K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2007, 17:14   #11
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg tror, det mysmys mener, er, at hvis man arbejder mindre end 15 timer om ugen, er det svært at finde et fleksjob. Hvis man er visiteret til 15 timer om ugen med 2/3-tilskud, betaler abejdsgiveren for ca. 12½ time pr. uge. Det mysmys så skriver er, jo færre timer du har, jo mindre får arbejdsgiveren forærende, idet tilskuddet er det samme (feks 2/3) hvad enten du arbejder feks 13 eller 15 timer om ugen.

Hvis du skal have 15 timer om ugen og 1 ugentlig fridag, skal du have 15 timer fordelt på de 4 hverdage. Feks 3 dage med 4 og 1 dag med 3 = 15.

Jobcentrene påstår, det er svært at få oprettet fleksjobs på 15 timer, men jeg tror, de i det hele taget har svært ved at få oprettet de fleksjobs der skal til, hvad enten det er 15, 18 eller 20 timer..
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2007, 17:33   #12
mysmys
Føler sig hjemme på K10
 
mysmyss avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-07 2007
Indlæg: 42
Styrke: 17
mysmys er ny på vejen
Hej LeneP

Jeg er selv i arbejdsprøvning nu, og kan heller ikke mere end 3 timer om dagen altså 15 timer/uge.

Har spurgt mig frem til om jeg skal forsøge at gå op i tid, da jeg også er ked af at forlade stedet grædende, fordi jeg ikke kan.
Man kan jo godt selv mærke på sin krop om den kan bide mere i sig.

Derfor fik jeg det svar at det behøver jeg heller ikke.
Når det er 3 "gode" timer er det fint, så er der ingen grund til at sætte tiden op, fordi hvis man bliver godkendt til fleks 15 timer om ugen med 2/3 tilskud er det stadig en god forretning for en mulig arbejdsgiver når de får 2½ time gratis forærende pr. uge.

VH Mysmys
mysmys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2007, 23:01   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Hejdien, man skal helt sikkert selv have prøvet det. Min hovedpine går dog aldrig væk, jeg har ikke engang bare 5 minutters pause fra den.

Nu du skriver at det var bl.a. stress, der gjorde at du stoppede. Da jeg var til lægen for at blive tjekket, sagde han til mig, at jeg havde stress. Det fortalte jeg dog ikke min sagsbehandler for jeg ville ikke have at hun sagde at det var mit arbejdes skyld, hvilket det jo sikkert er. Lægen spurgte mig faktisk også om jeg troede at jeg var ved at få en depression...


Du skriver at du er sygemeldt nu, og ikke ved hvor længe det vare. Hiver kommunen ikke i dig hele tiden. Det er nemlig det jeg også frygter lidt.

Jeg er glad for at du har skrevet hvad du har arbejdet med, da jeg ellers havde tænkt mig noget med computer. Dog skal det ikke også være noget med telefon.

Jeg ved godt at du ikke siger at jeg ikke skal søge pension. Jeg er kun glad for at du hjælper mig, du virker som om at du er meget inde i alt det med kommunerne osv. Men jeg føler bare ikke at et andet job, vil ikke ændre på den måde som jeg har det hver dag. Men jeg kan jo ikke vide det, men jeg skal i hvert fald ned i tid. Hvad er det mindste antal timer man skal/må arbejde når man er i fleksjob??

Hvis din læge mener at du har stress skal det skrives ned og du skal ikke holde sådanne oplysninger tilbage for din sagsbehandler ,det kan vise sig at skade dig selv i sidste ende, en stress er ikke sådan at spøge med

hvis din læge mener at du kan have en depression så er det vel mere end vigtigt at få det undersøgt og få det nedfældet ...

Jeg har ikke været sygemeldt så længe og hvis de vil noget så kan de bare skrive, jeg har sygemeldt mig til jobcenter og kommune , det der måske kan komme er en sygeopfølgning men det er jo først efter 8 uger og jeg satser da på et mirakel inden da

og skulle jeg ikke på en eller anden måde gå hen og blive rask ( det er en ny sygdom i tilgift til de andre, og de andre er jeg jo flekser visiteret på) ja så venter jeg og tager den derfra ...

På nuværende tidspunkt er der ingen der river i mig og dem der driver mig til vanvid nu er sygehus og læger og deres halve beskeder og gætterier

Kommunen mærker jeg ikke noget til , og tror såmænd det passer jobcenteret meget godt , så længe jeg er sygemeldt så er jeg jo ikke på nakken af dem for at få hjælp med at finde et job der passer til mig ...

Der findes ikke nogen nedre grænse for fleksjob dog ved jeg at nogen kommuner operere med at kan man ikke klare min 12½ time så er der ingen job (for så er du en udgift for en arbejdsgiver ) og uanset hvor social ansvarsbevidst en arbejdsgiver er , så vil de klart nok ikke betale penge for at få en syg i arbejde

Du må have held og lykke med det hele uanset hvad du bestemmer dig for, og skriv endelig herinde hvis der er noget vi ikke ved, så vil vi prøve at finde ud af det, og om ikke andet så er der mange i samme situation som dig , og som altid gerne vil lytte til dig

Og hvad en §17 kan du jo altid søge, det værste der kan ske er et afslag og en god opdaterering af ressourceprofilen

Lad os vide hvordan det går dig og hvad du bestemmer dig for
  Besvar med citat
Gammel 04-10-2007, 15:10   #14
Lenep
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Ballerup
Alder: 43
Indlæg: 55
Styrke: 17
Lenep er ny på vejen
Hej Alle sammen

Tak for jeres svar, nu forstår jeg det.

Jeg ved godt at jeg skulle have sagt det med stress, men jeg ville ikke gøre det værre end det var. Men jeg vil da klart sige til min sagsbehandler næste gang, også det med depressionen. For det er jo også noget, som et eller andet sted er med til at forværre det hele.

Du skriver noget med § 17 og/eller § 18. Hvor kan man læse om disse §??

Hejdien jeg er glad for at du siger, at kommunen ikke er efter dig hele tiden. Det har man ikke altid lige brug for.

Med Venlig Hilsen

Lenep
Lenep er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension