K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-02-2016, 19:23   #1
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
En uges ferie udenlands fleksjobber?

Jeg skal holde min første sommerferie her i 2016 som fleksjobber
Må jeg tage en uge udenlands-jeg blev visiteret til fleksjob sidste sommer og er nu blevet ansat i mit første fleksjob

Hvordan når det er påske fx mht helligdage,jeg har 10 dage som kan bruges inden 1 maj hvor jeg kan søge ledighedsydelse,men skal man søge i påsken/de andre helligdage,ved ikke lige hvordan det hele foregår
Og mht sommerferie,har jeg ikke optjent noget jo,men modtager man der ledighedsydelse?

på forhånd mange tak
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2016, 19:31   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du holder ferie som alle andre, du finder ud af det med din arbejdes giver og søger ledigheds ydelse i ferien 14 dage før du holder det.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2016, 09:35   #3
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Du skal søge din bopælskommune om ledighedsydelse ved ferie, sålænge du ikke har optjent feriepenge/dage via job.

Jeg får tilsendt en formular af min sagsbehandler, som jeg udfylder og sender til Ydelseskontoret i min kommune.

Jeg skal også sende dokumentation på, at jeg har brugt al optjent ferie m.m. Det kan ses på lønsedler.

Din arbejdsgiver skal også give besked til Ydelseskontor (dokumentation)

Jeg skal også give min sagsbehandler besked.

Alt dette senest 14 dage før afholdelse.

Jeg bor ikke i den samme kommune som mit job

Min arbejdsgiver synes at det er en bøvlet måde. Det skal gøres. På.

Min arbedsgiver har en fleksjobber ansat som bor i samme by som arbejdspladsen og her skal min leder åbentbart ikke give besked på samme måde
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2016, 19:39   #4
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
jjson og Fleksjobber det er noget siden jeg har været her der har været lidt bøvl,men vil bare sige tak for jeres svar
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2016, 09:26   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Mht helligdage, så har du fri som alle andre. Du kan kun holde ferie på hverdage.

Hvis det sted du arbejder holder lukke de 3 hverdage op til Påske skal du bruge 3 af dine feriedage der og ansøge ydelseskontoret om ledighedsydelse under ferie.

Så vigtigt at du får styr op om der er tvungen ferie omkring andre helligdage (for eksempel er der tit noget omkring juledagene) så du har gemt feriedage til det.

Jeg ved for eksempel at min arbejdsplads holder lukket mellem jul og nytår, så det skal jeg bruge 4 feriedage. Og de har lukket op til Påske, det er så 3 feriedage mere der allerede er disponeret over.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2016, 12:02   #6
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Tak Akvamarin jeg må høre om de holder lukket i forbindelse med påske-de har lukket på helligdagene men måske de holder lukket op til,jeg er så bange for at lave fejl

Og heldigvis er det blevet til at jeg er fast månedslønnet,da arbejdsgiver syntes at det er nemmest og det tror jeg også, så kører det vel bare og ikke noget jeg skal bekymre mig om

Har du fået job,Akvamarin hvis ,så et stort tillykke håber det er et godt sted
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2016, 20:31   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Tak Sommersen
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2016, 19:44   #8
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Ok jeg må melde mig i en fagforening har kigget på det faglige hus,der kan man også tegne en fritids/ulykkesforsikring for 30 kr så kan jeg vel godt sige min dyre fritids/ulykkesforsikring op?

Har nu snakket med arbejdsgiver og der er lukket onsdag op til påske,så det må jeg meddele kommunen,men jeg forstår ikke min ansættelseskontrakt jeg får en fast mdr løn og 12,5 %i feriepenge-plejer det ikke at være det ene eller det andet?

Og hvis det er fast månedsløn så giver arbejdsgiver vel det samme i marts selvom det er påske-giver kommunen så tilskud som en almindelig måned eller er den anderledes pga helligdage-undskyld har spurgt kommunen der siger at det afhænger af selve kontrakt og jeg er forvirret

Og mht påske skal jeg ikke skrive noget om helligdagene fordi der er lukket,til sagsbehandler og man modtager en ydelse de dage automatisk? Det er første gang at jeg har et rigtigt arbejde i en helligdagsperiode før har det "kun" været i praktik

Sidst redigeret af sommersen; 24-02-2016 kl. 20:03.
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2016, 20:32   #9
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg er ikke helt stærk i ansættelseskontrakter. Men det lyder som du får feriepenge. Dvs at når du holder ferie bruger du feriepenge + løntilskud istedet for at få løn. Men spørg arb. giver om du ikke kan få ferie med løn, når du har optjent det. Det bliver jo først til næste år. Det vi optjener i år, skal jo først bruges på ferie i ferieåret 2017/18. I dette ferie år må vi holde ferie på ledighedsydelse.

Mht til forsikringer skal du ikke opsige den du har, før du har fået den nye. Så vidt jeg har forstået er det ikke altid selskaberne vil lave police til fleksjobbere.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2016, 20:41   #10
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Tak Akvamarin dvs du forstår det også som om arbejdsgiver siger to ting

1 du får en fast løn hver mdr da det er næmmest så arbejdsgiver ikke skal bruge tid på at regne hver måned

2 feriepenge (er det ikke til hvis man er timelønnet)
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension