K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-10-2013, 18:22   #11
JacobSimon
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
JacobSimon er ny på vejen
Tak til alle.

Bare for en ordens skyld har jeg

2 x overlæge/psykiater erklæring
1 x speciallægeerklæring
1 x neuropsykologisk erklæring

alle med samme resultat, jeg må/kan ikke arbejde mere.

Men det er nok også grunden til at de ikke gør mere ved sagen.

Tak igen

Sidst redigeret af JacobSimon; 16-10-2013 kl. 18:24.
JacobSimon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 18:35   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du skal lige huske...

At hvis du har søgt førtidspension på det foreliggende grundlag....og rehabiliteringsteamet indstiller til et afslag....

Så skal kommunen stadig sende sagen videre til pensionsnævnet eller hvad de nu kalder det i din kommune....så de kan træffe en endelig afgørelse...

Jeg skriver det hvis nu din kommune prøver at bilde dig ind at når rehabiliteringsteamet har indstillet til afslag at så skal sagen ikke sendes videre.....for det skal den...

Det er vigtigt at sagen sendes til pensionsnævnet og de afgøre sagen....

Man kan nemlig ikke klage over rehabiliteringsteamets indstilling....

Men man kan klage over pensionsnævnets afgørelse ved et afslag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 19:07   #13
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af JacobSimon Se meddelelser
Tak til alle.

Bare for en ordens skyld har jeg

2 x overlæge/psykiater erklæring
1 x speciallægeerklæring
1 x neuropsykologisk erklæring

alle med samme resultat, jeg må/kan ikke arbejde mere.

Men det er nok også grunden til at de ikke gør mere ved sagen.

Tak igen
Arbejdsprøvning ?
Ressourceforløb ?
Støtteforanstaltninger ?

Altså alt det ud over det medicinske, hvordan er det med det ?

Når du kommer til rehabiliteringsmødet sidder der repræsentanter for alle forvaltninger i kommunen, og har de det mindste de synes du mangler at prøve, ja så slipper de dig ikke igennem til pension før det er prøvet.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2013, 14:04   #14
Prøveklud67
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2013
Indlæg: 12
Styrke: 11
Prøveklud67 er ny på vejen
Tak for et svar om paragraf 17 , på foreliggende grundlag ...
Lige hvad jeg havde brug for at læse i dag, smiler
Prøveklud67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2014, 20:47   #15
Prøveklud67
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2013
Indlæg: 12
Styrke: 11
Prøveklud67 er ny på vejen
Opdatering

Så kom jeg lidt længere i denne sag. Jeg fik af vide af min sagsbehandler at man ikke kan søge fp selv mere, dvs ; de der søger på paragraf 17 - IKKE får fp.
Min sagsbehandler ville der imod gerne søge den for mig, og lige pt går jeg og venter på sagen, så jeg kan gennemlæse den, og så skal den videre til rehabiliterings teamet. Jeg føler mig så tæt på fp, men alligevel synes jeg den er længere væk end nogensinde før.

Nogen der har erfaring med hvor hurtig man bliver kaldt ind til møde hos rehabiliterings teamet , og hvad sker der i tiden efter...
Prøveklud67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2014, 21:17   #16
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Sagsbehandlingstider paragraf 17

Først det positive.....det er rigtig positivt at din sb selv vil indstille dig til fp-

Når det er sagt , så er du aldeles fejlinformeret fra din sb, hvilket jeg finder meget alvorligt. Du har RET til selv at rejse en pensionssag fx. § 17 stk, 2( som jeg selv har søgt). . Denne ret er ikke afskaffet.

Men det er svært at få en fp idag, min sag har endnu ikke været for rehab.team, og mine forventninger til at få medhold er lave.

Jeg håber din sb står ved sit ord, hvis der går for lang tid kan du selv rejse pensionsagen, det må du fortælle din sb. så vedk. ikke kommer med sådan en fejlinfo en anden gang.

held og lykke
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2014, 07:52   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
Når det er sagt , så er du aldeles fejlinformeret fra din sb, hvilket jeg finder meget alvorligt. Du har RET til selv at rejse en pensionssag fx. § 17 stk, 2( som jeg selv har søgt). . Denne ret er ikke afskaffet.
Jeg ville fluks klage til jobccenterchefen over denne fejlinformation.


Jeg oplevede faktisk, at sb påstod, at jeg ikke kunne søge en §17 når hun havde søgt en §18.
Jeg gik direkte hjem og skrev en klage til jobcenterchefen, og modtog svar med oplysning om, at min klage var taget til efterretning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2014, 08:02   #18
Forhåbentligt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 58
Styrke: 12
Forhåbentligt er ny på vejen
I mit tilfælde gik der over 1 år, da jeg søgte på en paragraf 17 på det forliggende grundlag i marts 2013, og først nu - midt i maj 2014 - blev jeg indkaldt til møde hos rehab team.
Utroligt at Jobcenteret har trukket min ellers velbelyst sag ud i måneder....
Forhåbentligt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2014, 20:29   #19
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Eln Se meddelelser
Hej,
Jeg synes det er ikke ok det er ikke rehabteamet som skal indstille dig til førtidspension. Som jeg har forstået din sag går videre og det kun pensionsnævnet som skal indstille dig til førtidspension eller ej. Jeg synes de vil snyde dig til at trække tilbage din sag om førtidspension og i stedet for det så de vil få dig til at selv søge rehabilitering eller anden....
Jeg tror ikke det er i orden.
Nej, det er rigtig nok. Når man søger førtidspension, skal man forbi rehabiliterings teamet, som skal indstille om de støtter eller ikke støtter ens ansøgning. Først herefter overgår ens ansøgning til pensionsnævnet som så beslutter om man bevilliges førtidspension eller ej.

Men alle der søger førtidspension skal forbi rehabiliteringsteamet ifølge loven.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2014, 20:32   #20
Forhåbentligt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 58
Styrke: 12
Forhåbentligt er ny på vejen
Det er jo rigtignok at Rehabteam kun laver en indstilling og det kommunale Pensionsnævn træffer den endelige afgørelse. Men mine forventninger til at få medhold er lave.
Og næ, nej, Eln. Desværre lider jeg også rigtig meget af 3 kroniske somatiske mere el. mindre uhelbredelige sygdomme (HIV, HCV samt svær astma). Skal rent faktisk til at få lavet en fibroscanning af min lever på Infektionsmedicinsk afdeling (Riget) nu på torsdag. Det var ikke en god dag i går, nej Ikke rart at snakke med sådan nogle om det. Det er desværre sådan samfundet er, næsten ingen får pension, og man mener at alle bør arbejde...
Tankerne kører bare rundt, og der er jo mange ?????
Men forhåbentligt hjælper min ihærdige socialrådgiver fra Distriktpsykiatrien mig med det videre forløb. Én ting er dog sikkert: jeg trækker ikke min §17 ansøgning tilbage!
Forhåbentligt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension