K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > E-Damper

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

E-Damper

Her kan man smide alt der høre ind under emnet E-Damp.

Vil man have mere info om E-Damper kan man besøge dette forum Dampforum

Vil man have mere info om det at blande væsker selv kan man besøge dette forum Selvblander Væske

Vil man have mere info om videnskablige undersøgelser med hensyn til E-Damper kan man besøge denne hjemmeside Videnskablige undersøgelser E-Damp

Batterivejledning - Batteri Skema - OHM´s Lov - Volt/Watt/Ohm Skema


Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-12-2015, 00:27   #2101
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det er ikke særligt godt...for der ligger meget mere bag...og det bliver ikke nævnt..

Så personligt vil jeg sørge for at have hvad jeg skal bruge fremover...hamstre hamstre..

Sørgeligt at se at de laver lovgivning ud fra ting som skete i 2010 og deromkring....der hvor man ikke vidste så meget om skadevirkning, passiv damping osv...

Specielt når man ser hvor langt de er kommet med undersøgelser ang damp...

De ser overhovedet ikke til den engelske sundhedsstyrelse og hvad de er kommet frem til...

De går tobaks industriens ærinde...plus de dejlige mange skattekroner de får ind på rygerne...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2015, 16:21   #2102
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Ja der er ikke andet end at hamstre rigtig godt de sidste mdr.
og så må det holde så længe det nu kan.
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2015, 17:06   #2103
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Der må hamstres, mix n'match har en rabatkode pt.: welcome16 den giver 5%, ikke meget, men det kan da dække fragten...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2015, 21:37   #2104
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Jeg har lige købt aroma hos http://www.mixnmatcheliquids.com/da/

de er lidt billigere end her hjemme og med koden er fragten billige end her hjemme
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2015, 22:33   #2105
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej
jeg har læst og læst og fatter ikke en dyt af de lovforslag!! suk
mon det bliver sådan at jeg ikke kan købe nikotin væske 12 procent og aroma dertil?
hvad med mine tvistbatterier og den jeg hælder væsken i..jeg kan ikke finde ud af om jeg skal gå i panik eller tage det som det kommer
kan se at der står noget med at på opholdssteder mv at der skal evt dampes udenfor.. så helt ud går det vel ikke..
__________________
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2015, 01:09   #2106
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man vil stadig kunne købe væske med op til 20 mg nikotin og man vil stadig kunne købe tanke...

Men men....det kræver at der findes forhandlere der har økonomien til at registere disse produkter...

Dette skal gøres 6 måneder før man vil sælge produkterne..

Man kan roligt regne med at de fleste forhandlere ja de vil forsvinde...medmindre de vil opretholde deres butik ulovligt...

Forhandlere skal registreres og de skal betale for hvert produkt de vil sælge....der står intet om pris....men hvis det følger de priser som var på tale i sidste lovforslag....ja så er det helt vanvittige priser vi snakker om.....over 50.000kr pr produkt....

Men det eneste som står om priser ang forhandlere og de produkter som de vil sælge....ja det er at ministeren kan beslutte dette...

Er priserne som i det tidligere forslag....ja så er der næppe nogen danske forhandlere som vil kunne overleve som ecig forhandlere...

Tanke som kan indeholde mere end 2 ml ja de bliver ulovlige...

Man vil maks kunne købe væske på 10 ml...og den må ikke være på over 20 mg...

Det forbydes at sælge til folk under 18 år..

Der må ikke under nogen omstændigheder reklameres for disse produkter....

Der må ikke dampes på offentlige steder.....og alle arbejdspladser hvor der kan komme folk udefra....ja de skal have en nedskreven politik ang damp...

Som jeg forstår det....så kan alle produkter som er ude på markedet inden d. 20/5- 2016....de kan sælges som normalt og kommer ikke ind under denne lov...ihvertfald frem til d. 20/5-2017...

Det var sådan lige det overordnet...ud fra det jeg har nået at læse...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2015, 15:09   #2107
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Tak for svar web
men suk altså hvor er det nedslående!! hvorfor skal et rigtig godt alternativ til cigaretter bare ødelægges.. jeg synes det er mega ærgerligt.
må hellere rydde kontoen og få hamstret noget
__________________
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2015, 15:34   #2108
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Har skrevet mit høringsbrev og sendt det afsted - som inspiration for jer andre, som ikke magter at læse lovforslaget igennem.

I kan med fordel bruge de punkter jeg har fremlagt

https://www.facebook.com/permalink.p...00009693697325
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2015, 16:38   #2109
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Fint indspark @Bodrum...

Man kan med fordel...hvis man selv vil skrive til dem....og når det kommer til at der maks må være en tankstørrelse på de 2 ml....gøre dem opmærksom på at jo lavere tankstørrelsen er....jo mere tit skal man påfylde og dermed have risikoen ved at komme i kontakt med væsken...

Det giver jo ingen mening at man vil udsætte borgerne for at komme i kontakt med væsken mere end nødvendigt...

Jeps @AAA...det er yderst nedslående...specielt fordi de ikke vil lytte til de gode argumenter...

De nøjes med at lytte til medicinalindustrien og tobaksindustrien...

De ville kunne lære så meget mere hvis de ville lytte f.eks til den engelske sundhedsstyrelse....som har fundet ud af at dette produkt ikke skal tales ned men op....da det vil have mega større fordele for borgernes sundhed...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2015, 14:24   #2110
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Hvis det bliver vedtaget uden ændringer vil det betyde døden for samtlige danske forhandlere,
de små forhandlere vil ikke kunne overleve grundet de vanvittige gebyrer for godkendelser (ca 37.000 for godkendelse og ca 14.000 årligt for opretholdelse af godkendelse - pr vare) Alt det udstyr vi kender i dag vil blive forbudt at sælge.
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension