K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2014, 19:09   #1
modic
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2011
Lokation: Nordjylland
Alder: 47
Indlæg: 25
Styrke: 13
modic er ny på vejen
Psykolog udtalelse

Når der i ressource-indstillingen står at man skal have psykolog udtalelse - evt fra SME, kan de så enerådigt vælge hvilken psykolog det skal være? Eller har jeg krav på valgmuligheder??

Min første sagsbeh har rekvireret udtalelse fra min egen psykolog, men fordi hun bekræfter at jeg ikke har nogle psykiske problemer så vil de istedet have mig på SME... For det ku jo være jeg har angst... Øhhh???? Har 6 kroniske smerte diagnoser... Hvor angsten lige kom ind aner jeg ikk!

Hvad er mine rettigheder???

Mvh Zanna
modic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 19:13   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du kan jo starte med at spørge, hvad du skal med en psykolog, når denne ikke må stille diagnoser, samt hvad formålet så er.....

De er bindegale!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 19:33   #3
modic
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2011
Lokation: Nordjylland
Alder: 47
Indlæg: 25
Styrke: 13
modic er ny på vejen
Ha ha.... Enig... Hun skal beskrive mine skåne behov og evt psykisk sårbarhed... Min psykolog har så skrevet jeg er psykisk stærk, samt at hun har svært ved at beskrive skånebehov når jeg er fysisk syg, og hun er psykolog... Det var de ikk fan af, men nøj jeg grinede... :-D

Problemet er der ikke er mere i indstillingen de kan udsætte mig for og jeg har været i ressourceforløb i ca 3 mdr...
modic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 20:13   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Hvad er ressource-indstillingen?

Hvis det er ifbm med rehabiliteringsteam, så skal det være klinisk funktion og ingen andre iflg loven.

Jeg prøvede selv det samme at jobcenteret på baggrund af min rygskade som jeg fik ved et beboeroverfald mente at jeg måtte have nogle traumer. Hvis disse blev behandler kunne jeg nok arbejde en hel masse.
Psykolog fra smertecenteret afviste dette og den fysiske skade var dokumenteret fra adskellige læger, men alligevel blev jobcenteret ved.

Jeg kom så til klinisk funktion i Århus og de afviste ethvert behov for psykolog eller psykiater efter en samtale med mig og min mand.

Denne udtalelse måtte jobcenteret ifølge loven ikke tilside sætte og det lukkede endelig munden på dem.

Jeg havde aldrig taget til en psykolog/psykiater som jobcenteret havde valgt, uanset konsekvenserne - men klinisk funktion er uafhænig af jobcenterne og findes i alle regioner.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 12:42   #5
modic
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2011
Lokation: Nordjylland
Alder: 47
Indlæg: 25
Styrke: 13
modic er ny på vejen
Ressource indstilling = indstillingen til ressourceforløb!

Jeg mangler virkelig noget på skrift om at jeg skal ha valg frihed!
modic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 13:09   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Prøv at se om denne kan bruges. Skal psykolog udtalelsen laves og bruges i rehabiliteringsteamet, så må de kun benytte detteog du har heller ikke andet valg

http://ams.dk/da/Viden/Indsatser/Rehab.aspx

Hvad er formålet med udtalelsen?
For det kommer helt an på formålet ifht hvor og hvem der må lave udtalelsen
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 14:36   #7
Kimmie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Indlæg: 29
Styrke: 12
Kimmie er ny på vejen
Gisne kan du huske, hvor lang tid der gik, fra du blev henvist til klinisk funktion, til du fik en tid der.
Kimmie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 15:59   #8
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
hele forløbet fra jobcenteret henviste mig til jeg havde været til samtale + kommenteret deres rapport ved en samtale mere og til jobcenteret fik rapporten gik ca. 4-5 uger.

Så jeg fik vel til første samtale efter ca. 2 uger , for kan huske at der gik 14 dage imellem de to gange jeg var derinde ialt - det var i Århus, Region Midtjylland
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 16:36   #9
Kimmie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Indlæg: 29
Styrke: 12
Kimmie er ny på vejen
Okay tak for det Gisne.

Det lyder jo ikke så slemt i forhold til ventetider så mange andre steder.
Det vil også være i Århus, jeg skal til, hvis det bliver aktuelt.
Kimmie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 21:15   #10
modic
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2011
Lokation: Nordjylland
Alder: 47
Indlæg: 25
Styrke: 13
modic er ny på vejen
Rehab teamet har indstillet mig til ressourceforløb... I indstillingen har de peget på, at jeg skal udredes ved kommunens træningsenhed, samt evt ha en psykolog udtale fra fx SME omkring psykisk sårbarhed og stresbarhed!

Min første koordinerede sagsbeh valgte at indhente psykolog udtalelse fra egen psykolog, også fordi kommunen har betalt 5 samtaler ved hende... Nu har hun jo så skrevet en klar udtale om min psykiske styrke, hvilket naturligvis ikke huer min nye sagsbeh. Derfor argumenterer hun pt for at det SKAL være SME der laver den, for det vil jo være mere realistisk billede end en der har arbejdet med mig?! (Øhh nå???!!!)

Så derfor... Er der noget jeg kan bruge mod hende i den?? Deres problem er at det er udsigtsløst at fortsætte hvilket træningsenheden har skrevet ret skarpt, og den vil de nødigt æde, da jeg er under 40!
modic er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension