekbh.
Svært med de navne,men.
Din historie påvirker mig meget.
Jeg er enig med Carolinekbh i, at du ikke skal lægge så meget vægt på rygsmerter.
Ikke at du ikke skal nævne det, men dine øvrige diagnoser ser ud, som værende langt mere alvorlige.
I øvrigt undrer det mig, at du med så stærke smerter kun tager medicin ,som kan købes i håndkøb?
jeg har selv haft 3 diskusprolapser og jeg fik udskrevet morfin. Er det fordi, som du skriver, ikke kan lide læger eller er det fordi du ikke tåler stærkere medicin eller er det fordi du har en læge , som negligerer din smerter?
Uanset, så synes jeg du skal gøre som caroline skriver.
Punkt for punkt, afsnit for afsnit, og sidst men ikke mindst afvente et endeligt afslag.
Din sygehistorie er lige til højrebenet, men dine kommune er kolde i R----
mellem os to så tager jeg slet ikke noget, jeg er meget øm overfor den ene nyre jeg har tilbage, og det piner mig jeg skal æde alle de hjertepiller hver dag,,,,,,,så hellere ha ondt, som ind i helved end at spise smertestillende, hellere skære ansigt en gang ekstra når det gør ondt og skælde ud over tilværelsen, jeg drikker heller ikke øl eller alkohol mere, kun vand, den bliver rigtig forkælet den lille nyrebasse

Sidst redigeret af conda; 16-06-2016 kl. 01:09.
conda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2016, 09:57   #38
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af conda Se meddelelser
mellem os to så tager jeg slet ikke noget, jeg er meget øm overfor den ene nyre jeg har tilbage, og det piner mig jeg skal æde alle de hjertepiller hver dag,,,,,,,så hellere ha ondt, som ind i helved end at spise smertestillende, hellere skære ansigt en gang ekstra når det gør ondt og skælde ud over tilværelsen, jeg drikker heller ikke øl eller alkohol mere, kun vand, den bliver rigtig forkælet den lille nyrebasse
Vil det sige, at det er af hensyn til din nyre, at du ikke tager smertestillende?

Det er mit indtryk, og min erfaring, at f.eks. Dolol belaster leveren, og ikke nyrerne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2016, 11:15   #39
conda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Indlæg: 63
Styrke: 12
conda er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Vil det sige, at det er af hensyn til din nyre, at du ikke tager smertestillende?

Det er mit indtryk, og min erfaring, at f.eks. Dolol belaster leveren, og ikke nyrerne.
Ja rigtigt
conda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2016, 11:21   #40
conda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Indlæg: 63
Styrke: 12
conda er ny på vejen
Så fik jeg brev
kommunes social og arbejdsmarkedteam træffer afgørelse i din sag fredag den 24 juni kl 10.
Der er afsat 15 minutter hvor du har mulighed for at forlægge din sag. Du er velkommen til at tage bisidder med Efter mødet vil arbejdsmarkedteamet træffe afgørelse i din sag
conda er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension