K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-08-2013, 17:40   #21
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Der kan godt være sager i forvaltninger som man ikke ved.

Derfor er det også kommunen der skal oplyse hvad de har registreret og ikke borgeren der skal regne ud hvad kommunen eventuelt har registret hvor.

I sager om aktindsigt er det kommunen der er på arbejde, fra man aflevere sin anmodning til man modtager materialet i sin postkasse. Men det er vist blevet sagt en del gange efterhånden... og jer der stadig synes borgeren selv må... Jamen så gør i jo bare det... kommunen sender nok en lille buket når du er skidt op på vejen fra Herodes til Pilatus!
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2013, 22:05   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg sidder og undrer mig......

I tidens løb er der blevet skrevet rigtig meget om aktindsigt, og det er mit indtryk, at rigtig mange af sidens brugere har benyttet en af de to formularer, som ligger under "nyttige links", til formålet.

Jeg har brugt rigtig meget tid på K10, både før og efter jeg oprettede mig som bruger, men jeg kan ikke mindes, at have læst om andre brugere herinde, end Abraxus, som har haft problemer med, at kommunen har skullet have oplyst hvilke afdelinger der ønskes aktindsigt fra.

Og det er da egentlig utroligt, hvis det altså er så besværligt, som nogen kan få det til at lyde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2013, 01:21   #23
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SBAM Se meddelelser
Webmaster
Jo, men Abraxus har formentlig ikke en sag kørende i teknisk forvaltning, hvorfor det vil være spild af ressourcer, hvis de skal bruge tid på aktindsigter fra de øvrige forvaltninger.

Derfor synes jeg, at det er meget rimeligt at man præciserer om det drejer sig om aktindsigt i en børnefamiliesag, sygedagpengesag eller en sag om hvorvidt man må lave en tilbygning til sit hus.

Abraxus
Hvad mener du med alle afdelinger.
Jeg vil mene at du ganske enkelt bare kan bede om aktindsigt i henholdsvis kontanthjælpssag, sygedagpengesag og enkeltydelsessag fx og så er det op til dem at finde de oplysninger til dig.

Men hvis du beder om aktindsigt i en sygedagpengesag og de ikke kan finde ud af at sende sådan en samlet, lyder det helt forkert. Og er bestemt ikke i orden.
Jeg har haft rigtig mange sager igennem årene i flere forskellige afdelinger. Så er der også kontrol sager og andre sager som jeg ikke er blevet informeret om.

Nogen gange føler jeg at jeg bliver behandlet mærkeligt, så jeg vil også gerne vide om der er nogle sager/kommentarer der spøger i systemet.

Der er også det, at jeg flere gange bliver bedt om at give instanser lov til at indhente alle mine data, så vil jeg dælme også have lov til at læse hvad de rent faktisk finder og læser.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg sidder og undrer mig......

I tidens løb er der blevet skrevet rigtig meget om aktindsigt, og det er mit indtryk, at rigtig mange af sidens brugere har benyttet en af de to formularer, som ligger under "nyttige links", til formålet.

Jeg har brugt rigtig meget tid på K10, både før og efter jeg oprettede mig som bruger, men jeg kan ikke mindes, at have læst om andre brugere herinde, end Abraxus, som har haft problemer med, at kommunen har skullet have oplyst hvilke afdelinger der ønskes aktindsigt fra.

Og det er da egentlig utroligt, hvis det altså er så besværligt, som nogen kan få det til at lyde.
Som jeg skrev i det første indlæg, ringede jeg til kommunen for at finde ud af hvem jeg skulle adressere (forvaltning/sagsbehandler) den til (som der står på aktindsigts formularen her på siden).

Det er da vel tilladt at stille spørgsmål?
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2013, 09:27   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Som jeg skrev i det første indlæg, ringede jeg til kommunen for at finde ud af hvem jeg skulle adressere (forvaltning/sagsbehandler) den til (som der står på aktindsigts formularen her på siden).

Det er da vel tilladt at stille spørgsmål?
Jamen hov, Abraxus, den var jo slet ikke møntet på dig.

Der er nogle brugere her i tråden, som mener, at man skal skrive hvilke afdelinger man ønsker aktindsigt fra.
Men det er mit indtryk, at de allerfleste, som bruger disse formularer til at bede om aktindsigt, bare udfylder med f.eks. Roskilde kommune, som modtager, og så sig selv som afsender, og så afleverer den på kommunen.

Og det er mit indtryk, at det plejer, at glide glat, at folk får den aktindsigt de ønsker.
Uden, at borgeren præciserer hvilke afdelinger, der ønskes aktindsigt fra.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aktinsigt, hvad er det? + Sagsbehandler? 1980 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 31-08-2012 21:39
Aktinsigt = læk af personfølsomme oplysninger Pinny Kommunernes Tavshedspligt 16 12-11-2011 23:12
Aktinsigt. hwm Alt det andet 2 16-10-2009 12:41
Formular til begæring om løbende aktinsigt? Gerbilwoman Alt det andet 12 21-04-2009 23:02
Hvad har man krav på at få udleveret ifbm aktinsigt Benjamin Alt det andet 18 06-11-2008 23:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension