K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2013, 02:25   #1
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Matchgrupper fjernes

Regeringen strammer kursen overfor kontanthjælpsmodtagere.

Regeringen vil afskaffe de såkaldte matchgrupper, der er kommunernes faste rettesnor for, hvilke krav og tilbud, landets kontanthjælpsmodtagere stilles overfor.

Det betyder, at der vil blive stillet flere krav - ikke mindst til de kontanthjælpsmodtagere, der hidtil har været placeret i gruppen for de allersvageste, den såkaldte matchgruppe 3.

Gruppen omfatter blandt andet personer med et omfattende stofmisbrug, psykiske problemer eller andre store sociale udfordringer.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...e.html?forside

Sidst redigeret af Thomas1981; 20-02-2013 kl. 02:35.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 09:39   #2
Gerbilwoman
Elsker at være her på K10
 
Gerbilwomans avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Vestsjælland
Alder: 43
Indlæg: 94
Styrke: 16
Gerbilwoman er ny på vejen
Ja, det var så den nyhed min kæreste vækkede mig med idag. Havde bare lyst til at kravle tilbage under dynen og aldrig komme ud igen Kenderes deres dumhed ingen grænser
__________________
Most people would succeed in small things if they were not troubled with great ambitions.
Gerbilwoman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 09:47   #3
Harpen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Harpen er ny på vejen
Den så jeg også lige på tekst-tv. Jeg tænkte: Nu rabler det da helt for dem!
Kan det virkelig passe at ingen af dem, derinde på borgen, har en syg i deres omgangskreds?
Og derfor vitterligt ikke har en anelse om, hvad det vil sige at være gået helt ned?
Harpen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 10:00   #4
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Hvad har hun tænkt sig at gøre ved de som aldrig kommer tæt nok på et arbejde ?? Jeg forstår godt at hun vil have så mange væk fra kh. Men der er altså en gruppe som aldrig kommer i arbejde.
Bare se på k10 hvor mange som har det svært på det almindelige arbejdsmarked. Jeg er selv en af dem
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 10:02   #5
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
kontanthjælpsreformen- alle med arbejde er borgere alle andre er ledige uden arbejde.

se tv idag MF .
socialrådgivere siger det et godt, http://avisen.dk/socialraadgivere-fi...er_206776.aspx

Sidst redigeret af østerbro; 20-02-2013 kl. 10:36. Årsag: ord rettet
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 10:27   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
De vil helst IKKE tale om, de/os der har mistet sygedagpengene, og havnet på kontanthjælp pga sygdom.

Nu er det tilsydenladen misbrugere mv.
Igår var det indvandrekvinder????

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 10:49   #7
sejleren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2012
Indlæg: 28
Styrke: 12
sejleren er ny på vejen
Der må nødvendigvis være en masse der har stemt på de virkelighedsfjerne "lommetyve, lusepustere,amatører" der for tiden sætter dagsordnen.
Det er jo rimeligt åbenbart at man vil skabe et samfund af virkelig fattige og virkelig rige, jeg falder ikke for alle deres floskler om gode intensioner, når det så er sagt burde man lave nogle virkelige samfundsreformer " ikke bare lidt omfordeling". Sæt skat på forbrug, ikke indtægt, nedskriv ejendomsværdien så folk har råd til at betale deres boliger, så kan man arbejde billigere, jeg vil endda tro vi kunne være konkurrencedygtige med Kina, staten kunne spare milliarder på boligsikring og hvem ved, måske ville der være råd til at hjælpe udsatte grupper, Meen, så ville boligspekulanter og banker jo tabe vildt store summer.
sejleren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 10:49   #8
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
Ja jeg læste det os godt,og tænker bare at der snart må være en grænse for hvad MF må finde på,hun har bare ingen hæmninger for at få folk i arbejde

jeg får så ondt af alle de mennesker det kommer til at ramme for de mister jo den smule fred som den matchgruppe 3 giver dem,nu skal de sikkers jage ud i ligegyldige aktiveringer osv osv som kun gør det værre for de borger som har det skidt i forvejen
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 10:53   #9
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Nuværende regering kom til magten på at behandle folk ordentligt og skaffe nogen flere arbejdspladser med en kick start...

Da det mislykkedes besluttede de at fortsætte hvor den gamle regering slap... jage de syge og de fattigste og sparke dem helt ned i kviksandet...

Den her regering har ikke fortjent de stemmer den fik da den blev valgt... dumpet...



....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 11:17   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Thumbs down

Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
kontanthjælpsreformen- alle med arbejde er borgere alle andre er ledige uden arbejde.

se tv idag MF .
socialrådgivere siger det et godt, http://avisen.dk/socialraadgivere-fi...er_206776.aspx
Jeg er faktisk meget enig med Majbrit Berlau og jeg kan i og for sig også godt se hvad det er Mette Frederiksen håber på! Men der er bare ikke penge til det!!!

Havde der været massere af penge til de her tiltag, jamen så hang det også rigtig godt sammen. Men vi skal spare, der er færre penge at arbejde med, og så bliver en sådan løsning jo en katastrofe uden lige...mennesker vi gå ned på sådan en omgang, for de tilbud de så kan få, må ikke koste noget, og hjælp til mennesker er ikke gratis. Det koster!!!

Jeg forudser en klapjagt på mennesker der ikke fortjener en klapjagt, men som fortjener kærlig omsorg og en hvis strygen med hårene hvis de skal komme ud på den anden side som en succes - og nu vil regeringen pelse dem!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Varighedsbegrænsningen fjernes? Eller? Ricky M. Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 29-11-2011 23:02
Hvordan fjernes forkert oplysning i handlingsplanen? femalen Alt det andet 6 19-05-2010 17:37
Matchgrupper Connie Alt det andet 6 31-10-2008 15:01
De forskellige matchgrupper bantam Politik og Samfund 3 10-04-2006 22:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension