K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2009, 12:26   #1
sophia1
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2009
Indlæg: 18
Styrke: 15
sophia1 er ny på vejen
Question ventetid

Jeg er efter halvanden års sygemeldig, overgået fra en alm sagsbehandler, til udvalget for 'Revalidering/Flexjob/F.P. Samtidig har jeg fået af vide, at jeg ikke vil høre fra dette udvalg før omkring d 1/3-2010. Dvs fire og en halv mdr !! Først da, vil jeg blive indkaldt til en samtale i det udvalg ! Må de godt trække sagen sålænge, når alle lægelige dokumenter er fremsendt, og lægekonsulenten har været ind over. Min læge har vurderet at jeg skal på F.P. da jeg er slidt ned fysisk og psykisk. Så hvad skal jeg vente yderligere for ?? Der vil Ikke blive indhentet flere lægeerklæringer.
sophia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 13:14   #2
Claudine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2009
Indlæg: 55
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Claudine er ny på vejen
Hek. jeg kender til problemet. Også jeg er overgået til anden sagsbehandler efter endt arbejdsprøvning på reva. Alle papirer omkring undersøgelser osv. er indhentet og man mener derfor at eneste alternativ vil være ftp. Ringede på jobcentret igår for i det mindste at få et navn på en kommende sagsbehandler men har derudover intet hørt siden jeg stoppede medio oktober. Jeg agter at ringe óm ca en måned for at høre hvor sagen er henne i forløbet. Har på fornemmelsen at de ikke har så travlt med mig fordi jeg er overgået til khj. for ca et halvt år siden. Håber du holder modet oppe og skal nok give et praj herinde hvordan tingene står til. Held og lykke herfra
Claudine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 15:17   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej med jer,

Jeg syntes ny ikke man skal lade sig vente på kommunen. Min tidligere sagsbehandler i min ftp. sag er stoppet og hvergang jeg spurgte til en ny fik jeg intet svar. Herefter skrev jeg til job center chefen da hun ikke var at træffe og så kom der skred i tingene.

I min sag var der papirer der skulle indhentes til lægekonsulenten og en anden medarbejder blev sat hertil indtil jeg fik en ny sagbehandler (som godt nok er en arbejdsmarkeds konsulent og sikkert sagsbehandler for et par stykker).

Nu er papirerne ved at blive indhentet og hvis jeg fornemmer at sagen igen trækkes i langdrag, rykker jeg igen. Så jeg vil da syntes at I også skal sætte skub i jeres sager og stille spørgsmåls tegn omkring hvorfor tiden skal gå og sagerne trækkes i langdrag, hvad er årsagen hertil ?

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 12:30   #4
mejer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
mejer er ny på vejen
Hej min mand blev overfaldet i januar 2008 som betød han blev lam i det ene ben samt postraumatisk stress Aalborg kumuen brugte 1 1/2 år på afgøre om han skulle have en førtidspansion men de nåde ikke frem til et valg.. istædetfor røg han over til en ny slags spicel afdelingen for flexjob / pansion afdeling og her må jeg indrømme jeg er meget inproneret der gik kun 3-4 måneder fra de overtog han,s sag til han fik sin pansion så nogle gange kan det være en fordel der kommer nye øjne på sagen

Krydser finger for du vil få det samme held for jo vændtetiden er lang for dem der står i det..


Mange tanker fra aalborg
mejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 19:50   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kan man ikke i sådan et tilfælde SELV søge førtidspensionen på det forelæggende grundlag. Så SKAL de træffe afgørelse inden 3 mdr - er det noget i har talt med sagsbehandlerne om??

Men ellers er svaret JA! De må bruge alt den tid de mener det tager - det er det der gør det hele så frustrerende, nogen kommuner trækker sager ud 'bedre' end andre, fordi de har for mange sager de ikke kan komme til livs. Men det at du har fået nognlunde besked omkring d 1/3 er et plus! Der er SÅ mange kommuner der ikke engang kan finde ud af at informerer borgerne eller komme med et cirka bud.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ventetid rose Alt det andet 7 28-10-2011 01:27
Ventetid? Connybirk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 33 23-10-2011 16:05
Ventetid og atter ventetid Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-04-2010 12:13
ventetid pruttenQ34 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 03-09-2009 10:49
Ventetid Mai-Britt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 28-10-2008 15:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension