K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > E-Damper

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

E-Damper

Her kan man smide alt der høre ind under emnet E-Damp.

Vil man have mere info om E-Damper kan man besøge dette forum Dampforum

Vil man have mere info om det at blande væsker selv kan man besøge dette forum Selvblander Væske

Vil man have mere info om videnskablige undersøgelser med hensyn til E-Damper kan man besøge denne hjemmeside Videnskablige undersøgelser E-Damp

Batterivejledning - Batteri Skema - OHM´s Lov - Volt/Watt/Ohm Skema


Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2013, 17:07   #1201
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Godt du har fået naboen med på dampen, så skal der bare en god væske til så han bliver

der....

Jeg har det på samme måde, når jeg møder en ryger så lugter de frygtelig selv på lang

afstand.....går jeg inde i byen og der går en foran som ryger, ja så skifter jeg side.

vi har aldrig røget inde men nu damper vi inde, man kan se duggen på vindue nu hvor

det er kold uden for, men det er hurtig at få væk og så er det ikke gult.
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 18:45   #1202
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man vil næppe komme så langt med at fortælle rygere at de lugter af røg og det faktisk ikke lugter så godt....for det kan man ikke selv lugte når man selv ryger...måske i korte øjeblik men det er da også det...

Jeg har siddet her og røget 60 smøger pr dag og jeg synes da ikke at det lugtede...jo jo jeg kunne da godt se nicotinen alle steder....men jeg kunne ikke lugte det grimme...

Men efter bare 14 dage uden en smøg....er du så færdig man kan lugte den røg...og ja den lugter ikke særligt godt...hvis der kommer en på besøg som lige ryger en smøg...

Min overbo...han vil så gerne gå over til damp....og han har en plejemor som har et par ego batterier liggende med tilhørende tanke...som han havde fået at vide at han godt må få for hun kunne ikke holde op med at ryge...

Men fordi han gik hjem til hende og fortalte om mig der var stoppet fra 60 smøger om dagen til ingen smøger om dagen...kun damp....ja så ville hun ikke af med de batterier alligevel....

Så det smitter af på folk når de ser og høre at andre godt kan stoppe med at ryge...

Jeg har været på kraftig indkøb i denne sidste måned....så jeg har et par batterier som han kan få....og jeg har da også noget væske som jeg ikke kan li men det kan han..som han også kan få...så han alligevel kan komme igang med at dampe...

Min overbo er ret ung...så hvis han kan stoppe med at ryge nu ja så kan han undgå de værste skadevirkninger som de smøger giver..

Men det er sg rart at se at man bare ved ens eget eksempel kan inspirere andre til at stoppe helt med at ryge....

Jo flere jo bedre...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 23:21   #1203
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster
jo jo jeg kunne da godt se nicotinen alle steder....
Lige for en god ordens skyld, det er ikke nikotinen du kan se, det er tjæren...

Det gør en stor forskel, da der jo også (for det meste) er nikotin i dampen.

Jeg ved godt man siger "nikotingule vægge" nikotingule negle" osv. men jeg syntes at det med dampens fremkomst er vigtigt at understrege at det er tjæren i røgen det farver ting "nikotingule" og ikke selve nikotinen.

Jeg har dampet indendørs siden jeg begyndte at dampe, der er intet at se på vægge eller andet.

Før dampen røg jeg kun udendørs.
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 23:26   #1204
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen du har helt ret og godt det blev pointeret...

Ja selvfølgelig er det ikke nicotinen....men som du selv er inde på...ja så er det det man konstant siger...hvorfor ved jeg ikke engang...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2013, 00:04   #1205
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Puha, tjæren.....det lyder enormt ulækkert, og usundt.

Og ja, det er rigtigt, man forbinder altid nikotinen til alt det gule, fx når man pudser vinduer osv. Selv min maler sagde engang, at der skulle males med et spær først, så nikotinen ikke slog i gennem.....så det er vist noget alle fejlagtigt tror. Inkl mig selv - indtil nu hvor jeg har ''tygget lidt på det'' og indset, at det korrekt selvfølgelig er tjæren der misfarver.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2013, 00:32   #1206
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Kan da lige underbygge med et par link, hvis der skulle sidde fanatiske ikke-rygere/ikke-dampere og læse med

http://www.smk.dk/udforsk-kunsten/ho...-paa-malerier/
Citat:
Nikotin er et farveløst stof, så det vil typisk være tjæren, der farver maleriets overflade mørk.
Selv "vennerne" i Kræftens Bevarelse er enige:

http://www.cancer.dk/sundskole/kan+m...+i+tobaksroeg/
Citat:
Nikotin er et farveløst, flydende stof fra tobaksplanten.
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2013, 01:25   #1207
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hvor er det dejligt at læse dampen breder sig til naboer mv ..
Jeg har faktisk også en solstråle historie at fortælle .. manden min ryger heller ikke mere nu
Han har prøvet at dampe, men hostede uanset hvordan vi blandede væske, eller købte, og fulgte gode råd .. så snorkede e-cigen .. så lækkede den .. jamen altså ALT var galt !
han hadede bare den e-cig inderligt til sidst ..
pludselig en dag bestemte han, nu vil jeg ikke ryge mere, men jeg må gerne hvis jeg vil det er 3 uger siden nu, og ikke en smøg har han rørt siden .. han har haft vildt lyst nogle gange, men har bekæmpet det .. hans "smøger " er en æske lakarol
Der ligger 2 kartoner smøger herhjemme, men de er uåbnet endnu, så nu damper jeg sådan lidt i det skjulte, da jeg synes det er provokerende over for ham at sidde og ose lige ved siden af ham
Jeg ville gerne eje hans rygrad og standhaftighed, det er sgu godt gået
__________________
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2013, 01:54   #1208
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Uha ja specielt hvis han ikke bruger andet end de lakridser for at holde op...

Tommelfinger op til ham....det er sg godt gået..

Hvis han vil prøve igen med den ecig....så skal han huske at han ikke må suge i den som han gjorde på en alm smøg....det får den nemlig til at slupre og blive utæt...

Man skal altid suge rigtig stille og roligt....det føles forkert i starten da man ikke tror at man får noget ud af det....men efter et stykke tid ja så finder man ud af at det er den eneste rigtige måde at gøre det på...

Jeg gjorde nemlig det samme i starten...sugede lige så hårdt som jeg ville gøre på en smøg....men der skete det samme som for din mand...

Så det kan du jo altid fortælle ham...skulle han få lyst til at dampe lidt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2013, 02:00   #1209
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej
Det er et rygestop på lakridser .. intet andet .. det er godt gået..
Jeg har holdt halve foredrag om det med at suge stille og roligt .. intet har virket for ham..han er bare ikke en damper
Nu kan han jo drille mig med jeg ikke engang kan holde med at ryge, uden at dampe i stedet
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Uha ja specielt hvis han ikke bruger andet end de lakridser for at holde op...

Tommelfinger op til ham....det er sg godt gået..

Hvis han vil prøve igen med den ecig....så skal han huske at han ikke må suge i den som han gjorde på en alm smøg....det får den nemlig til at slupre og blive utæt...

Man skal altid suge rigtig stille og roligt....det føles forkert i starten da man ikke tror at man får noget ud af det....men efter et stykke tid ja så finder man ud af at det er den eneste rigtige måde at gøre det på...

Jeg gjorde nemlig det samme i starten...sugede lige så hårdt som jeg ville gøre på en smøg....men der skete det samme som for din mand...

Så det kan du jo altid fortælle ham...skulle han få lyst til at dampe lidt...
__________________
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2013, 02:13   #1210
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Joo men hellere holde op med at ryge med damp end at forsætte med at ryge...så det ville han ikke kunne drille mig med...

Men det er sg godt gået bare at stoppe uden brug af andet end lakridser..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension