K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2014, 07:55   #11
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det du kan bruge er at hvis psykologudtalelsen skal foreligges rehabiliterings teamet så må de kun bruge klinisk funktion.

Hvis den ikke skal foreligges rehabiliterings teamet, så har ihvertfald jeg svært ved at se formålet med den. For hvem bruge ellers udtalelsen og til hvad. Du har sikkert ikke selv noget at bruge den til. det kan du evt. Bede om at få oplyst

Men har du tjekket om det er så slemt med SME, det er jo en socialmedicinsk enhed og kan sammelignes med Klinisk funktion.

Alternativt kan du jo takke nej, med begrundelse i at der allerede er udarbejdet en udtalelse fra psykolog og hvis den ikke er forlagt rehabiliteringsteamet så kan det jo starte der.

Der er altså regler for at jobcenterne ikke må overbelyse sagen, samt at tiltagene i ressourceforløb er et tilbud, ikke et krav. (Selv om jeg godt ved at det kan være svært at sige nej)
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 10:30   #12
modic
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2011
Lokation: Nordjylland
Alder: 47
Indlæg: 25
Styrke: 13
modic er ny på vejen
Men hvor finder jeg reglerne??

Det er et tiltag rehab team har foreslået... Hvis de var heldige at jeg var psykisk sårbar, så kunne de jo bruge et par år til det... Men nu siger min psyk jo tværtimod at jeg er psykisk stærk!

Mit mål er at udtømme deres platte forsøg på forhaling og spare halløj! Deres er at trække tiden de kan holde mig på kontanthjælp så længe som muligt!! :-S
modic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 12:11   #13
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
du har krav på at få at vide hvad psykolog udtalelsen skal bruges til helt konkret - ikke bare den skal vise din...., Nej hvem bestiller den, hvem skal læse den og hvad skal den konkret bruges til.

Skal den bruges i rehabiliteringsteamet, så står der klart i loven hvorfra de skal hente den. Er den bare for sjov (= trækken tid ud) uden at den har et egentligt formål så kan du jo forlange at de bruger den der allerede er lavet.

loven hvis udtalelsen skal bruges i rehabiliterings teamet er klar : https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=152538

læs kap 4 og kap 5

men har rehabiliterings teamet set den udtalelse din egen psykolog har lavet?

Jeg ved godt at jeg kører lidt i det samme, men har selv oplevet præcist det samme (bare før jeg skulle møde rehabiliterings teamet), hvor jobcenteret tilsidesatte den udtalelse psykologen fra smerteklinikken havde lavet om at jeg ingen ubehandlede traumer havde fra da jeg kom til skade. Og deres tanke var - behandl traumer = fysisk rygskade forsvinder.

Det lykkes mig at få psykologens udtalelse med til rehabiliteings teamet, sammen med Klinisk funktions rapport om at jeg intet fejler psykisk og ikke har brug for psykolog eller psykiater men at mine problematikker er udelukkende fysiske. At jeg er ressourcestærk/ psykisk stærk, men ikke formår at anvende dette ifht arbejdsmarkedet pga. de kroniske smerter.

Dette gjorde (ifg min sagsbehandler) pludseligt at der blev lyttet, for klinisk funktions udtalelser kan/ må jobcenteret ikke tilsidesætte og pludselig stoppede al snak om ressourceforløb og jeg blev indstillet til pension uden ressourceforløb af et enigt rehabiliteringsteam (venter stadig på afgørelsen)

Det er derfor jeg bliver ved med at vende tilbage til Klinisk funktion - for skal den nye udtalelse sagsbehandler vil have lavet bruges i rehabiliterings team, så er loven klar - den skal til Klinisk funktion.

Skal den bruges til andet behøver den ikke at være fra klinisk funktion, men hvad er så formålet med den - hvem skal læse den - hvad er dens formål for hvem, for dig eller for sagsbehandleren?

http://ams.dk/da/Viden/Indsatser/Rehab.aspx

herfra specielt afsnittet: Sundhedsfaglig rådgivning og vurdering fra klinisk funktion

Fra den 1. juli 2013 kan kommunerne alene indhente sundhedsfaglig rådgivning og vurdering fra en klinisk funktion i regionen og fra borgerens praktiserende læge i sager om ressourceforløb, fleksjob og førtidspension.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension