K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-08-2019, 16:13   #1
Stina1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2017
Indlæg: 63
Styrke: 7
Stina1 er ny på vejen
Har alle læger rent mel i posen?

Jeg har gennem aktindsigt fundet ud af at det står min diagnose er paranoid psykotisk.

Det er en neourolog som har skrevet det for et par år siden da han ikke fandt noget neourologisk.

I henvisningen dertil skrev lægen at jeg havde lidt paranoide ideer (om sygdom og arbejdeskollegaer )og da jeg desværre havde brugt ham som en slags psykolog da jeg stolede fuldt på ham eftersom jeg havde brugt ham i mange år.

Jeg har ikke haft en anelse om dette før min aktindsigt

Jeg undrer mig over at en læge må skrive/ udlevere det til kommunen som jeg har fortalt ham i fortrolighed og at en neurolog må udtale sig om og stille en psykiatrisk diagnose?

Det er jo umuligt at slette dette fra udtalelserne selvom det ikke passer og det er guf for kommunen
Stina1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2019, 10:52   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Desværre kan de skriver hvad de vil, min tideliger læge, overså en svulst på min datter og jeg skiftede læge i vrede min mand fer aldrig brugte sin læge blev der

Da han blev syg ar han meget forstående og sagde til han at han skulle have pension,
2 år efter fik ,in mand akt indsigt og der stod han pjækkede og han fik god hjækp af sin kone som var yderst god til at udnytte systemet
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2019, 21:39   #3
Stina1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2017
Indlæg: 63
Styrke: 7
Stina1 er ny på vejen
Tak jjsonn.
Ja,det er slut med den hyggelige matador doktor som man kan stole på
Stina1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2019, 08:41   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ansat i opråb: Forsikringsselskaberne svigter alvorligt syge

https://www.a4arbejdsliv.dk/artikel/...gB6XGMnxF80tpI

Selskaberne benytter en række krumspring for at undgå at udbetale erstatning til alvorligt syge kunder - blandt andet overvågning og foretrukne speciallæger. Det oplyser en 'insider', som ønsker, at politikerne griber ind.

https://www.dr.dk/nyheder/penge/kont...rk-svigter-mig

Når Camilla Sander har svært ved at acceptere afgørelsen, er det blandt andet fordi, flere læger vurderer, at det netop er ulykken, der er skyld i de gener, der i dag styrer hendes liv.
Men én læge kommer frem til det modsatte resultat, og det er den speciallæge, Topdanmark anbefaler, da der skal laves en speciallægeerklæring.

https://www.k10.dk/showthread.php?t=29135

Derfor findes der et udtryk, som du skal kende: "lægeshopping" hvor kommunen eller forsikringsselskaber har stor kendskab til hvilke speciallæger der på forhånd har en mening, som korresponderer med kommunens eller forsikringsselskabets interesse.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-09-2019, 09:39   #5
Begynder
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2018
Indlæg: 44
Styrke: 7
Begynder er ny på vejen
Jeg er diagnosticeret som overvægtig uden at blive vejet eller målt. Fandt ud af det da kommunen indhentede oplysninger om mig i forbindelse med jeg søgte fleksjob. Endvidere skrev lægen, at når jeg var i stand til at tabe mig var jeg rask.

Jeg har aldrig været overvægtig. Skiftede læge/hospital hvor jeg blev vejet. Den nye læge kunne skrive, at jeg ikke var overvægtig og et vægttab gjorde mig ikke rask. Men lægen sagde i samme åndedrag at vedkommende kune jo ikke vide om jeg havde været overvægtig.
Begynder er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2019, 14:52   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kontant DR: Vi blev svigtet af forsikringen

https://www.dr.dk/tv/se/kontant/kont...WqJPMY#!/03:17

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-09-2019, 21:05   #7
Stina1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2017
Indlæg: 63
Styrke: 7
Stina1 er ny på vejen
Tak for svar Peter og begynder.
Jeg fostår ikke at læger har samvittighed til at løbe fra sit lægeløfte men det må vel blive brugt nogle metoder fra kommunerne som er svære for dem at modstå
Stina1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension