K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2015, 00:27   #21
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Pivo

Du kan alene miste ca 72000 kr efter 2003 alene pga partners indtægt .
Det er loftet ,jeg mister dem også selv .og ja det er mere end træls

Hvis der bliver trukket endnu mere er det fordi der er løbende erstatninger mv hvor modregninger er 30 kr pr 100 kr udover ..

Jeg debatter det tit og mange forstår ikke at ca 12000 brutto kr er lidt ...uh så er i jo 2 osv osv ..jo men alligevel .det er bittert og svært for mange at få det til at løbe rundt ,

Det er næsten kun 2 FTP er der flytter sammen der ikke mister pga modregninger ..men får de ca 15236 kr .de fleste andre der har en partner i job mister hver mdr .

Jeg hat skrevet til flere politikkere . At de bør sløjfe GF helt . El.hæve modregnings grænsen ,da den rammer stort set alle . Men mange har en ide om FTP- er er rige .

Husk at tjekke tallene . Der er eks .bag på de pensions meddelse ,ældresagen har også gode sider .borger dk . Eller få en til at tjekke det


Jeg har regnskabs fører til at tjekke det hvert år ,at det er rigtigt .
Når du får din TAE modregner de nok desværre yderligere fordi det i må have tilsammen udover FTP alt for hurtig for ben at på ved 2 . Enlige må have ca 73000 kr udover FTP men e når du har partner hedder det tilsammen .noget ser de så bort fra .men dem har i jo nok desværre brugt
Hvis din TAE er over 50 procent .kan du vælge at få halvdel udbetalt skattefrie .resten er fordelt pr mdr ,men det er kun ved over 50 procent

Kontant hjælp der stopper gensidig forsørge pligt 1 jan 2016 ..men ikke for os eller folkepensionister .desværre . Men enig det ksn undre en FTP kan opnå at få så meget mindre end en på kontanthjælp når GF forsvinder for dem . FTP er for evigt


Krydser fingre

Den eneste trøst der er . Tjener de nok stopper modregningerne . Men fair er det ikke .jeg hader det .

Stribe FTP

Sidst redigeret af stribe; 22-02-2015 kl. 00:36.
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2015, 01:06   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Næææ, der er desværre ingen ophævelse af reglerne for os på førtidspension i Januar 2016.........underligt nok.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2015, 02:25   #23
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Helene

Enig det er underlig ..
Jeg lider ingen nød personlig ,men ved mange har det rigtig svært og det forsætter jo desværre indtil videre i det uendelige

Enten skal folk være enlig, være 2 FTP-ere ..eller bo med en der virkelig tjener knapper og man så alligevel ikke mærker noget .

Men med de modregnings modeller der er nu , blir stort set alle straffet ,
Og når jeg nævner det med kontanthjælps modtagere er der ikke for at genere dem som personer . Men det ser da mærkelig ud .de kan bo med hvem de vil ,og stadig få fuld til den tid

For at få en del mere end nogen .
Nu kan jeg ikke miste mere ,men blev det ændret og jeg kom til det , flyttede jeg og det har jeg sagt , der må være en grænse for hvor meget ens partner skal betale ,

Det værste jeg ved , er at debattere med dem der slet ikke forstår os . Det er der en del der ikke gør . Også enlige FTP - er . På facebook ..
Så kommer hele smøren med der er 2 om alt osv ,men fordi folk er 2 er de ikke rige .mánge lider derude

Nogle vil ikke flytte sammen fordi det er for dyrt for dem el .de mister for meget .nogle flytter fra hinanden for det samme . Pga økonomi .dem har jeg forfærdelig ondt af . Når det er penge og ikke kærligheden der bestemmer

Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2015, 12:12   #24
Pivo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2014
Indlæg: 21
Styrke: 11
Pivo er ny på vejen
Jeg kan godt se at det virker noget underligt at den nye regel om gensidig forsørgerpligt ikke kommer førtidspensionister til gode. Yderst underligt at man som kontanthjælpsmodtager kan se sig fri, men førtidspensionister må stå tilbage med et rådighedsbeløb der kan være mindre end når man er på kontanhjælp. Hmm.... der må være en forklaring. Man kan jo ikke tilgodese en "stærk gruppe" og lade de svageste stå tilbage med uforrettet sag økonomisk. Men som sagt er jeg helt ny på ftp. området og jeg vil indtil videre lade systemet vise hvad det kan tilbyde mig som førtidspensionist.
Pivo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2015, 12:58   #25
Charley
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2015
Indlæg: 28
Styrke: 10
Charley er ny på vejen
Hej Sortepigen. Ved du om udbetalingen fra ens pensionsselskab bliver modregnet det man får fra kommunen? Synes det er lidt svært at finde rundt i. Jeg har ikke fået tildelt FTP endnu, så ved ikke om det er det jeg ender med. VH Charley.
Charley er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2015, 13:28   #26
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Bl.a. modregning i fp

https://www.sampension.dk/Forside/ku...oertidspension
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2015, 14:03   #27
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
ja, løbende fp fra ens pensionsselskab, bliver modregnet i det man får fra udbetaling Danmark. Når man er tilkendt fp af kommunen, skal man på borger.dk udfylde skema, hvori man opgir hvad man får fra sit pensionsselskab,samt hvad ens samlever tjener, og så udregner udbetaling dk ens pension på dette grundlag.

men det engangsbeløb mange får fra pensionsselskab, skal ikke modregnes i fp fra udbetaling dk.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension