K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2012, 16:21   #41
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Æv.... talte med sagsbehandler imorges, og hun mener ikke der er grundlag for at mine sygedagpenge kan forlænges , når ikek der er udsigter til jeg bliver 100 rask og klar til det ordinære arbejdsmarkede...

Kommunen har nu haft et 1 år til at afprøve min arbejdsevne , men intet er sket

Jeg blev henvist til anden aktør, som også i dag har haft ringet og sagt de havde sendt den tilbage til sagsbehandler fordi de ikke kan finde et sted at afprøve mig....

Er der nogen herinde der ved hvor jeg står nu ?
Kan det være rigtigt at jeg skal miste sygedagpenge når :
1) jeg stadig er syg ?
2) kommunen intet har gjort for at afprøve mig før i sidste minut, hvad der så ikke ser ud til at lykkedes...

3) jeg spurgte om jeg kunne afprøves i hjemmet- denne ordning er kun for kontant hjælps modtager oplyste hun mig

Jeg er ikke berettiget til kontant hjælp da vi er gift og min mand tjener for meget i forhold til hvad 2 personer må have i indkomst når den ene er på kontant hjælp.

Hvad er det dog for et system vi har i Dk ?
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 09:23   #42
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Punkt 3, passer selvsagt ikke. Selvsagt du kan det på sygedagpenge også, hvis det er det rigtige.

Hvis du har fagforening, ville jeg tage fat i disse, og få hjælp til at klage.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 19:40   #43
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Unhappy

tak Popiae :-)

Jeg kan godt prøve at ringe til FOA, men de andre gange jeg har forsøgt , har de ikke været synderligt hjælpsomme

Jeg skrev senere på dagen og spurgte sagsbehandlere hvad planerne nu var fra deres side , og her er svaret :

Tak for din mail.

Du er fortsat tilknyttet Contra og kontaktperson er XXXXXX

Det jeg pt er i gang med er at undersøge om mulighederne for mentor og hvad vi har af muligheder for at støtte dig i et afklaringsforløb.

Jeg forstår dog ikke det med mentor, det har været oppe og vende før, psykologen har sagt jeg IKKE må arbejdsprøves udenfor mit nærområde, og at en mentor som ikke har speciale i angst og ptsd, kan ødelægge mere end gavne... så nu er jeg vildt bange for de alligevel sender mig ud af byen, fordi de ikke kan finde noget her hvor jeg bor

Herudover vil din sygedagpengesag blive drøftet med lægekonsulent om hvad der evt. kan indhentes af yderligere lægeligt til sagen.

Endelig vil jeg drøfte sagen og muligheder ved et gruppemøde med mine kollegaer.

Håber, at det er svar nok på nuværende tidspunkt.

Du hører nærmere når jeg har noget nyt.

Bedste hilsener

Men jeg er glad for min sagsbehandler, føler bare ikek jeg får konkrete svar....

Jeg ville gerne revalideres så jeg med tiden kan arbejde hjemme fra, og jeg kan heller ikke vende tilbage til mit gamle fag- men revalidering sagde den eksterne konsulent at jeg ikke kunne få...

Det hele virker så uoverskueligt
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2012, 10:08   #44
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bør som tidligere nævnt få hjælp af din fagforening.

Ring evt til landsforeningen, som også foreslået før.

De kan hjælpe med klage, samt gå med til møder oa.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udvalg ser på sygedagpengesystemet Reika Politik og Samfund 4 07-02-2012 14:51
Smidt ud af sygedagpengesystemet. doggerbanke66 Alt det andet 86 28-09-2011 11:03
Hurtig brug for vejledning og hjælp Lax Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 33 24-02-2011 16:16
Vejledning Erik Lybøl Dit og Dat 8 02-12-2008 20:22
Vejledning om arbejdsevne buster Et godt link! 2 27-04-2008 09:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension