K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2014, 12:09   #1
Freja149
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2014
Lokation: Roskilde
Indlæg: 6
Styrke: 0
Freja149 er ny på vejen
Question Revalideringsydelse til 4-årig uddannelse

Efter mange års problemer med at finde fodfæste på arbejdsmarkedet forårsaget af psykiske barrierer ønsker jeg nu at søge om revalideringydelse til læreruddannelsen.


Jeg har p.g.a. samme barrierer flere mislykkede uddannelses-forsøg bag mig også på læreruddannelsen samt pædagoguddannelsen

Derfor har jeg opbrugt alle mine SU-klip.


Det seneste halvandet år har jeg brugt på at erhverve mig lille erhverskørekort, men efter 3 meget hurtige fyringer i træk indenfor den branche er jeg nu igen på kontanthjælp.

Fyringerne fik mig til at indse, at en uddannelse er dybt nødvendig for mig, hvis ikke jeg vil gå med frygten for netop fyring - og hvis ikke min indtægt konstant skal svinge imellem kontanthjælp og andet indenfor lavtløns-området resten af min tilværelse.

Efter første samtale med en meget sympatisk, men uerfaren sagsbehandler ang min situation og mit revalideringsønske, føler jeg, at hun - og kommunen allerede HAR indtaget den holdning, at jeg uanset hvad IKKE skal bevilges revalideringsydelse.


Det er klart, at min helbredsmæssige situation må belyses nøje ifht. revalideringsønsket.

Mit spørgsmål til jer allesammen er, hvad jeg som privatperson selv kan gøre for at sikre mig en UVILDIG sagsbehandling? Det er meget frustrerende for mig, at føle mig bortdømt på forhånd, så jeg håber meget på gode råd-)

Hav en god fredag allesammen-)
Freja149 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2014, 12:14   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at du i hvert fald skal overbevise dem om at den grund der gjorde at det mislykkedes de sidste gange ikke er til stede mere.. for hvis den grund stadig er der, vil de nok tænke at risikoen for at det heller ikke lykkes denne gang er stor..

Måske vil de pege på virksomhedsrevalidering eller noget andet istedet..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2014, 12:34   #3
Freja149
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2014
Lokation: Roskilde
Indlæg: 6
Styrke: 0
Freja149 er ny på vejen
Hej Pip.

Tak for dit konstruktive svar, Det er jeg glad for. Jeg tænker det samme.

Virksomhedspraktik som lærer er blot lidt vanskeligt at arrangere rent praktisk, fordi det jo skal passe med en klasse, fag osv.


Jeg overvejer, at efterlyse muligeden for et "skema" via mine tidligere studiekammerater. De er nu lærere og jeg har særligt via Facebook kontakt til mange?

Ellers har jeg 1. gang talt med en psykiater om mit ønske. Desværre fik jeg også der indtryk af, at hun ikke tror på revalidering end ikke, at jeg kan fuldføre uddannelsen-(

Jeg føler derfor, at det på flere fronter er meget opad bakke.


Tak for dit svar-)
Freja149 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2014, 12:38   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
En revalidering er jo heller ikke i sig selv et slutmål men et middel til at du som mål kan få en lønindtægt. Men klø på.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2014, 12:51   #5
Freja149
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2014
Lokation: Roskilde
Indlæg: 6
Styrke: 0
Freja149 er ny på vejen
Hej Stampe-)


Ja, nemlig et middel til en levedygtig løn. Det sidste ser jeg lige præcis som slutmål.

Tak for opbakningen-)
Freja149 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2014, 13:40   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Måske kan du undersøge muligheden for en forrevalidering..

Sådan en er netop møntet på at forberede en evt revalidering, og få sporet sig ind på hvad man kan klare og hvad man ikke kan klare..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2014, 13:54   #7
Freja149
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2014
Lokation: Roskilde
Indlæg: 6
Styrke: 0
Freja149 er ny på vejen
Jeg er opmærksom på begrebet forrevalidering og tænker, at timer i et skema på en folkeskole, som jeg berørte tidligere, kunne fungere netop som en slags forrevalidering?

Jeg har flere års erfaring som lærervikar også i faste skemaer så "imellem linjerne" forstår jeg på sagsbehandleren, at kommunen måske nok har tillid til, at jeg vil kunne fungere i jobbet som lærer, men tvivler på, at jeg vil kunne gennemføre selve uddannelsen?

Jeg er meget glad for de gode råd og input - og modtager med meget stor taknemmelighed alle input til min situation
Freja149 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2014, 14:41   #8
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Freja skriver "Efter første samtale med en meget sympatisk, men uerfaren sagsbehandler ang min situation og mit revalideringsønske, føler jeg, at hun - og kommunen allerede HAR indtaget den holdning, at jeg uanset hvad IKKE skal bevilges revalideringsydelse."

Her er det vigtigt at du søger aktindsigt så du ved helt præcist hvad kommunen /sagsbehandleren skriver i din sag. På den måde kender du også kommunens argumenter. På den baggrund kan du bedre argumentere for dit ønske om revalidering.Der ligger et skema her på siden under "nyttige links" til at søge aktindsigt. Held og lykke!
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2014, 15:02   #9
Freja149
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2014
Lokation: Roskilde
Indlæg: 6
Styrke: 0
Freja149 er ny på vejen
Tusind tak for dit rigtig gode råd, Ida-)


Jeg HAR søgt om og fået aktindsigt.


Disse papirer fik jeg tilsendt via E-boks i går aftes. Jeg opfatter deres journalføring efter omtalte møde, som om, at de allerede HAR bortdømt mig på forhånd.

Dette er nu selve årsagen til min bekymring og grunden til at jeg prøver at søge lidt råd og vejledning herinde.

Tak for hjælpen, Ida-)
Freja149 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 08:22   #10
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Freja149 Se meddelelser
Tusind tak for dit rigtig gode råd, Ida-)


Jeg HAR søgt om og fået aktindsigt.


Disse papirer fik jeg tilsendt via E-boks i går aftes. Jeg opfatter deres journalføring efter omtalte møde, som om, at de allerede HAR bortdømt mig på forhånd.

Dette er nu selve årsagen til min bekymring og grunden til at jeg prøver at søge lidt råd og vejledning herinde.

Tak for hjælpen, Ida-)
Problemet er passus'en: Kortest mulig vej tilbage til arbejdsmarkedet.

Såfremt kommunen kan pege på en kortere uddannelse, eller slet ingen idet du evt. har en uddannelse, kan de nægte dig læreruddannelsen på revalidering.
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension