K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-05-2013, 14:05   #1
morgenstjerne
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 32
Styrke: 12
morgenstjerne er ny på vejen
Erfaringer psykisk syg på kontanthjælp i Frederiksberg kommune..

Står måske og kan bytte min lejlighed til en i Frederiksberg kommune...

Da det er en borgelig ledet kommune og jeg lige nu bor i Københavns vil jeg høre om der er nogen der har nogle erfaringer omkring det at være psykisk syg og på kontanthjælp i Frederiksberg kommune...har bare lidt på fornemmelsen at man hele tiden bliver indkaldt med videre ..så jeg ved ikke rigtig om jeg tør at flytte.
morgenstjerne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2013, 14:49   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kontanthjælpsloven er ens for alle kommuner, de har ikke særregler på Frederiksberg, og fordi netop Frederiksberg ikke er socialt belastet, plejer de at behandle deres borgere med respekt. Da jeg boede på Frederiksberg fik jeg rigtig god sagsbehandling og når jeg tænker tilbage, så var de langt bedre end ''broerne'' og Valby.......de havde tid, tog sig tid, og var fair.
- jeg har en bekendt som er tilknyttet jobcentret i Smallegade, også her hersker der meget mere ro og overskud, sammenlignet med Skeldbækgade.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2013, 14:53   #3
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Man skal passe på med at sammenligne, nogle får en god behandling i Frb komm. mens andre får en mindre god, Frb har i alle de år jeg har boet her (35 år) været en super kommunen NÅR man kan/har arbejde, men kommer man på kontanthjælp og er syg så sætter de en "ære" i at ALT og jeg mener ALT skal prøves, og gerne flere gange.
På den anden side når du kommer fra Kbh så ved jeg snart ikke om det er værre eller bedre... jeg er parts repræsentant for 2 i kbh, og de kastes rundt på må og få... Så det er måske som at skulle vælge mellem pest og kolera.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Kontanthjælpsloven er ens for alle kommuner, de har ikke særregler på Frederiksberg, og fordi netop Frederiksberg ikke er socialt belastet, plejer de at behandle deres borgere med respekt. Da jeg boede på Frederiksberg fik jeg rigtig god sagsbehandling og når jeg tænker tilbage, så var de langt bedre end ''broerne'' og Valby.......de havde tid, tog sig tid, og var fair.
- jeg har en bekendt som er tilknyttet jobcentret i Smallegade, også her hersker der meget mere ro og overskud, sammenlignet med Skeldbækgade.
Frederiksberg er efterhånden blevet en del mere belastet, og sagsbehandlingen går mere og mere trængt, har en nabo som er blevet syltet i snart 3 år, den sidste svinestreg de lavede var at sige at hun SAGTENS kunne vente til januar med at søge pension, det ville stadig være efter de gamle regler, selvom jeg sagde til hende at det ville jeg ikke stole på så troede hun på sagsbehandleren, som bare GLEMTE at skrive noget som helst om det, så hun sidder fast igen.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2013, 15:02   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, du har ret, man kan nok ikke sammenligne. Men min erfaring er, at der er langt mere tjek på tingene på Frederiksberg, hvor man i København meget nemt bliver kastebold, fordi de er desperate og snot forvirrede - der er simpelthen for mange borgere tilknyttet.

Men ellers er Frederiksberg jo skøn jeg har boet i rigtig mange år på Allégade (min Fars lejlighed) og elskede den lille rosenhave, Federiksberghave, handlemulighederne mm.
Min søn åbner forretning på Falconer Alle her d 1 Juni, han gider ikke MacDonalds mere.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2013, 16:26   #5
morgenstjerne
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 32
Styrke: 12
morgenstjerne er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nej, du har ret, man kan nok ikke sammenligne. Men min erfaring er, at der er langt mere tjek på tingene på Frederiksberg, hvor man i København meget nemt bliver kastebold, fordi de er desperate og snot forvirrede - der er simpelthen for mange borgere tilknyttet.

Men ellers er Frederiksberg jo skøn jeg har boet i rigtig mange år på Allégade (min Fars lejlighed) og elskede den lille rosenhave, Federiksberghave, handlemulighederne mm.
Min søn åbner forretning på Falconer Alle her d 1 Juni, han gider ikke MacDonalds mere.
Helene HR joe der er dejligt på Frederiksberg...det kan man ikke komme udenom ...skønt at have en søn der er så geshæftig...lyder hyggeligt med den butik...
jeg vil gerne gå passivt på kontanthjælp og lave så lidt som muligt indtil jeg bliver 40 og kan få pension og hvis du siger de har tjek på tingene på Frederiksberg hvilket jeg også regnede med da der nok ikke er så mange på bistand som i Kbh frygter jeg lidt en evt flytning...Her i Kbh synes jeg det er kaos og man får som regel lov at gå jeg kan nemlig ikke pga min sociale angst og hvis de er meget friske på Frederiksberg med alle mulige tilbud kunne det være man skulle blive i Kbh...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Helle Smith Se meddelelser
Frederiksberg er efterhånden blevet en del mere belastet, og sagsbehandlingen går mere og mere trængt, har en nabo som er blevet syltet i snart 3 år, den sidste svinestreg de lavede var at sige at hun SAGTENS kunne vente til januar med at søge pension, det ville stadig være efter de gamle regler, selvom jeg sagde til hende at det ville jeg ikke stole på så troede hun på sagsbehandleren, som bare GLEMTE at skrive noget som helst om det, så hun sidder fast igen.
Helle tak for dit indput....har læst flere steder på nettet at sagsbehandlerne kommer med den udmelding....måske er der en intern konkurrence mellem sagsbehandlere om hvem der kan spare flest penge på reformen...det er da ondt...de ved det da godt en dato er en dato...hvad sociallovgivning angår ...og man må da ikke lyve for borgerne....hun burde klage men det gælder jo bare ikke og det er da bare så surt...
morgenstjerne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2013, 16:41   #6
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af morgenstjerne Se meddelelser
jeg vil gerne gå passivt på kontanthjælp og lave så lidt som muligt indtil jeg bliver 40 og kan få pension .
Det skal du IKKE regne med du får lov til på Frederiksberg, på den anden side så ville det måske også være bedst for dig at blive afprøvet og så måske blive afklaret inden du bliver 40, der er jo ingen der siger at du FÅR pension når du bliver 40, der er de måske blevet endnu mere hårde at kæmpe med ...
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2013, 16:49   #7
morgenstjerne
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 32
Styrke: 12
morgenstjerne er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Helle Smith Se meddelelser
Man skal passe på med at sammenligne, nogle får en god behandling i Frb komm. mens andre får en mindre god, Frb har i alle de år jeg har boet her (35 år) været en super kommunen NÅR man kan/har arbejde, men kommer man på kontanthjælp og er syg så sætter de en "ære" i at ALT og jeg mener ALT skal prøves, og gerne flere gange.
På den anden side når du kommer fra Kbh så ved jeg snart ikke om det er værre eller bedre... jeg er parts repræsentant for 2 i kbh, og de kastes rundt på må og få... Så det er måske som at skulle vælge mellem pest og kolera.
Ja pest og kolera det har du sikkert ret i haha...

Jeg har prøves ALT....og jeg har ikke lyst til at prøve ALT en eller 2 gange til på Frederiksberg...Ved godt at jeg nok ikke slipper helt for at spilde min tid...på at blive rask i de nye ressource forløb her i Kbh...men har bare på fornemmelsen at de ikke er helt så strenge så som de er på frederiksberg...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Helle Smith Se meddelelser
Det skal du IKKE regne med du får lov til på Frederiksberg, på den anden side så ville det måske også være bedst for dig at blive afprøvet og så måske blive afklaret inden du bliver 40, der er jo ingen der siger at du FÅR pension når du bliver 40, der er de måske blevet endnu mere hårde at kæmpe med ...

Nej jeg tænkte det nok. Men vidste det ikke det kunne jo godt være at de bare havde mindre ansat og det var det samme hurlumhejhus...som på Skelbækgade Jeg er meget glad for dit svar da det bekræftede de bange anelser jeg havde.....jeg vil gerne afklares med henblik på førtidspension og ja da jeg ikke regner med at få den men samtidigt ikke magter noget som helst...vil jeg helst ikke være et sted hvor de er meget strikse
morgenstjerne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2013, 17:44   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg vil bare indskyde, at det ikke bliver meget lettere med en førtidspension når man er fyldt 40 - man skal stadig gennem ressourceforløb mm, med mindre man er i kategorien, at det er nyttesløst - og den kategori findes også under 40 år.

Vejen til førtidspension er en god læge, og en endnu bedre psykiater. Det er de eneste der kan bane vejen, kommunen kan kun bruge de redskaber DE har, under lovgivningen, som jo netop er, behandlingstilbud, ressourceforløb ect
København bliver meget vanskelig efter de nye reformer - her med ikke sagt, at Frederiksberg ikke følger med, men det er lettere at komme til orde i Frederiksberg, simpelthen fordi der ikke er så mange borgere tilknyttet som fx i København - i København kommer det til at gå som på samlebånd. OG jeg kan bestemt ikke forestille mig at man er mere ''fredet'' fordi man bor i København, nærmest tværtimod, jeg tror folk bliver som jagtet vildt.

Men igen, en lægeerklæring er lige så gyldig på Frederiksberg som i København, så hvorfor så ikke forene det sure med det søde....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 08:59   #9
morgenstjerne
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 32
Styrke: 12
morgenstjerne er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg vil bare indskyde, at det ikke bliver meget lettere med en førtidspension når man er fyldt 40 - man skal stadig gennem ressourceforløb mm, med mindre man er i kategorien, at det er nyttesløst - og den kategori findes også under 40 år.

Vejen til førtidspension er en god læge, og en endnu bedre psykiater. Det er de eneste der kan bane vejen, kommunen kan kun bruge de redskaber DE har, under lovgivningen, som jo netop er, behandlingstilbud, ressourceforløb ect
København bliver meget vanskelig efter de nye reformer - her med ikke sagt, at Frederiksberg ikke følger med, men det er lettere at komme til orde i Frederiksberg, simpelthen fordi der ikke er så mange borgere tilknyttet som fx i København - i København kommer det til at gå som på samlebånd. OG jeg kan bestemt ikke forestille mig at man er mere ''fredet'' fordi man bor i København, nærmest tværtimod, jeg tror folk bliver som jagtet vildt.

Men igen, en lægeerklæring er lige så gyldig på Frederiksberg som i København, så hvorfor så ikke forene det sure med det søde....
Tjaeee nu bliver jeg hvor jeg er indtil videre sagde nej til tilbuddet...du har nok ret i at det ikke bliver hverken sjovt eller nemt nogen som helst steder....det er en frygtelig reform og i der fik den før den trådte i kraft er meget heldige synes jeg.
Så må jeg vel en tur til lægen og psykiateren håber de kan se alvoren i min situation
morgenstjerne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 17:46   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det kan de nok, morgenstjerne!

Så op til egen læge, og få fat i en fra distrikt psykiatrien også, så har du fået taget hul på det.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Frederiksberg kommune - rådighedsbeløb for bistandsklienter? L.S. Alt det andet 3 16-03-2012 20:24
Psykisk lægekonsulent i Københavns Kommune pimpek Alt det andet 7 16-03-2012 08:22
Erfaring med Frederiksberg kommune ping Spørgsmål ang fleksjob 6 02-11-2010 15:01
Erfaringer med Greve kommune? Bigmum Dit og Dat 0 05-05-2009 16:55
Frederiksberg Kommune - en god kommune. Jessica Dit og Dat 4 21-06-2007 09:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension