K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-10-2011, 15:52   #1
Mommse
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
Mommse er ny på vejen
Enhedslisten kræver højere kontanthjælp til unge

http://politiken.dk/politik/ECE14352...blisterseneste

så min stemme ikk helt spilt. håber de får det gennemført.
Mommse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2011, 16:18   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig, men i samme åndedrag vil jeg så sandelig også håbe de får gjort noget med SU'en. Synes altså min søn kæmper som en vild for at få det til at hænge sammen - husker ikke hvad han får - men det er udeboende satsen og jeg mener den er under 6000 kr om måneden FØR skat. Når han har betalt sine udgifter, så har han 1200 kr til mad, tøj, transport, fornøjelser...

Og han kommer altså fra en løn på 30.000 kr før skat, så han har spændt livremmen kraftigt ind......han klager ikke, men han kommer RET OFTE hen ved spisetid, og er sågar begyndt at spise alt det han ellers aldrig har kunne lide
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2011, 16:44   #3
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
kommer jo an på hvormeget de vil sætte den op nu når man ved hele torning osv ikke vil have vi skal stige i løn osv hvis der kommer ti lat være det samme eller få 100 kroner inellem kontanthjælp og laveste kassedame løn/ubetalt så har vi problemet jo efter min mening
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2011, 16:58   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det burde være uden betydning hvad den laveste løn kontra kontanthjælp udgør.

At være på kontanthjælp - for de arbejdsmarked parate - er ens betydende med at de skal arbejde, og altså ikke har den mulighed for at blive hjemme fordi det bedre kan betale sig.
Der er ikke en valgmulighed.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2011, 17:00   #5
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
jeg ser det så på en anden måde der er vi jo forskelige
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2011, 17:23   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
jeg ser det så på en anden måde der er vi jo forskelige
Hvad mener du? Hvis man har fortalt på kommunen man er parat til at arbejde, opdaterer sit CV og er aktivt jobsøgende, så kan de da ikke pludselig sige, at nu er de ikke arbejdsmarked parate alligevel fordi de vil gå hjemme for 500 kr mindre......eller?? Det kan jo ikke rigtigt lade sig gøre.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2011, 19:39   #7
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
mente om det kan betale sig at arbejde på kontanthjælp hvis den hæves x antal kroner
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2011, 19:52   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tænker du på kontanthjælpsloftet?

Uanset hvordan vi ellers vender og drejer det, så giver de laveste ydelser fattigdom, og jeg ser ingen grund til ikke at hæve loftet - vi har jo netop set gennem de seneste år, at der ikke kommer flere i arbejde selvom ydelserne er sat ned og loftet er kommet over. Tværtimod er fattig dommen eksploderet, hvilket bliver endnu dyrere på sigt. For ikke at nævne det dybt tragiske for disse familier!

Man skal behandle mennesker ordenligt, og de skal have et beløb de kan overleve på. Hvis kontanthjælpen ligner den laveste løn, så er kontanthjælpen fair. Ligger kontanthjælpen langt under mindstelønnen, så bliver det meget svært at overleve, og så opstår fattigdommen. Folk der må gå fra hus og hjem, børn der ikke kan deltage i sociale arrangementer som de andre, fritidsinteresser der må fravælges, isolation osv, som IGEN bliver til at samfundsproblem med utilpassede unge, der IGEN koster kassen...

Jeg er enig med regeringen når de siger, at man skal investere i mennesker.

Synes en kontanthjælp uden loft, og en afskaffelse af de mindste ydelser som starthjælp mm er godt.

Så kan vi så diskutere om lønnen på arbejde (mindstelønnen) så er fair. Her mener jeg jo at det trænger til eftersyn, og at mindstelønnen skal trækkes op så der kommer pæn afstand til kontanthjælpen - det skal altid kunne betale sig at arbejde.

Sidst redigeret af Ninja; 30-10-2011 kl. 19:59.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2011, 20:06   #9
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Nej den er fint som den er kh skal ikke være særlig høj. Er så enig med Extra

om su skal være højere kommer vel an hvordan vi men ser på det.

Der findes lejligheder som er meget billige. OK nok ikke i Aarhus eller København men Odense og Aalborg findes der billigere lejligheder som også ligger godt.
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2011, 20:27   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo, men det er jo ikke altid de billige lejligheder er ledige - og står folk og ikke kan betale deres regninger, så kan man jo ikke forvente de kan flytte ind måneden efter.............

Jeg synes også kontanthjælpen er fair nok, men glæder mig alligevel over de vil fjerne loftet og de laveste ydelser - også selvom jeg ikke er kontanthjælpsmodtager.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mindre i kontanthjælp skal hjælpe unge Webmaster K10 Nyheder 0 06-01-2013 02:00
halvering af kontanthjælp til unge under 30 nensypigen Politik og Samfund 2 18-04-2012 15:50
Succes med at få unge ud af kontanthjælp Vej86 Politik og Samfund 0 09-03-2012 07:40
Unge skal arbejde for kontanthjælp Vej86 Politik og Samfund 2 12-01-2012 10:41
Højere kontanthjælp til tyskerne bla-bla Politik og Samfund 6 16-02-2010 19:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension