K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-02-2010, 16:00   #11
Jytta
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2010
Indlæg: 15
Styrke: 15
Jytta er ny på vejen
Nogen af disse unge løber nok også ind i det samme problem som os gamle! altså at de lige sendes til en psykolog eller psykiater når de lider af en fysisk sygdom og de så lige pludselig får en psykisk diagnose oven i det fysiske og det så er der pension kommer og de registreres som en tilkendelse på psykisk hvor der måske i virkeligheden er tale om fysisk sygdom.
Jytta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2010, 18:35   #12
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
DF og R ønsker midlertidig førtidspension

Politisk udspil:

http://www.berlingske.dk/politik/df-...oertidspension

Jeg vil tro det ender med at den midlertidige førtidspension bliver et faktum i fremtiden



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2010, 19:07   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja og så den sædvanlige udmelding fra ''de syge må ikke koste noget-regeringen''

''Venstre og Konservative siger, at de er med på at se på førtidspensionen, men det er et ufravigeligt krav, at ændringer ikke må føre til flere udgifter''

Hvor herre til hest!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 02:48   #14
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hm, ja, så var det jo lige at jeg måtte google hr Ole Pass og her er hvad jeg bla har fundet: http://www.dknyt.dk/wphorum/index.php?id=2735

Er der nogen der kender til denne side?

Vil da kigge lidt nærmere på den, for den ser da interessant ud
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 11:40   #15
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
Hvis skyld er det

Jeg sidder og tænker lidt på hvis skyld det egenlig er at der er så mange unge der idag har psygiske lidelser, i forhold til før.

jeg vil gerne uddybe det lidt, men har svært ved at forklare det da jeg ikke er særlig god til at formulere mig på skrift (heldig for jer at dette skal skrives da min mund ellers ikke vil stå stille)

min persolige mening om hvem der bære skylden:

min mening er at det er samfundes skyld, der bliver sat alt for store krav til de unge i en alt for tidlig alder.

de unge idag når jo nærmest ikke at være børn inden de skal beslutte sig for hvordan deres fremtid skal se ud.

og når man opdager at der er et problem i en tidlig aldre så er der ikke nogen hjælp at hente fordi der ikke er råd til det i kommunerne.

Sidst redigeret af Fodfolket; 23-02-2010 kl. 11:45.
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 13:54   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja og så den sædvanlige udmelding fra ''de syge må ikke koste noget-regeringen''

''Venstre og Konservative siger, at de er med på at se på førtidspensionen, men det er et ufravigeligt krav, at ændringer ikke må føre til flere udgifter''

Hvor herre til hest!
hvis det skal hænge sammen, bliver en midlertidige førtidspension også på en meget lavere sats. For hvor skulle ellers de ekstra penge til flere psykloger komme fra.
når det ikke må medfører flere udgifter.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 15:37   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis min pointe! Så får vi måske et system ala kontanthjælp, hvor man er ung mellem 18-25 og modtager én takst, mens det er en anden takst når man er over 25 osv...kan det tænkes der også kommer et loft på området også??
Det er jo den eneste måde hvorpå det ikke kommer til at koste synderligt ekstra, ellers kan jeg ikke se regnestykket for mig...

Også enig med fodfolket! Mange unges problemer starter allerede i børnehavestadiet, hvor de bliver dumpet hen, når forældrene skal gøre karierre et sted mellem kl 06 og 18! I vores insitution er der pasning frem til kl 20!!! Og jeg tør dårligt at sige, at det er de tidligste børn der også bliver hentet senest og at disse børn bliver afleveret grædende, og græder lige så meget når de skal hentes (simpelthen af træthed). Og så bliver de hældt lige i køjen når de kommer hjem - og sådan fortsætter hele ugen indtil det bliver Fredag og Bedsteforældrene henter om eftermiddagen.

Jeg TROR det bliver nogle urolige unge engang med tiden. Jeg ved allerede fra pædagogerne, at mange af disse børn mistrives og aldrig rigtig er glade, og at de har alt for lidt tid med deres forældre. Og hvem ved hvad alt sådan noget kan føre til senere, af psykiske problemstillinger......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 10:31   #18
MrBurns
Elsker at være her på K10
 
MrBurnss avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2008
Indlæg: 96
Styrke: 16
MrBurns er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Politisk udspil:

http://www.berlingske.dk/politik/df-...oertidspension

Jeg vil tro det ender med at den midlertidige førtidspension bliver et faktum i fremtiden



Ragdoll
Så er det så spørgsmålet, om os, der lige er blevet 30 - men fik FTP tildelt, mens vi var 'unge under 30' - nu skal sidde og være nervøse for, om vi skal have taget hele vores sag op igen, og tvinges ud i prøve-arbejde osv. Får stress bare at tænke på at skulle igennem sådan noget.

Det tog mig 5 år (uden kontanthjælp eller noget) for at få min FTP. Gruer at skulle kæmpe med det offentlige igen.
MrBurns er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 11:48   #19
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MrBurns Se meddelelser
Så er det så spørgsmålet, om os, der lige er blevet 30 - men fik FTP tildelt, mens vi var 'unge under 30' - nu skal sidde og være nervøse for, om vi skal have taget hele vores sag op igen, og tvinges ud i prøve-arbejde osv. Får stress bare at tænke på at skulle igennem sådan noget.

Det tog mig 5 år (uden kontanthjælp eller noget) for at få min FTP. Gruer at skulle kæmpe med det offentlige igen.
rolig nu.

hvis du har fået tilkendt en pension, behøver du ikke grue over noget.
det er kun for nye ansøger.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 13:04   #20
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
helenekr Også enig med fodfolket! Mange unges problemer starter allerede i børnehavestadiet, hvor de bliver dumpet hen, når forældrene skal gøre karierre et sted mellem kl 06 og 18! I vores insitution er der pasning frem til kl 20!!! Og jeg tør dårligt at sige, at det er de tidligste børn der også bliver hentet senest og at disse børn bliver afleveret grædende, og græder lige så meget når de skal hentes (simpelthen af træthed). Og så bliver de hældt lige i køjen når de kommer hjem - og sådan fortsætter hele ugen indtil det bliver Fredag og Bedsteforældrene henter om eftermiddagen.
ja sådan er det i helt grove træk står vi op spise morgen mad aflevere unger tager på arbejde henter børn laver mad ligger unger/ne i seng og hvis du er heldig så får du sex sådan er det hver eneste dag troar fandet børn får problemer.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ingen førtidspension til unge under 40 Webmaster K10 Nyheder 0 03-01-2012 00:10
Hver tiende kan ikke få førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 20-12-2011 07:50
KL: Ingen førtidspension til unge! Ninja Politik og Samfund 43 15-08-2010 14:46
Førtidspension for unge hjemmeboede Annemette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 24-12-2009 12:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension