K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-01-2014, 15:56   #1
Mrperfektone
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2012
Indlæg: 49
Styrke: 13
Mrperfektone er ny på vejen
Om at føle sig svigtede af systemet.

Jeg er en fyr på 29 som har diagnoserne Ocd Adhd (Aspeger) Panik angst. Jeg tog uddannelse som mekaniker mens jeg boede hjemme i trygge rammer. Efter jeg flyttede for mig selv blev arbejde på fuld tid og at holde hjemmet for meget jeg blev rigtig syg og blev indlagt på pysk og langtidssygemeldt. I min første status til Kommunen skrev min pyskiater at mine lidelser var varige og han mente jeg skulle have fleksjob for at undgå evt tilbagefald. Min gamle arbejdesplads var interesseret i at få mig tilbage i fleksjob men kommunen ville ikke samarbejde, jeg blev så klient på kontanthjælp i 5 år og min tilstand blev yderligere forværret i slutningen af 2011 blev jeg jobprøvet i en social økonomisk virksomhed og fik efterfølgende førtidspension efter 5 års opslidende kamp. Nu har jeg så fået ro på min situation og jeg får det bedre for hver dag - (Mine lidelser forsvinder selvføllige ikke) Jeg er derfor startede i beskyttede beskæftigelse hvor jeg vil prøve at stige i tid for at teste min arbejdsevne af og om jeg forsat forbliver stabil da jeg gerne vil BIDRAGE. MEN nu kan jeg så forstå at hvis man kan arbejde over 18.5 time så kan jeg ikke få fleksjob så skal jeg leve af det på det ordinære arbejdesmakrede. Det kan da godt være jeg får kæmpet mig op over 18,5 time men der vil jo aldrig være nogen arbejdesgiver der vil ansætte mig på feks 22 timer med de SKÅNEHENSYN og de sindslidelser jeg har og jeg vil hellere ikke kunne opbære en løn svarende til kontanthjælp på 22 timer feks.

Jeg synes efterhånden vores samfund løber fra alle forpligtigelser og jeg synes det er råddent at der ikke er mulighed for at biddrage efter evne. Jeg har ikke selv valgt mine lidelser. Og jeg har ingen fair chance for at begå mig på det normale arbejdesmakredet der jo INGEN der vil ansætte mig .... - Jeg føler mig i den grad svigtede af systemet og kan ikke rigtig se lys for enden af tunnelen :,(( - Undskyld mit udbrud men skulle af med det et eller andet sted


Mvh Rene

Sidst redigeret af Mrperfektone; 04-01-2014 kl. 15:58.
Mrperfektone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2014, 16:12   #2
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mrperfektone Se meddelelser
Jeg er en fyr på 29 som har diagnoserne Ocd Adhd (Aspeger) Panik angst.
Jeg tog uddannelse som mekaniker mens jeg boede hjemme i trygge rammer.

Efter jeg flyttede for mig selv blev arbejde på fuld tid og at holde hjemmet for meget, så jeg blev rigtig syg og blev indlagt på pysk og langtidssygemeldt.

I min første status til Kommunen skrev min pyskiater at mine lidelser var varige og han mente jeg skulle have fleksjob for at undgå evt tilbagefald.

Min gamle arbejdesplads var interesseret i at få mig tilbage i fleksjob men kommunen ville ikke samarbejde, jeg blev så klient på kontanthjælp i 5 år og min tilstand blev yderligere forværret - i slutningen af 2011 blev jeg jobprøvet i en social økonomisk virksomhed og fik efterfølgende førtidspension efter 5 års opslidende kamp.

Nu har jeg så fået ro på min situation og jeg får det bedre for hver dag - (Mine lidelser forsvinder selvføllige ikke) Jeg er derfor startede i beskyttede beskæftigelse hvor jeg vil prøve at stige i tid for at teste min arbejdsevne af og om jeg forsat forbliver stabil da jeg gerne vil BIDRAGE.

MEN nu kan jeg så forstå at hvis man kan arbejde over 18.5 time så kan jeg ikke få fleksjob så skal jeg leve af det på det ordinære arbejdesmakrede.

Det kan da godt være jeg får kæmpet mig op over 18,5 time men der vil jo aldrig være nogen arbejdesgiver der vil ansætte mig på feks 22 timer med de SKÅNEHENSYN og de sindslidelser jeg har og jeg vil hellere ikke kunne opbære en løn svarende til kontanthjælp på 22 timer feks.

Jeg synes efterhånden vores samfund løber fra alle forpligtigelser og jeg synes det er råddent at der ikke er mulighed for at biddrage efter evne. Jeg har ikke selv valgt mine lidelser. Og jeg har ingen fair chance for at begå mig på det normale arbejdesmakredet der jo INGEN der vil ansætte mig ....

- Jeg føler mig i den grad svigtede af systemet og kan ikke rigtig se lys for enden af tunnelen :,(( - Undskyld mit udbrud men skulle af med det et eller andet sted

Mvh Rene

Har lige lavet afsnit så læsbarheden er bedre - dermed større mulighed for at flest mulig læser det.

Sidst redigeret af L.S.; 04-01-2014 kl. 16:23.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2014, 16:20   #3
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mrperfektone Se meddelelser

MEN nu kan jeg så forstå at hvis man kan arbejde over 18.5 time så kan jeg ikke få fleksjob så skal jeg leve af det på det ordinære arbejdesmakrede.

Det kan da godt være jeg får kæmpet mig op over 18,5 time men der vil jo aldrig være nogen arbejdesgiver der vil ansætte mig på feks 22 timer med de SKÅNEHENSYN og de sindslidelser jeg har og jeg vil hellere ikke kunne opbære en løn svarende til kontanthjælp på 22 timer feks.
Mvh Rene
Hej Rene
bliv gerne her i DIN TRÅD fremover, så vi kan overskue alle spørgsmål og svar.

Og her på k10 er det jo tiladt at 'jamre ' ;-) - vi er her for at hjælpe hinanden med de svære ting i livet.


Først vil jeg gerne vide, hvor/hvem der har fortalt dig, at du bliver betragtet som selvforsøgende, hvis du kan arbejde mere end 18,5 timer pr. uge?

Meget gerne link/dokumentation på denne udtalelse, da den er et vigtigt redskab i den fremadrettede politiske kamp omkring de såkaldte 'Reformer' - på bl.a. også fleksjobområdet.

Sidst redigeret af L.S.; 04-01-2014 kl. 16:24.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2014, 16:29   #4
Mrperfektone
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2012
Indlæg: 49
Styrke: 13
Mrperfektone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Hej Rene
bliv gerne her i DIN TRÅD fremover, så vi kan overskue alle spørgsmål og svar.

Og her på k10 er det jo tiladt at 'jamre ' ;-) - vi er her for at hjælpe hinanden med de svære ting i livet.


Først vil jeg gerne vide, hvor/hvem der har fortalt dig, at du bliver betragtet som selvforsøgende, hvis du kan arbejde mere end 18,5 timer pr. uge?

Meget gerne link/dokumentation på denne udtalelse, da den er et vigtigt redskab i den fremadrettede politiske kamp omkring de såkaldte 'Reformer' - på bl.a. også fleksjobområdet.

Jeg har læst mig til rundt omkring at ens arbejdsevne skal være 50 % nedsat for at komme i betragtning til fleksjob du kan også læse på følgende link :

http://www.fagbladet3f.dk/2-sektion/...mmes-af-reform

Jeg føler bare man kæmper og kæmper og kæmper og det ikke bliver anerkendt hvis jeg feks. trods mine lidelser får kæmpet mig over 18.5 time fordi jeg gerne vil ændre min tilværelse og klare mig selv så meget så muligt er takken så bare : Jammen så kan du gå ud på det ordninære arbejdesmarkede og passe dig selv. Jeg synes det er et utaknemlig samfund. Jeg har haft mit at slås med hele livet og har taget udannelse trods sindslidelser blev så så syg jeg ikke kunne passe mit arbejde slåsede så efterfølgende en så hård kamp med kommunen samtidge med jeg var syg om at få et fleskjob jeg blev så mere syg af kampen og endte på førtidspension jeg vil så gerne ændre min situation trods lidelser men føler ikke det bliver anerkendt ;,( ....
Mrperfektone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2014, 16:30   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan sagtens arbejde mere end 18½ time pr uge....du kan arbejde 37 timer pr uge og stadig være flekser....

Det der er tale om....det er effektive timer....altså som en normal rask person ville kunne yde..

Nogle mennesker kan jo godt arbejde fuld tid....men hvis der feks er noget psykisk eller fysisk galt som gør at de ikke kan finde ud af det de skal lave eller der er specielle måder de skal lave det må...ja så vil de måske kun kunne arbejde effektivt i 10 timer...selvom de arbejder i 37 timer pr uge...

Det er lidt svært at forklare og ja svært at forstå....

Men man kan ikke bare sige at hvis folk kan arbejde over 20 timer...ja så kan de ikke bliver flekser....for det passer ikke....

Det er altid effektive timer der er tale om....og ikke det antal timer man er på ens arbejde...

Håber det giver bedre mening for dig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2014, 16:35   #6
Mrperfektone
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2012
Indlæg: 49
Styrke: 13
Mrperfektone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Du kan sagtens arbejde mere end 18½ time pr uge....du kan arbejde 37 timer pr uge og stadig være flekser....

Det der er tale om....det er effektive timer....altså som en normal rask person ville kunne yde..

Nogle mennesker kan jo godt arbejde fuld tid....men hvis der feks er noget psykisk eller fysisk galt som gør at de ikke kan finde ud af det de skal lave eller der er specielle måder de skal lave det må...ja så vil de måske kun kunne arbejde effektivt i 10 timer...selvom de arbejder i 37 timer pr uge...

Det er lidt svært at forklare og ja svært at forstå....

Men man kan ikke bare sige at hvis folk kan arbejde over 20 timer...ja så kan de ikke bliver flekser....for det passer ikke....

Det er altid effektive timer der er tale om....og ikke det antal timer man er på ens arbejde...

Håber det giver bedre mening for dig...

Hej Webmaster.

Ja men jeg har hørt om folk der har fået afslag på fleks herinde på 20 timer MED skånehensyn. Nogle af mine skånehensyn vil være :

Rutinepræget arbejde.
1 opgave af gangen
Omgivelser uden alt for mange menesker og støj / forstyrrelser
Struktur
Hjælp til at huske at holde pause "Da jeg ofte køre for hårdt på"
Små opgaver hvor der ikke er for mange del processor i hoved opgaven.

Når de rette hensyn bliver taget fungere jeg fint der er ikke noget galt med min intelligens.

Men derfor kan det jo godt være jeg kan arbejde mig op til 22 timer et sted alligevel hvis de rette hensyn bliver taget men efter hvad jeg kan forstå så kan det ikke lade sig gøre :S

Sidst redigeret af Mrperfektone; 04-01-2014 kl. 16:38.
Mrperfektone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2014, 16:39   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Så har du ikke forstået det jeg skriver...

Du vil sagtens kunne arbejde i 25 timer pr uge....hvis din effektive arbejdstid kun er feks 15 timer...

Så hvis det du laver i dine 25 timer....normalt ville kunne udføres af en rask på 15 timer...ja så opfylder du de krav der er for fleksjob...

Så jow det kan godt lade sig gøre at du er et sted i 22 timer...

Det eneste tidspunkt det ikke kan lade sig gøre....ja det er hvis du kan arbejde fuldt ud som en rask person i de 22 timer...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2014, 16:43   #8
Mrperfektone
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2012
Indlæg: 49
Styrke: 13
Mrperfektone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Så har du ikke forstået det jeg skriver...

Du vil sagtens kunne arbejde i 25 timer pr uge....hvis din effektive arbejdstid kun er feks 15 timer...

Så hvis det du laver i dine 25 timer....normalt ville kunne udføres af en rask på 15 timer...ja så opfylder du de krav der er for fleksjob...

Så jow det kan godt lade sig gøre at du er et sted i 22 timer...

Det eneste tidspunkt det ikke kan lade sig gøre....ja det er hvis du kan arbejde fuldt ud som en rask person i de 22 timer...

Okay webmaster der faldt en sten fra hjertet jeg er så også kun oppe på 9 timer i beskyttede beskæftigelse nu så der lang vej endnu + man ikke kan side stille beskyttede beskæftigelse med en privat arbejdesplads. men jeg regner med at øge timerne stille og roligt og se hvordan det går. Jeg føler at systemet har gjort mig MERE syg end jeg var i forvejen under forløbet og det først efter jeg har fået fred jeg kan tænke nogenlunde klart. Det er ved at køre af sporet når det system der skulle hjælpe en med at gøre en så selv forsørgende så muligt gør en mere syg til sidst i forløbet inden jeg fik pensionen var jeg meget angst og det gjorde mig ikke mindre angst når min sagsbehandler sagede "Når vi skal jobprøve folk så starter vi som udgangspunkt på FULD tid" - Så bliver man ikke mindre angst når det var fuld tid jeg blev syg af .

Sidst redigeret af Mrperfektone; 04-01-2014 kl. 16:53.
Mrperfektone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2014, 18:37   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja de siger meget...det er dog ikke alt man skal tro på og lytte til...selv om jeg godt ved at det gør de fleste...

Mange gange siger de en masse ting som de så tror at folk bare kan gøre....men er man syg og ikke kan arbejde fuld tid...ja så giver det jo ikke rigtig nogen mening at state ud med dette...

Men du kan tage det stille og roligt specielt set ud fra at du har din førtidspension...

Så tænk nøje og lyt til din krop/hoved når du ser hvad du kan og ikke kan...der er ikke nogen som kommer og takker dig bare fordi du har arbejdet så meget så du er blevet meget mere syg...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2014, 20:13   #10
Mrperfektone
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2012
Indlæg: 49
Styrke: 13
Mrperfektone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja de siger meget...det er dog ikke alt man skal tro på og lytte til...selv om jeg godt ved at det gør de fleste...

Mange gange siger de en masse ting som de så tror at folk bare kan gøre....men er man syg og ikke kan arbejde fuld tid...ja så giver det jo ikke rigtig nogen mening at state ud med dette...

Men du kan tage det stille og roligt specielt set ud fra at du har din førtidspension...

Så tænk nøje og lyt til din krop/hoved når du ser hvad du kan og ikke kan...der er ikke nogen som kommer og takker dig bare fordi du har arbejdet så meget så du er blevet meget mere syg...


Hej igen Webmaster

Folk siger også jeg har dårlig sygdoms erkendelse og så siger de at det bedre jeg går langsomt frem i timer så jeg ikke bliver så ustabil igen jeg bliver indlagt osv. Og så siger min pyskiater at jeg ikke skal fare ud og gøre en masse fordi jeg har en god periode da han jo siger at det skifter ligesom vejret men det kan indimellem blive svært at blive klog på sit hoved når det går godt i perioder og ekstremt dårligt i andre perioder :S . Jeg har også overvejet tanken om på et tidspunkt at komme i ressourceforløb som førtidspensionister kan komme men jeg har bare dårlig erfaring med systemet så er ikke meget for at blande dem ind i ting igen. God aften.


Mvh Rene
Mrperfektone er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension