K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2014, 08:53   #11
madamflex
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2010
Indlæg: 46
Styrke: 14
madamflex er ny på vejen
Jeg mener ikke pension Danmark udbetaler noget ved fleksjob/ledighedsydelse.
Ved førtidspension er det vist noget med 3000 kr om måneden før skat.
Men jeg må da hellere kontakte dem snarest og høre hvordan jeg er dækket, hvis jeg overhovedet er. Der er ikke indbetalt noget i de 3 år hvor jeg har været ledig/sygemeldt.
madamflex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 14:31   #12
Bruno
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Bruno er ny på vejen
Det vil være en god idé at kontakte Pensionsdanmark. Hvis du netop er på ledighedsydelse, tror jeg måske du kan være berettiget til TAE (tabt erhvervsevne), så det er da bare at få ringet!

MVH
Bruno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 16:05   #13
madamflex
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2010
Indlæg: 46
Styrke: 14
madamflex er ny på vejen
Nu har jeg lige prøvet at Google tabt arbejdsfortjeneste og Pension Danmark. Det her dukkede op i forbindelse med et spørgsmål fra et medlem:

Du er omfattet af en forsikring ved førtidspensionering, men udbetaling af pension er betinget af, at man bliver tilkendt offentlig førtidspension.

Der er ikke andre muligheder for udbetaling som følge af tabt arbejdsfortjeneste pga. sygdom fra PensionDanmark.


Så det er åbentbart kun ved pension at man kan få noget fra dem.
madamflex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 17:38   #14
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af madamflex Se meddelelser
Nu har jeg lige prøvet at Google tabt arbejdsfortjeneste og Pension Danmark. Det her dukkede op i forbindelse med et spørgsmål fra et medlem:

Du er omfattet af en forsikring ved førtidspensionering, men udbetaling af pension er betinget af, at man bliver tilkendt offentlig førtidspension.

Der er ikke andre muligheder for udbetaling som følge af tabt arbejdsfortjeneste pga. sygdom fra PensionDanmark.


Så det er åbentbart kun ved pension at man kan få noget fra dem.
Du skal bare lige tænke på at der ikke har været indbetalt til pensionesordningen i flere år, så der sikkert kun en meget lille dækning, hvis overhovedet nogen.

Da indbetalinerne stoppede fik du en ny police, her vil du kunne se dækningen.

Du kan også, hvis du har nemid, logge på pensionsinfo.dk og se hvad dækning du har.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 23:21   #15
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af madamflex Se meddelelser
Til Moi, jeg har tænkt over dit spørgsmål. Mener da kun det er hvis man får førtidspension at man kan få noget fra pensionsselskab.
Jeg plus tidligere arbejdsgiver har indbetalt til pension Danmark. Jeg ved ikke om det er den slags forsikring du mener? Jeg har kun den.

Jeps det er den slags jeg mener og jeg har selv 2 jeg får udbetalt fra ved flex.

Men nu håber jeg der er en herinde der ved det (jeg kan ikke selv navigere rundt herinde) men jeg mener at kunne huske det nævnt et sted, at beløbet bliver modregnet 100 % ved et ressourcebeløb, og så er det jo skønne spildte kræfter at få nogle penge tilkendt før ressource-forløbet er slut.

Hilsen Moi
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 23:59   #16
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Moi Se meddelelser
Jeps det er den slags jeg mener og jeg har selv 2 jeg får udbetalt fra ved flex.

Men nu håber jeg der er en herinde der ved det (jeg kan ikke selv navigere rundt herinde) men jeg mener at kunne huske det nævnt et sted, at beløbet bliver modregnet 100 % ved et ressourcebeløb, og så er det jo skønne spildte kræfter at få nogle penge tilkendt før ressource-forløbet er slut.

Hilsen Moi
Der kan jo være tale om udbetaling med tilbagevirkende kraft fra den tid Madamflex har været på ledighedsydelse og før det på sygedagpenge.

Dette skal søges hurtigst muligt inden kravet forældes, vel at mærke hvis der ret til udbetaling.

Rigtig nok at der modregnes fuldt ud krone for krone i ressourceforløbsydelsen.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 12:12   #17
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Der kan jo være tale om udbetaling med tilbagevirkende kraft fra den tid Madamflex har været på ledighedsydelse og før det på sygedagpenge.

Dette skal søges hurtigst muligt inden kravet forældes, vel at mærke hvis der ret til udbetaling.

Rigtig nok at der modregnes fuldt ud krone for krone i ressourceforløbsydelsen.

Mvh. Susanne

Tak for svar Susanne

Madamflex skal uden tøven få søgt i en fart. Det er jo heller ikke sikkert at teamet kommer med en indstilling til ressourceforløb og så er denne del på plads.

Det er rart at være bare lidt forberedt på hvad der sker, hvis... Så held og lykke med dit rehabiliteringsmøde madamflex. Jeg krydser fingre for at de finder frem til hvad der er bedst for dig.
Hilsen Moi
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2014, 01:39   #18
madamflex
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2010
Indlæg: 46
Styrke: 14
madamflex er ny på vejen
Jeg har i dag været til møde med Rehabiliteringsteamet. Jeg blev indstillet til resourseforløb med noget de kaldte paragraf 85. Fik ikke helt fat i hvad det rigtig gik ud på?

Jeg blev efterfølgende meget dårlig, da jeg skulle snakke med min sagsbehandler, så jeg fik en ny tid til en samtale. Men han havde ikke tid til mig før om en uge så det pænt lang tid at vente. Har forsøgt at ringe ham op men uden held.

Er der mon nogen herinde der kan fortælle hvad jeg kan vente mig?
madamflex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2014, 08:01   #19
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Mon de mener hjemmevejleder/bostøtte?

http://socialpsykiatri.roskilde.dk/h...rvitilhvem.asp
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2014, 13:14   #20
madamflex
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2010
Indlæg: 46
Styrke: 14
madamflex er ny på vejen
Tak for link. Men det kan vist ikke passe det kan være det. Jeg kan godt klare mig i mit hjem
madamflex er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension