K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-03-2013, 23:16   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
SF og S skulle skamme sig, hvis følgende

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/03/17/202835.htm er korrekt.

"Vi blander os ikke i konflikten mellem kommunerne og lærerne. Sådan har det lydt igen og igen fra centrale ministre i regeringen.

Men 21Søndag kan søndag aften afdække, hvordan regeringen og KL i knap halvandet år har arbejdet på at forberede opgøret med lærernes arbejdstidsregler."

SF og S hvis dette er korrekt at I sidder og laver nattemøder med en privat interesseorganisation om overenskomster er I gået for langt.

Hvis det er korrekt vil jeg ikke mere og skifter parti. Nok er nok.

phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-03-2013, 23:44   #2
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Helt sikkert.

Hvis de laver den slags kartel aftaler, så er bægeret for alvor overfyldt.
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2013, 00:25   #3
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Det ser for mig ud til , at journalisterne har gjort et sobert stykke arbejde med at afdække sagen .

Min stemme går aldrig...... aldrig mere til S og SF ....
Også jeg syns ..... at nu er det simpelthen nok.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2013, 10:07   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det undre IKKE mig.

Det er klart at de offentlig ansatte, jo har regeringens store interessse, idet de jo skal betale de offentlig ansatte på finasbugettet.

KL er jo statsansatte, og dermed underlagt direkte regeringen.

Dette har formodentlig også fundet sted på andre områder af de offentlig ansatte, pædagoger, sygeplejsker, politi mv.

De har kun manglet lærene, da de har en stærk organitation.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2013, 12:53   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej KL er IKKE statsansatte...

Kære Popiae

KL, Kommunernes Landsforening er en PRIVAT interesseorganisation som ethver medlem af den de 98 kommuner med kort varsel kan melde sig ud af.

Kontigentet betales af hver enkelt borger, efter nærmere fastsatte regler.

KL, har som formålsparagraf at varetages kommunernes interesse.

Her er spørgsmålet hvem det er.... borgerne eller embedsmændende.?

Jeg er sikker på at der er mange fordele samfundsmæssig ved KL, men lyt nøje til hvad de få KL-politikere kommer med af udtalelser til pressen i enhver sammenhæng. KL, består af ca 400 medarbejdere på en af landets dyreste adresser.

En stor del af den politiske ledelse er jo også borgmestre i egne kommuner, hvor jeg eksempelvis netop har indklaget borgmesteren for Høje-Tåstrup kommune, Michael Ziegler som ikke engang gider svare på henvendelse om manglende overholdelse af Retssikkerhedslovens § 3 stk.2-

Så kald KL for det det er og intet andet.

http://www.kl.dk/Om-KL/

"KL er en privat interesse- og medlemsorganisation for alle 98 kommuner i Danmark. Det er KL's formål, at varetage de danske kommuners fælles interesser og bidrage til, at kommunerne politisk og administrativt løser sine opgaver."

Kontigent til KL

http://www.kl.dk/Om-KL/Kontingent-til-KL-id36713/?n=0

"I henhold til KL's love fastsættes medlemskommunernes kontingent af delegeretmødet. For 2012 opkræves 3.532,42 kr. i kontingent pr. 100 indbyggere."

Politisk ledelse

http://www.kl.dk/Kommunalpolitik1/Be...&section=31275

Prøv at checke hvor mange der overholder lovgivningen som vi i årevist har kæmpet for.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner

Honorar til politikerne i KL

http://www.kl.dk/Om-KL/Politisk-orga...ke-hverv-i-KL/

De aktuelle honorarer for politiske poster i KL er i valgperioden 2010-2014 (niveau den 1. oktober 2012) følgende:

Bestyrelsen
Almindelige medlemmer: 61.053,36 kr.
Formand (inkl. bestyrelses-/formandskabshonorar): 508.777,56 kr.
Næstformand (inkl. bestyrelses-/formandskabshonorar): 254.388,72 kr.

Formandskabet
Almindelige medlemmer: 35.614,44 kr.

Alle KL-udvalg
Almindelige medlemmer: 30.526,68 kr.
Formand (inkl. udvalgshonorar) 203.511,00 kr.
Næstformand (inkl. udvalgshonorar) 61.053,36 kr.

Kommunekontaktråd
Formand 203.511,00 kr.
Næstformand 61.053,36 kr.

Alle beløb er skattepligtige, og der beregnes 1,5 % særlig feriegodtgørelse.

Så endnu engang KL er en PRIVAT interesseorganisation.


Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 18-03-2013 kl. 12:59.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-03-2013, 13:01   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
Det ser for mig ud til , at journalisterne har gjort et sobert stykke arbejde med at afdække sagen .

Min stemme går aldrig...... aldrig mere til S og SF ....
Også jeg syns ..... at nu er det simpelthen nok.
som talt ud af min mund
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2013, 13:24   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja lad den blå blok få stemmerne. Så skal vi nok se løjer. På tide arbejdstidsreglerne for lærerne følger med tiden, hvis vi skal have en blot lille smule optimal folkeskole.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2013, 14:19   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
SF oplyser i mail...

Ingen hemmelig overenskomst-plan

DR1 sendte i går i 21Søndag en historie om en påstået aftale mellem regeringen og KL i forhold til overenskomstforløbet. Den udlægning blev ikke underbygget i indslaget, og vi kan heller ikke i SF genkende dette. SF vil gerne understrege, at vi ikke er en del af en hemmelig aftale med KL om et lovindgreb.

SF respekterer det normale forløb i en overenskomstaftale og tager ikke stilling for eller imod den ene part, deltager heller ikke i de mistænkeliggørelser, der ofte forekommer mellem parterne i en tilspidset overenskomstforhandling.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-03-2013, 15:50   #9
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Stakkels unger...

Jeg misunder dem ikke at skulle gå i fultidsskole. Er spændt på hvordan det bliver, jeg håber ikke børnenes stress-statestik får yderlige fart på.

Ja lad os få en blå regering tilbage, så vi i det mindste får blå politik med DF som væbner, i stedet for den sorte politik de såkaldte røde fører.

Jeg håber virkelig EL snart gør op med at buldre med tomme tønder, og trækker tæppet væk under dem, eller i det mindste gør konkrete forsøg.

Syntes det er fedt med de S borgmestre rundt omkring, der har sagt Thorning godt kan holde sig væk, op til kommunalvalget.

Jeg håber heller ikke hun kommer forbi her i Horsens, og kaster smuds over kommunen. Håber ikke folk straffer S lokalt, her ved valget. Men forstår dem godt, hvis det bliver tilfældet.
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2013, 16:59   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der bliver jo tale om helhedsskole ikke heldagsskole eller fuldtidsskole. Spændende hvordan finansieringen bliver, hvis diverse sportsgrene og musikskoleundervisning indgår i folkeskoleregi, hvor der jo ikke kan være brugerbetaling.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvis jeg skulle lave et parti... logikeren Politik og Samfund 5 14-09-2011 18:04
Hvem kan svare mig på følgende spørgsmål? phhmw Skal kommuner ikke overholde loven? 12 20-09-2010 02:31
Skulle man nappe en P 17? mumle_mund Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 10-07-2009 12:13
Hvis SF skulle bestemme over førtidspension zuza Politik og Samfund 6 07-11-2007 21:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension