K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-06-2012, 18:13   #31
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maja44 Se meddelelser
...Det vil sige, at I mener at en socialrådgiver på job i en offentlig forvaltning, kan blive optaget skjult (af feks en praktiaknt, der deltager i møder) og dette må afspilles for hvem som helst???? (forudsat at borgeren giver sit samtykke og tavshedspligten dermed ophæves)
...
En praktikant har tavshedspligt præcis som kommuner har det også.
Desuden kommuner har interne regler som kun kommuner kender.

En borger er bedre stillet fordi borgeren har ingen tavshedspligt og forsvarer sine egne interesser.

Men det er irrelevant i forhold til det vi skriver om, dvs. om borgeren har ret til at bruge optagelser.

-------------------------
"...
Det er lovligt at optage samtaler, som den pågældende selv deltager i. Journalister bruger f.eks. ofte at optage interviews. Det er hensynsfuldt at oplyse det, men ikke et lovkrav.

Det er også lovligt at optage drøftelser på et møde, som den pågældende selv deltager i. En mødedeltager kan lovligt optage for en person, der ikke selv deltager. Optagelser er lovlige, selv om de foregår skjult
..."

http://www.update.dk/cfje/Lovbasen.nsf/ID/LB02515122
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 19:03   #32
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er IKKE ulovligt at hverken optage og/eller filme med skjult kamera/optager når man selv deltager. Det er heller ikke ulovligt at vise/afspille de skjulte optagelser - programmer som Operation X, klamphuggerne osv er et meget gode eksempler på det. Og selvom de optagede og/eller filmede ikke vil medvirke, så må det alligevel godt bruges til dokumentation.....

Politiet opfordre fx også folk der bliver stalked (af eks kærester osv), at de optager truslerne på telefonen/telefonsvaren osv.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 21:37   #33
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Her er straffeloven: https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=138671

Og her er §263:
"§ 263. Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som uberettiget

1) bryder eller unddrager nogen et brev, telegram eller anden lukket meddelelse eller optegnelse eller gør sig bekendt med indholdet,

2) skaffer sig adgang til andres gemmer,

3) ved hjælp af et apparat hemmeligt aflytter eller optager udtalelser fremsat i enrum, telefonsamtaler eller anden samtale mellem andre eller forhandlinger i lukket møde, som han ikke selv deltager i, eller hvortil han uberettiget har skaffet sig adgang.

Stk. 2. Med bøde eller fængsel indtil 1 år og 6 måneder straffes den, der uberettiget skaffer sig adgang til en andens oplysninger eller programmer, der er bestemt til at bruges i et informationssystem.

Stk. 3. Begås de i stk. 1 eller 2 nævnte forhold med forsæt til at skaffe sig eller gøre sig bekendt med oplysninger om en virksomheds erhvervshemmeligheder eller under andre særligt skærpende omstændigheder, kan straffen stige til fængsel indtil 6 år. På samme måde straffes de i stk. 2 nævnte forhold, når der er tale om overtrædelser af mere systematisk eller organiseret karakter.
"

Og ikke ét ord om, at man ikke må afspille det for tredjemand.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 22:38   #34
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Må jeg på det kraftigste opfordre dig til, hvis du altså har samtalen på bånd, at den indsendes til Operation X/de andre kritiske tv-programmer, samt de højestråbende aviser og ISÆR vores elskede Borgerrådgiver, som er MEGET obs på Musvågevej og Nyropsgade?
Godt forslag!

Især Operation X - Spiegelhauer er dygtig til at optrævle sammenhænge.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 23:10   #35
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
tak for de gode råd på vejen.. jeg mangler nu min lægeerklæring den har jeg tænkt mig at få lavet og så kontakte hende igen..
jeg har på de 2,5 år jeg har gået sygemeldt været i praktik i en xl på landet - startede med 3 timer x 3 pr uge og endte med 3 timer x 2 pr uge og da det heller ikke gik stoppede jeg.. så var jeg afsted på CBR i lukket kontrolleret værksted, ved montagebord, hvor jeg sad max 30 min af gangen, så min 10 min pause og ialt max 2-2,5 time pr dag 2-3 gange pr uge.. og uden noget positivt.. så det sammen med mine papirer har noget givet udslaget at de ikke er interesseret i at afprøve mig..

men vil bare så gerne komme videre i stedet for det her måske, måske ikke og angsten for hvad der skal ske og hvad de kan finde på.. kan godt se jeg ikke har gået lige så langt tid som af i andre.. så har jo ikke så meget at klage over..

men følelsen af at jeg har gået så længe og ikke er kommet videre og der intet ser ud til at ske.. det er virkelig ufatteligt hårdt.. og der er ingen forbedring indtil videre.. psykisk har de opgivet men pga 1 læge som mener noget stik modsat af 5 andre før ham så hænger jeg bare i systemet pga de fysiske..

men nu må jeg se hvad lægen siger i den gen.helb.erkl. og så håbe han kan hjælpe mig på vej.. da han heller ikke er enig med den læge som holder mig hen i det fysiske..

mht om hvad loven siger eller ej.. så gir jeg nix og nada for det danske retssystem.. man er absolut ikke uskyldig til modsatte er bevist, og retsystem og politi gør hvad der passer dem.. det er en flok : kan du se hvad jeg har for et skilt, et gør hvad der passer mig og slipper godt af med det skilt.. ja undskyld min tro på det danske retssystem er IKKE EKSISTERENDE..
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 23:42   #36
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Guldfax Se meddelelser
...
mht om hvad loven siger eller ej.. så gir jeg nix og nada for det danske retssystem.. man er absolut ikke uskyldig til modsatte er bevist, og retsystem og politi gør hvad der passer dem.. det er en flok : kan du se hvad jeg har for et skilt, et gør hvad der passer mig og slipper godt af med det skilt.. ja undskyld min tro på det danske retssystem er IKKE EKSISTERENDE..
Fuldstendigt enig, men man få det først at vide når man selv kommer tæt på det danske retssystem, dvs. korruption så det basker….
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 00:10   #37
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
overskrift

Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Fuldstendigt enig, men man få det først at vide når man selv kommer tæt på det danske retssystem, dvs. korruption så det basker….
jeg har altid troet vi var heldige i DK, at de fungerede så godt.. men nu står vi selv, i det, vi troede var sikkert.. og det er det bare bestemt ikke..
folk er bare som jeg var før.. men skal love for at vores sag har fået åbnet øjnene på mange i vores vennekreds.. og så er der stadig dem som mener man er skyldig uanset hvad dem når man aldrig..

det er virkelig forfærdeligt - men som du selv skriver så ser man det først når man står i det og er uskyldig..
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 13:16   #38
thyradanebod
Elsker at være her på K10
 
thyradanebods avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2010
Indlæg: 96
Styrke: 14
thyradanebod er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hvis det var ulovligt at afspille disse optagelser...så ville det stå tydeligt i straffeloven....

Jeg kan ikke finde noget sted i straffeloven hvor der står at det er ulovligt at afspille optagelser....dette uanset om det er skjulte eller ej..

Så man må gå ud fra at så længe det er fuldt ud lovligt at optage disse ting...at så er det også lovligt at man afspiller dem til dem man har lyst til...

Skulle der være nogen som er af en anden mening....så modtager jeg gerne links til love eller regler som viser det er ulovligt...

Her er linket til starffeloven om lovligheden af optagelser https://www.retsinformation.dk/forms...d=138671#Kap27
Lov om behandling af personoplysninger http://www.datatilsynet.dk/lovgivning/persondataloven/

(Datatilsynets sammenskrivning. Loven er officielt bekendtgjort i Lovtidende den 2. juni 2000.)

Afsnit I

Indledende bestemmelser

Kapitel 1

Lovens område
§ 1. Loven gælder for behandling af personoplysninger, som helt eller delvis foretages ved hjælp af elektronisk databehandling, og for ikke-elektronisk behandling af personoplysninger, der er eller vil blive indeholdt i et register.


Stk. 3. Loven gælder ikke for behandlinger, som en fysisk person foretager med henblik på udøvelse af aktiviteter af rent privat karakter"
mvh. Thyra
thyradanebod er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 15:09   #39
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af thyradanebod Se meddelelser
Lov om behandling af personoplysninger http://www.datatilsynet.dk/lovgivning/persondataloven/

(Datatilsynets sammenskrivning. Loven er officielt bekendtgjort i Lovtidende den 2. juni 2000.)

Afsnit I

Indledende bestemmelser

Kapitel 1

Lovens område
§ 1. Loven gælder for behandling af personoplysninger, som helt eller delvis foretages ved hjælp af elektronisk databehandling, og for ikke-elektronisk behandling af personoplysninger, der er eller vil blive indeholdt i et register.


Stk. 3. Loven gælder ikke for behandlinger, som en fysisk person foretager med henblik på udøvelse af aktiviteter af rent privat karakter"
mvh. Thyra
Hvor vil du hen med det? En optagelse af et møde eller en telefonsamtale med en kommunal sagsbehandler og videre sendelse, afspilning eller offentliggørelse af den digital dokumentation, har intet med videregivelse af personoplysninger at gøre.

En sagsbehandler sider på jobbet på sin pin og behandler sager for kommunens klienter og som part i sagen en offentlig ansat er ikke en privat person.

En privat person kan offentliggøre alt om sig selv så tosset han eller hun vil, så længe sagen vedrører hans eller hendes private forhold som også samtaler med offentlige ansatte er.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
I klemme Deacon Alt det andet 1 16-04-2012 11:34
I klemme 2nicy Din historie 8 22-03-2012 13:38
Er jeg den eneste?? nille1979 Alt det andet 10 10-08-2011 23:23
Er jeg den eneste ? Birkes-musen Alt det andet 4 21-06-2011 10:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension