K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2014, 14:58   #1
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Jeg er pga niskoprolaps som har skdet mine nerverødder end på,sygedagpenge . Hospitals lægen har skrevet at min situation er stationer og der ikke er flere behandlings eller optræningsmuligheder. Jeg er startet i et noget de kalder praktik . Er det for at afprøve min arbejdsevne til et fleksion eller for at få mig ud af systemet . Jeg er helt ny i det her og forstår ingenting ... Kan i hjælpe mig ? Og hvordan læser jeg mon jeres svar ?

Jeg har fået forlænget mine sygedagpengeog er kommet i noget praktik. Er det for at afklare min arbejdsevne eller for at kunne smide mig væk fra sygedagpengene ? Jeg er helt ny med det her og forstår ikke meget af det , synes det hele virker lidt indviklet ..

Er der noget som kan hjælpe mig .
Hospitals lægen har skrevet at min situation er stationær og at der ikke er nogen behandlingsmuligheder da det er en ødelagt nerve efter diskoprolaps.

Jeg har været sygemeldt i først 52 uger og så forlængede de den med 39 også er jeg kommet inden her praktik. De siger ikke noget som helst andet end jeg skal sørge for at have en tålelig hverdag og ikke gå ud over min,grænse..

Jeg har været i praktik nu i 6 uger om skal være der i ialt 12 uger .

Er praktik det samme som i skriver herinde, arbejdsprøvning ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 15:05   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
svarne kommer nede under dit eget oplæg, hvor længe har du været sygemeldt, og hvor længe i praktik?
Hva siger jc?

det kan det være men dette er ikke sikket, du skal spøge din sb hvad meningen med praktiken er?

hvor mange timer har du ?
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 15:22   #3
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Han siger det er for at jeg kan blive bevidst om hvad jeg kan og ikke kan.
Jeg har 1,5 time om dagen . Jeg prøvede med 2 men det var for meget .. Der kom voldsomme reaktioner om aftenen men på de 1,5 går det lidt bedre. Selvom jeg alligevel må spise meget morfin.
De gange han har været der har han haft et stykke papir med med forskellige spørgsmål om hvor dygtig , aktiv osv jeg er ...

Der står noget med # 42 på den ' ansættelses ' seddel jeg fik da jeg startede ..

Har en dame ved kommunen. En sagsbehandlerne. Det var hende som gav forslaget om at sætte det daglige antal tid ned . Og når jeg læser hvormeget i kæmper med de sagsbehandlere tænker jeg at mit lyder for nemt .. Og det derfor må være fordi de bare vil ha afsluttet mine sygedagpenge
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 15:44   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Jeg har fået forlænget mine sygedagpengeog er kommet i noget praktik. Er det for at afklare min arbejdsevne eller for at kunne smide mig væk fra sygedagpengene ? Jeg er helt ny med det her og forstår ikke meget af det , synes det hele virker lidt indviklet ..

Er der noget som kan hjælpe mig .
Hospitals lægen har skrevet at min situation er stationær og at der ikke er nogen behandlingsmuligheder da det er en ødelagt nerve efter diskoprolaps.
Ja det er for at afklare dig.. Næsten et obligatorisk skridt..

Loven siger at for at komme i betragtning til et fleksjob/førtidspension, så SKAL arbejdsevnen være nedsat i ethvert job.. Medmindre at det er åbenlyst at man har nedsat arbejdsevne i alle job muligheder

Selvom hospitalet skriver sådan, så er det ikke uden en afprøvning muligt at fastslå, om du ikke kan fungere i et andet job.. Og for din egen skyld, så bør du prøve at gennemføre praktikken.. Ellers havner du bare i en ny..

Sidst redigeret af mik16; 20-02-2014 kl. 15:49.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 16:20   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
lyder som om det er en arbejdesprøvning du er i
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 16:30   #6
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Jeg gør og alt hvad der står i min magt og vil jo gerne arbejde så det er dejlig at komme lidt ind på arbejdsmarked igen .

Tænker umiddelbart om det er for at smide mig på kontanthjælp efter den praktik ?

De siger at de regner med at kunne afklare mig på de 12 uger . Hvad skal jeg så bagefter ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 16:35   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
med dit timeantal skulle det gerne hedde fleks job, men og du er afklaret nok, kan jeg ikke sige, det er meget få der får fleksjob så let.

Jeg har selv fået det ret let men de fleste når at ryge på kh fordi der lige mangler en undersøgelse eller en læge udtagelse et smerte ophold, eller hvad de nu kan finde på.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 17:40   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har lige slået dine to tråde om samme emne sammen @Heidik til et sådan at det bliver mere overskueligt og folk ikke bliver forvirret og evt svare i begge tråde...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 20:40   #9
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Der står ingensteder at det er noget med fleks .. Han har skrevet en mail idag til mig noget om den praktik her er retsiderne for min arbejdsevne . Men hvad bruger de det med arbejdsevnen til og hvad skal han bruge det oplysnings skema til,som vi udfylder sammen med arbejdsgiver når han ankommer hver 14 dag .

Undskyld de mange spørgsmål men føler mig bange for at de løber om hjørner med mig når jeg læser alle jeres historier .
Må sige at jeg kun har mødt poitivitet og forståelse fra dem og det gør mig mistænksom udfra jeres historier om hvor meget de trækker jer rundt .

Mange tak for det webmaster
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 19:26   #10
Harpen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Harpen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Der står ingensteder at det er noget med fleks .. Han har skrevet en mail idag til mig noget om den praktik her er retsiderne for min arbejdsevne . Men hvad bruger de det med arbejdsevnen til og hvad skal han bruge det oplysnings skema til,som vi udfylder sammen med arbejdsgiver når han ankommer hver 14 dag .

Undskyld de mange spørgsmål men føler mig bange for at de løber om hjørner med mig når jeg læser alle jeres historier .
Må sige at jeg kun har mødt poitivitet og forståelse fra dem og det gør mig mistænksom udfra jeres historier om hvor meget de trækker jer rundt .

Mange tak for det webmaster
Jeg kan godt forstå, du er bange. Det er en forbistret situation at være i, når man ikke kan klare sig selv, og er afhængig af andres hjælp og bedømmelse af ens situation.
Hvem ville ikke blive bange?
Men vi er altså stadig nogle, som har fået en god behandling. Lad os håbe, det også bliver din oplevelse

Med det sagt, bør du selvfølgelig vide, hvad meningen er med din praktik.
Har du prøvet at maile til din sagsbehandler og spørge til de ting, du ikke er helt sikker på meningen af?
Harpen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension