K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2006, 16:37   #1
engelkes
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2006
Indlæg: 4
Styrke: 0
engelkes er ny på vejen
feriepenge / deltids syg

Hej PiaB
Håber du kan hjælpe mig. Jeg har været deltids sygmeldt i 14 mdr.,afventer de forhåbentlig sidste undersøgelser inden jeg kan få bevilligt flexjob.Jeg er blevet sendt fra den ene undersøgelse til den anden som alt i alt har stået på i 2 år nu.Mit problem er at jeg har afholdt 3 ugers ferie med feriedagpenge af arbejdsgiveren og nu gerne vil afholde de sidste 2 uger som jeg tror jeg har ret til.
Har jeg ret til 5 ugers ferie eller ?Fagbevægelsen vil ikke dække de 14 dage da jeg ikke står til rådighed.Kommunen vil heller ikke dække ,da de mener, at når jeg kan holde ferie , så er jeg ikke syg.
Jeg har fået afslag af Kommunen om feriedagpenge og vil nu gerne anke sagen , er jeg berettigt til ferie ? Hvis ja hvem skal betale for dagpenge.Jeg har ikke kunne finde nogle svar på nettet , kun flere artikler om ledighedsydelser ! Vil det være noget i mit tilfælde eller skal man være visiteret til flex inden den ordning træder i kraft.
Jeg håber du kan hjælpe mig da jeg føler mig som en kastebold i systemet.
på forhånd tak engelkes
engelkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2006, 21:16   #2
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: feriepenge / deltids syg

Hej Engelkes.
Jeg vender lige tilbage i morgen, da jeg lige skal være helt sikker inden jeg svarer.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2006, 23:37   #3
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: feriepenge / deltids syg

Hej igen.
Så har jeg talt med en ekspert på sygedagpengeområdet.
Først og fremmest, optjener man ikke feriepenge når man er på sygedagpenge (kun hvis man er på barsel, optjener man en ferieydelse). Du har som deltidsygemeldt muligheden for at holde ferie, men hvis du ikke har optjent feriepenge til de sidste 14 dage, skal du betale af egen lomme.
Når du er visiteret til fleksjob, har du ret til ferie med ledighedsydelse - under forudsætning af, at du er berettiget til ledighedsydelse - hvilket du vil være, når du kommer direkte fra sygedagpenge.
Men når du er i arbejde, burde du jo have optjent nogle feriepenge medmindre du selvfølgelig fik dem alle sammen udbetalt under din 3 ugers ferie.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2006, 09:59   #4
engelkes
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2006
Indlæg: 4
Styrke: 0
engelkes er ny på vejen
RE: feriepenge / deltids syg

Hej Pia
Tak for svaret . Ja, jeg havde optjent til 3 uger fra arbejsgiveren som jeg har brugt til 3 ugers ferie.Så jeg må bare nyde en uge sammen med mine børn og lad være med at spekulere på det økonomiske.
Jeg håber at jeg snart (efter 2 år)kan blive visiteret til flexjob , så har jeg den bekymring mindre.
KH engelkes
engelkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Feriepenge fra sidste feriepenge MetteMusen Spørgsmål ang fleksjob 11 16-05-2013 19:50
Fuldtidsindtægt på deltid, deltids sygedagpenge Grethe55 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 15-05-2012 09:05
feriepenge andersand10 Alt det andet 7 10-03-2012 17:34
deltids flex findes det dutzie Spørgsmål ang fleksjob 39 01-02-2012 21:07
kan deltids privat hjemme hjælper søge flexjob adam Manglen på Fleksjob 2 03-12-2008 00:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension